EVGA Supernova G2 ECO funktion?

Permalänk
Medlem

EVGA Supernova G2 ECO funktion?

Monterade nyss in ett EVGA Supernova G2 i min dator och funderar lite över denna funktion.

Borde det inte vara bättre för psun att ha fläkten igång hela tiden på låga varv än att den är helt avstängd. Nu vet jag att den är designad för att fungera på så sätt som eco gör men jag skulle gärna vilja veta hur ni tänker och hur ni kör med era?

Just nu står min Eco funktion på OFF

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Avstängd

Jag är också lite villrådig där.Har min i off just nu.Efter jag monterat den fick jag ta loss den lite och kolla så att fläkten verkligen snurra i offläget gick ej och höra fläkten.Men den snurra

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag är också lite villrådig där.Har min i off just nu.Efter jag monterat den fick jag ta loss den lite och kolla så att fläkten verkligen snurra i offläget gick ej och höra fläkten.Men den snurra

Jag fick typ göra samma sak, fick lägga ner datorn åt sidan och lysa med en ficklampa.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB