[Minecraft] 1.8 Vanilla survival server - För SweC-medlemmar

Permalänk
Medlem

[Minecraft] 1.8 Vanilla survival server - För SweC-medlemmar

Servern finns inte längre

Pontus heter jag. 27 år och bosatt i Skövde
Jag har en minecraft server stående utan spelare.
Därför tänkte jag öppna upp för er SweC-medlemmar så det blir lite mer aktivt på servern.

Servern är 100% vanilla survival. Inga pluggin eller något sådant.

Servern är installerad på min egna dator och kommer att köras 24/7.

Jag har precis resetat och lagt in senaste uppdateringen så det är en ny 1.8 värld.
Spawn är beläget i en plains biom.

Max spelare online samtidigt är satt till 15

View distance är 10. Allt högre än 10 resulterade i kraftiga grafikbuggar för mig.

Svårighetsgrad är satt till 3 = Hard

IP till servern är: .....
Servern finns inte längre

Whitelist är påslaget så för att få vara med att spela så ska detta vara med i ansökan:
Vill du inte skriva öppet i tråden så skicka ansökan i ett pm.

Servern finns inte längre

IGN: Ditt namn i Minecraft
Ålder: Hur gammal är du? (Du ska vara minst 17år)
Vem är du och varför vill du vara med och spela: Minst två meningar om vem du är.
Tidigare erfarenheter: Om du är nybörjare eller har spelat länge.
Vad har du för mål: Vad vill du göra på servern?
Känner du någon på servern: Skriv nicket på den person du känner.

Alla spelare ombedes använda sunt förnuft och inte griefa.
Pranks är tillåtet men använd inte vatten, lava och tnt eller annat som kan förstöra.

Jag jobbar 07 - 16 vardagar så det är begränsat med support under den tiden.

Servern finns inte längre

[Nyhet]
2014-10-01
Servern är ominstalerad på en ssd och uppdaterad till 64bit och med en fix som minskar lagget. Hur mycket vet jag inte förän folk är online på servern.

[Nyhet]
2014-11-11
Det har varit lite bråk på servern så antagningsreglerna har ändras.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

jo men varför kör du den serven på din dator?
gör en server dator så behöver du inte använda din egna dator till server

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas2222:

jo men varför kör du den serven på din dator?
gör en server dator så behöver du inte använda din egna dator till server

Jag har mer än en dator hemma.
Den som servern ligger på är dedikerad för just detta.

Det jag menade när jag skrev det var att jag inte hadde hyrt en server utan att jag hadde den på en egen dator.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

aa ok

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk

Hade joinat om jag inte va helt inne i Feed The Beast

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem

Hej hopp, Mc whitelist

IGN: Bears_Friend

Min erfarenhetsnivå inom Minecraft skulle jag säga är större än normalt. Jag har spelat nästan sedan spelet kom ut och kan ibland bara längta tillbaka till dirt cobble och wood. Med en vanillaserver som denna skulle jag ytterligare kunna utveckla ett intresse för nya uppdateringar och detta tillsammans med andra spelare. Jag skulle säga att jag är mera åt en byggare men testar gärna på redstone byggen bara för att öva!

Åldersgränsen klarar jag, 18 år ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chatic:

IGN: Bears_Friend

Min erfarenhetsnivå inom Minecraft skulle jag säga är större än normalt. Jag har spelat nästan sedan spelet kom ut och kan ibland bara längta tillbaka till dirt cobble och wood. Med en vanillaserver som denna skulle jag ytterligare kunna utveckla ett intresse för nya uppdateringar och detta tillsammans med andra spelare. Jag skulle säga att jag är mera åt en byggare men testar gärna på redstone byggen bara för att öva!

Åldersgränsen klarar jag, 18 år ^^

Du är whitelistad.
Välkommen till ToxyCraft

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

Whitelist sökande

Tja, jag samt min kompis skulle vilja joina servern. Vi har haft en realms-server i ungefär ett år, men vi bestämde oss för att lägga ner den för medlemmar slutade spela. Båda har spelat minecraft lite då och då i några år nu och letar efter nya personer att spela med! Vi är 19 år gamla.
IGN : Litenargmann och Schultiz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falkback:

Tja, jag samt min kompis skulle vilja joina servern. Vi har haft en realms-server i ungefär ett år, men vi bestämde oss för att lägga ner den för medlemmar slutade spela. Båda har spelat minecraft lite då och då i några år nu och letar efter nya personer att spela med! Vi är 19 år gamla.
IGN : Litenargmann och Schultiz

Ni finns nu på whitelist.
Välkomna till ToxyCraft

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

Är serven fortfarande aktuell, då menar jag äre något kuligt folk som spelar på den å ä aktiv?

Permalänk
Medlem

vad jag kan se i serverloggen så är det 3-5 spelare som vart inne de senaste dagarna. och i skrivande stund 3 inne.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk

hej jag skulle vija joina servern jag är 17 år

hej skulle jag kunna få joina din server
jag har spelat minecraft sen det kom och jag är jätte bra på det
snälla låt mig joina
mit ing är
----------------------------
goldxronx14
-----------------------------

Permalänk
Medlem

Hej!
Joel heter jag och är 16 år gammal. Vet att åldersgränsen var på 17 år men jag fyller snart 17.
Jag har spelat minecraft i 2 år.
Skulle tycka att det var kul att spela med andra, jag har haft en multiplayer server förr men den kan jag inte ha längre..
Jag bygger för det mesta hus och skaffar mig en liten farm. Jag lovar att jag inte förstör eller tar från andra!

Gjorde mig ett konto här på sweclockers för ca en minut sedan, så att jag kan fråga om jag får joina servern.

/Joel

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillBob:

Hej!
Joel heter jag och är 16 år gammal. Vet att åldersgränsen var på 17 år men jag fyller snart 17.
Jag har spelat minecraft i 2 år.
Skulle tycka att det var kul att spela med andra, jag har haft en multiplayer server förr men den kan jag inte ha längre..
Jag bygger för det mesta hus och skaffar mig en liten farm. Jag lovar att jag inte förstör eller tar från andra!

Gjorde mig ett konto här på sweclockers för ca en minut sedan, så att jag kan fråga om jag får joina servern.

/Joel

vad har du för nick i minecraft?

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boney:

vad har du för nick i minecraft?

LilBob11

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tusen tack för att jag får vara med!
Men varför laggar det så mycket? Kan knappt röra mig på spelet... :/

Permalänk
Medlem

Det verkar bara vara du som har problem med lagg just nu. Varför vet jag tyvärr inte. Borde vara något med din anslutning.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

Kan du whitelista ByWille?

Permalänk
Medlem

ByWille du är whitelistad.
Funkar det inte så skicka ett pm här så tittar jag på det så snart jag kan.

Det finns ett post office där du får välja en låda att skriva namn på.
Sätt namn på dina byggen.
Det finns farms i spawn du kan använda om du vill.
Sen är det bara att spela.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

Tjena tjena!

Är sugen på att börja spela minecraft igen. Va ett tag sedan och vad jag kan se är det mycket nya grejer :).

Började spela vid beta 1.7.3 ungefär.

Har spelat på andra svenska servrar men vill spela på en HELT orörd server. Alltså utan plugin och grejer. Som jag förstog det så är din de :).

Mitt nick i minecraft: McTubeN

Med vänliga hälsningar //Tobbe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja! vill gärna bli whitelistad "troslösa". Har även skickat PM till dig:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubeN86:

Tjena tjena!

Är sugen på att börja spela minecraft igen. Va ett tag sedan och vad jag kan se är det mycket nya grejer :).

Började spela vid beta 1.7.3 ungefär.

Har spelat på andra svenska servrar men vill spela på en HELT orörd server. Alltså utan plugin och grejer. Som jag förstog det så är din de :).

Mitt nick i minecraft: McTubeN

Med vänliga hälsningar //Tobbe

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av troslosa:

Tja! vill gärna bli whitelistad "troslösa". Har även skickat PM till dig:)

Whitelistar er när jag kommer hem från jobbet.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

vill bli whitelistad!

Tja skulle vilja vara med! whitelista "addewille"

Permalänk
Medlem

skicka svar till "William.berg@live.com"

Permalänk

Whitelist ansökan

A tjena!
vi är fyra grabbar (födda 97 allihopa) som inte har hittat någon bra mc-server på länge. därför skulle vi vilja testa din server.
vi har allihopa spelat sedan alpha stadiet och är ganska skickliga byggare.
våra ign är
Majsgurkan
Ulke
NefNuf
empise_WIN
hoppas att du skickar svar snart.

// Majsgurkan

Permalänk
Medlem

IGN. Kevinn4

Permalänk

IGN: Colonelcogburn
kört sen alpha 1.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxxorcisten:

IGN: Colonelcogburn
kört sen alpha 1.10

Skrivet av Krupty:

IGN. Kevinn4

Skrivet av Majsgurkan:

A tjena!
vi är fyra grabbar (födda 97 allihopa) som inte har hittat någon bra mc-server på länge. därför skulle vi vilja testa din server.
vi har allihopa spelat sedan alpha stadiet och är ganska skickliga byggare.
våra ign är
Majsgurkan
Ulke
NefNuf
empise_WIN
hoppas att du skickar svar snart.

// Majsgurkan

Skrivet av Bowhline:

Tja skulle vilja vara med! whitelista "addewille"

ni är alla whitelistade. funkar det inte så skicka ett pm här så tittar jag på det.

det finns ett post office där du får välja en låda att skriva namn på.
sätt namn på dina byggen.
det finns farms i spawn du kan använda om du vill.
sen är det bara att spela.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk

vill gärna spela på servern

Hejsan! Jag är en 17 åring som tidigare spelat på schultiz server och samanalagt spelat minecraft i 4 år. Jag vill dels joina serven för att jag känner 4 pers på den men också för att jag söker en ny server och har hört gott om denna! mitt gamenamn är djsimpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simbabroor:

Hejsan! Jag är en 17 åring som tidigare spelat på schultiz server och samanalagt spelat minecraft i 4 år. Jag vill dels joina serven för att jag känner 4 pers på den men också för att jag söker en ny server och har hört gott om denna! mitt gamenamn är djsimpa.

Du är whitelistad. Funkar det inte så skicka ett pm här så tittar jag på det.

Det finns ett post office där du får välja en låda att skriva namn på.
Sätt namn på dina byggen.
Det finns farms i spawn du kan använda om du vill.
Sen är det bara att spela.

Från och med nu är antagningsreglerna ändrade och alla punkter ska vara med i ansökan.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig