iPhone - GBA Emulator utan jailbreak

Permalänk
Medlem

iPhone - GBA Emulator utan jailbreak

Tänkte bara dela med mig av min glädje.

Har precis gått från iPhone 5 med jailbreak till en iPhone 6 (utan jailbreak pga iOS8) och trodde då att det var kört att få in en emulator.

Kanske är gamla nyheter för många, men igår upptäckte jag www.gba4iosapp.com av en slump.

*klad hest*

Permalänk
Medlem

ha det kul tills apple revokar deras certifikat.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ska man lira GBA ska man lira Golden Sun =D

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Vilket spel är det där?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Vilket spel är det där?

Metal Slug

Permalänk
Medlem

Spela med en riktig handkontroll istället eller bara spela någonting som körs native på platformen, det finns många bra spel i App Store.
Virtuella on-screen kontroller är värdelösa.

Permalänk
Medlem

Trist man måste jailbreaka för något så simpelt me ios :/

Denna lär väl me tas ner av storebror Apple som vanligt-

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Emulatorer är en stor anledning till varför jag känner att jag inte kan lämna Android. Jag är alldeles för bortskämd med att kunna sparka igång Nintendo DS, SNES, NES eller PSX eller andra konsoler i ett ögonblick när man känner för det.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Grymt! Hur fixar man in spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Grymt! Hur fixar man in spelen?

iTunes -> Apps -> Scrolla ner -> Markera gba4ios -> drag'n'droppa in dina roms

Eller i safari på telefonen ska du kunna ta 'Open in' -> gba4ios när du laddar ner en rom

Permalänk
Medlem

Vill du kunna fortsätta spela i framtiden så bör du inte uppgradera till iOS 8.1 när det släpps, då Apple har fixat säkerhetshålet som uttnyttjas.

EDIT: För att förtydliga, att appen är signerad med ett certifikat som tillåter installation på vilken iOS-enhet som helst är inte hålet i sig, utan det är det faktum att när Apple drar tillbaka certifikatet så har det tidigare räckt med att ställa tillbaka datumet för att kunna användarna appen igen. Det kommer inte att gå i iOS 8.1.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

iTunes -> Apps -> Scrolla ner -> Markera gba4ios -> drag'n'droppa in dina roms

Eller i safari på telefonen ska du kunna ta 'Open in' -> gba4ios när du laddar ner en rom

Ah, man tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

du kan även få in Moviebox på iOS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Spela med en riktig handkontroll istället eller bara spela någonting som körs native på platformen, det finns många bra spel i App Store.
Virtuella on-screen kontroller är värdelösa.

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hur gör man det?

Köp en bluetooth handkontroll och bara para ihop den med din enhet. Ska funka med både Android och iOS, tror jag.
Med Android kan du även bara koppla in en Xbox 360 kontroll via en OTG-kabel. Det funkar direkt bara du har en handkontroll med USB-sladd.
Det går även att få PS3 och PS4 handkontroller att funka via bluetooth i Android, men dessa kräver lite pill hade jag för mig. Tror de behöver root.