Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Permalänk
Medlem

Hej, min kompis, som är 18 skulle vilja joina.
Han heter: FragedFrog

Visa signatur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sequinex:

Hej, min kompis, som är 18 skulle vilja joina.
Han heter: FragedFrog

Fixar vi

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

makeradam, 26 år vill joina

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaixon:

makeradam, 26 år vill joina

Välkommen in och lira!

Permalänk
Medlem

Harax
22 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harax:

Harax
22 år

Fixat, välkommen in!

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

Jag kommer gärna in, ArakanI 26år

Permalänk
Medlem

Tysonayt, 22 år

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Jag kommer gärna in, ArakanI 26år

Skrivet av tysonayt:

Tysonayt, 22 år

Välkomna in!

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

Jag vill ju gärna kunna matcha folks byggnationer, men utan admin tools så blir ju sakerna jag gör futtiga i jämförelse och kan inte bidra med något till servern. Typ en enorm bat-cave med tillhörande moderskepp ovanför i sfärisk form och penthouse villa på privat mark. Det går ju inte. Okej om det är offentliga byggnader men nej. Det här känns inte som att man tillhör servern. Man blir ju bara nån slags outsider som med sin lvl 1 spade gräver grus medans admins separerar vattnet som moses.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

Fast nu har vi ju dock inga admin tools när vi bygger. Nothingbutcrazy och hiorth är de admins som aktivt bygger. O de bygger allt sitt i creative. Vill du med bygga i creative är det vara att skriva /warp creative.

Alla spelare som bygger i survival har kämpat ihop sina saker själva o h enchantat deras spadar själva. De har även byggt byggställningar I dirt för att komma upp i höjd.

Enda som är byggt i creative på survival världen är spawnen samt stationshusen. Vi har tydliga riktlinjer för admins att på survival delen är det survival som gäller. Där spawnar vi inte items. Varken till oss eller andra.

Kan nämna att vi har planer på att aktivera World Edit och voxelsniper på creative världen för alla. Dock måste vi ha begränsningar av säkerhetsskäl så ingen saboterar massor.

Har du några fler åsikter så berätta gärna dom. Servern är till för spelarna därför är era åsikter viktiga.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Behöver prata med någon som vet vilken byggnad som tillhör vem och ta reda på hur den är byggd, för att det är två perfekta halvjordklot svävande i luften med tillhörande gudomligt stor grotta. Precis norr om spawn, hur lång tid tog det att bygga och vem har fixat alla material till den? Är matsen grävda för hand och sen placerade ovanför?

Har inte spelat minecraft så mycket. Det var folk som byggt för hand helt sjuka saker. Inte sniperverktyg. Allting körs via vanilla survival, förutom spawn, vilket är rimligt. Lugna bananer!

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

De bygget har inte ens jag sett.. Hmm. Hoppa in på servern o fråga efter en admin så kan de kolla loggarna

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xaixon:

Behöver prata med någon som vet vilken byggnad som tillhör vem och ta reda på hur den är byggd, för att det är två perfekta halvjordklot svävande i luften med tillhörande gudomligt stor grotta. Precis norr om spawn, hur lång tid tog det att bygga och vem har fixat alla material till den? Är matsen grävda för hand och sen placerade ovanför?

Har inte spelat minecraft så mycket. Det var folk som byggt för hand helt sjuka saker. Inte sniperverktyg. Allting körs via vanilla survival, förutom spawn, vilket är rimligt. Lugna bananer!

Allt är möjligt med en bra xp-farm och lite tid.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Allt är möjligt med en bra xp-farm och lite tid.

Spelarna har gott ihop och byggt en gigantisk enderman farm som alla får använda på servern. Så de tar inte så lång tid om man vill utnyttja sånt.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ipzen:

Spelarna har gott ihop och byggt en gigantisk enderman farm som alla får använda på servern. Så de tar inte så lång tid om man vill utnyttja sånt.

Samma på vår server. Någon minut för level 30 - de e najs.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Spelarna har gott ihop och byggt en gigantisk enderman farm som alla får använda på servern. Så de tar inte så lång tid om man vill utnyttja sånt.

Vart hittar man denna?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Vart hittar man denna?

Den finns i the end! För att ta sig ditt snabbast så går man in i nether tåghubben, tar en vagn till the end portalen.
Hoppar ner i portalen, väl där så tar man en stegen ner till spåret som leder till Enderman farmen.

Permalänk

Hej alla Admins!

Nu e jag här igen för att fråga! *Smileyface*

Fruxxa är en vän till mig som vill börja lira med oss efter att ha sett mig och Cryptothix spela! Han är 24 år gammal och nära vän till oss 2

Hoppas ni har en trevlig kväll och får en trevlig helg, så ses vi säkert online! o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FestedGaming:

Hej alla Admins!

Nu e jag här igen för att fråga! *Smileyface*

Fruxxa är en vän till mig som vill börja lira med oss efter att ha sett mig och Cryptothix spela! Han är 24 år gammal och nära vän till oss 2

Hoppas ni har en trevlig kväll och får en trevlig helg, så ses vi säkert online! o/

Så fixat! Ha en trevligt helg du också .

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att uppgradera till 1.8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Dags att uppgradera till 1.8?

Ja, när bukkit och alla plugins är uppdaterade.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

Bukkit och mojang har en stor konflikt verkar de som. Så de är väldigt osäkert hur de blir med bukkit i framtiden. För tillfället får det inte att ladda ner craftbukkit alls. Och vi väntar Och hoppas att konflikten löser sig på bästa sätt. Fram till dess kör vi 1.7.9 och hoppas att vi inte måste stänga ner av copyright reasons.. Om detta skulle ske så kör vi servern 100 vanilla och lägger creative världen som egen server istället. Mer info hittar ni på bukkit.org

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju tråkigt. Men helt vanilla vore inget problem för mig. Att uppdatera utan bukkit och lägga till det sen (om möjligt) är inget alternativ eller? Blir det för mycket jobb?

Permalänk

Här kan man se vad som hänt mellan bukkit/Mojang om man vill: https://storify.com/lukegb/the-tale-of-bukkit-for-minecraft-1...

Permalänk
Medlem

Nja det är rätt lätt att uppdatera till ren vanilla. Men alla våra säkerhetsplugins kommer sluta fungera då. Vi avvaktar lite tills vi får mer information om bukkit kommer gå vidare eller inte.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Då vill jag ha en diskussion. Ska vi avvaktar och köra som vi gör och hoppas att bukkit uppdaterar inom en snar framtid. (kan dröja en månad eller mer) eller ska göra om servern till 100 procent vanilla?

De sistnämnda betyder att ni kommer inte ha home. Spawn eller creative världen. (creative kan jag lägga upp som en egen server) och våra loggar och antigrief plugins kommer försvinna. Säkerheten blir sämre vilket kommer behöva skärpa till reglerna och en mer detaljerad whitelist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Hedersmedlem

Att tappa tp till home, spawn och creative gör mig inget. Ärligt talat så känner jag mig rätt smutsig varje gång jag använder /home för att slippa gå, eller rädda mitt liv när jag ramlat ner i en lavapool i nether.
Jag antar att /afk försvinner också, vilket skulle vara en lättnad. Det är rätt drygt ibland att alla förväntas gå afk stup i kvarten för att någon vill ha dag.

Säkerhetsaspekten är svårt för mig att egentligen ha en åsikt om. Det påverkar väl mest det administrativa arbetet som ni gör? Skulle någon gå in och förstöra för mycket så är det väl bara att göra en rollback. Visst, några kanske går miste om lite progress men är förstörelsen illa nog är det kanske värt det. Iaf för min egen del, jag kan inte tala för någon annan.

Så jag är för en uppdatering!

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Då vill jag ha en diskussion. Ska vi avvaktar och köra som vi gör och hoppas att bukkit uppdaterar inom en snar framtid. (kan dröja en månad eller mer) eller ska göra om servern till 100 procent vanilla?

De sistnämnda betyder att ni kommer inte ha home. Spawn eller creative världen. (creative kan jag lägga upp som en egen server) och våra loggar och antigrief plugins kommer försvinna. Säkerheten blir sämre vilket kommer behöva skärpa till reglerna och en mer detaljerad whitelist.

100% vanilla 1.8 är absolut inga problem för mig! /ElmBorgarn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk

100 % vanilla fungerar bra för mig med

Skickades från m.sweclockers.com