Permalänk
Medlem

Clevo P370EM problem

Tja
Tänkte kolla om nån med samma dator kan hjälpa mig.
Har försökt få butiken där datorn är köpt att fixa mitt tangentbord då det inte lyser som det ska.
Alltså bakrundsbelysningen till tangentbordet lyser inte alls. Ibland så lyser den och ibland lyser halva.
Den lyser då blått och försöker man ändra färg så släcker den ner istället.
Det verkar vara glapp men butiken hävdar att "Din dator är anpassad för Windows 7 och det blir därför kompatibilitetsproblem med ett nyare OS.".

Tänkte kolla om någon sitter på samma dator och kan kolla ifall belysningen fungerar som den ska och det går ändra färg?

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Ingen som kan hjälpa mig?

Mitt fungerar.
Har windows 8.1 men fungerade även under windows 7.

Jag antar att du provat funktionsknappen (fn) och sen knapparna över numpaden ( /* ) för att aktivera och avaktivera belysningen.
Min fungerar som sagt felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Mitt fungerar.
Har windows 8.1 men fungerade även under windows 7.

Jag antar att du provat funktionsknappen (fn) och sen knapparna över numpaden ( /* ) för att aktivera och avaktivera belysningen.
Min fungerar som sagt felfritt.

Okej då bör det vara något hårdvarumässigt som spökar.
Japp, har provat det utan framgång.
Har du haft problem med att det glappar? T ex att tangentbordet lyser men inte numpaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Okej då bör det vara något hårdvarumässigt som spökar.
Japp, har provat det utan framgång.
Har du haft problem med att det glappar? T ex att tangentbordet lyser men inte numpaden?

Nej inga problem vad jag kan minnas. Kan va nå drivrutinsstrul när jag installerade win 8, men minns inte riktigt.
Antar att du testat nya drivers från http://www.clevo.com.tw/EN/E-SERVICES/download/ftpOut.asp?Lmo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Nej inga problem vad jag kan minnas. Kan va nå drivrutinsstrul när jag installerade win 8, men minns inte riktigt.
Antar att du testat nya drivers från http://www.clevo.com.tw/EN/E-SERVICES/download/ftpOut.asp?Lmo...

Hm okey.
Ja det har jag och det fungerar inte.
Det roliga är att det funkade innan jag skickade in datorn fast det glappade.
Nu efter när dom bytt tangentbordet så hävdar dom att det är kopplat till operativsystemet trots att det funkade innnan.
Måste säga att jag är besviken på mysn. Hade hört hyfsat gott omdöme om dom men nu har ju allt ändrats.
Dom säger att datorn är anpassad för windows 7, jag skulle gärna vilja veta vad dom baserar det på? Hur kommer det sig att det finns drivrutiner till win 8 då?
Hade ju problem med mina grafikkort också där det tydligen var någon defekt på graifkkorten. Trots det var det som att dom ville skylla på mjukvarufel trots att jag testat ca 8 olika drivers, ominstallationer osv. Tillslut efter andra gången nu så blev den lagad.

Dells support är 1000 tals ggr bättre. Nästa dator blir en dell då jag inte orkar med strul som det här.

"Vi glömde i vårt förra mail meddela dig att förmågan att ändra färg är kopplad till operativsystemet.Din dator är anpassad för Windows 7 och det blir därför kompatibilitetsproblem med ett nyare OS. Vi kan därför inte vidta någon åtgärd."

Alltså bör alla andra som har en clevodator ha samma problem men inte har jag hört ett ljud om det? Det verkar snarare bara vara jag som har problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Hm okey.
Ja det har jag och det fungerar inte.
Det roliga är att det funkade innan jag skickade in datorn fast det glappade.
Nu efter när dom bytt tangentbordet så hävdar dom att det är kopplat till operativsystemet trots att det funkade innnan.
Måste säga att jag är besviken på mysn. Hade hört hyfsat gott omdöme om dom men nu har ju allt ändrats.
Dom säger att datorn är anpassad för windows 7, jag skulle gärna vilja veta vad dom baserar det på? Hur kommer det sig att det finns drivrutiner till win 8 då?
Hade ju problem med mina grafikkort också där det tydligen var någon defekt på graifkkorten. Trots det var det som att dom ville skylla på mjukvarufel trots att jag testat ca 8 olika drivers, ominstallationer osv. Tillslut efter andra gången nu så blev den lagad.

Dells support är 1000 tals ggr bättre. Nästa dator blir en dell då jag inte orkar med strul som det här.

"Vi glömde i vårt förra mail meddela dig att förmågan att ändra färg är kopplad till operativsystemet.Din dator är anpassad för Windows 7 och det blir därför kompatibilitetsproblem med ett nyare OS. Vi kan därför inte vidta någon åtgärd."

Alltså bör alla andra som har en clevodator ha samma problem men inte har jag hört ett ljud om det? Det verkar snarare bara vara jag som har problem.

Tråkigt att höra.
Min dator har fungerat utan anmärkning. Väldigt väldigt nöjd med den. Jag har tyvärr bara ett grafikkort dock.
Windows 8 fungerar minst lika bra som windows 7 så det är skitsnack.

Hoppas du hittar en lösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Tråkigt att höra.
Min dator har fungerat utan anmärkning. Väldigt väldigt nöjd med den. Jag har tyvärr bara ett grafikkort dock.
Windows 8 fungerar minst lika bra som windows 7 så det är skitsnack.

Hoppas du hittar en lösning

Skönt o höra.
Ja precis...
Vi får se hur dom löser det här.