Moderkort med Intel Z97 för Mini ITX

Permalänk
Medlem

Tycker det finns för många ASUS älskare här, för att kunna se objektivt på detta test.
Vill inte reta upp folk, men det är min åsikt om detta test iaf.

Den uppstartstiden, halvt dum Wifi lösning, sist i de flesta speltester (marginaler blir statistik när du får det gång på gång), avsaknaden av allt modernt utom M.2. kontakt och faktumet att alla "fel" bortförklaras på ASUS, medan de framhävs som problem på alla andra.

Inget fel på kortet i sig, tolka mig rätt, men i mina ögon är Asrock en tydlig vinnare, där jag ser gigabyte precis lika "berömd" som Asus kortet borde varit, dvs inte utmärkt, utan typ godkänt. Där är inget, absolut inget speciellt med det Asus kortet som inte de andra har, vad jag kan se, men det får beröm ändå.
Självklart ska ett kort inte överklocka utan att fråga användaren, MEN, detta har gjorts av de flesta tillverkare sedan 1990 talet. De höjer nån Mhz lite här och där...
På samma sätt som OEM tillverkare som HP, Dell mfl sänker sina någon Mhz för att de inte ska få problem på 5+ år. Finns inte en HP maskin som går enligt spec, utan alltid typ 2.98Ghz eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

äsch 680 och 2ssd:er + 1st 3,5" och slim dvd-brännare funkar också. Rullat på fint i över ett år nu.
http://www.sweclockers.com/galleri/11325-nya-datorn-sugo-sg06

Skickades från m.sweclockers.com

Men då missar du tystnaden av en fläktlös PSU och kylningen av en h80i;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Men då missar du tystnaden av en fläktlös PSU och kylningen av en h80i;)

surfar man och sånt vanligt låter det knappt något och spelar man spel så överröstar ljudet från spelet grafikkortet ändå . Men visst spelar man spel utan ljud kan jag förstå poängen med tystnaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Riktigt trevligt med en ny artikel från Öjvind, känns som det var ett tag sedan senast? Då små datorer/SFF är ett av mina favoritområden så var det riktigt trevlig läsning.

Hade jag kunnat motivera priset så hade jag dragit iväg en beställning på Asrocks kort med någon passande CPU samt ett 16GB Kingston-kit. Min nyaste SFF byggdes för fyra år sedan och har dessutom blivit bortgiven och det har klimat bra länge i fingrarna för att bygga något nytt. Så mycket lättare idag med komponent väl dessutom.

Nåväl, får se hur länge jag kan hålla mig..

Permalänk
Avstängd

Besviken att ASUS presterar så illa på uppstartstid. Har själv ett nytt ASUS-kort och tycker att uppstartstiden är för dålig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Exakt! Det är inte SweStockers! Det är extra intressant på just såna här moderkort som inte är i ROG-nivå och dylikt utan har mycket mer nedskalad strömförsörjning och så.

Sen tycker jag det var intressant att ge minus för "Endast fyra SATA 6,0 Gbps". Det är visserligen säkert någon som har nytta av fler men jag personligen använder bara 3st i min rigg just nu. 4st SSDer känns lite överkurs, men folk kanske kör mekaniska diskar också (hemska tanke) även om det är lite konstigt till m-ITX.

Stämpel syns på hårdvaru sidor som f.ex komplett där majoriteten är SweStockers som du kallar det..

Fortfarande ingen som reagerar op uppstarts tid och strömbruk?
Helt sjukt förblindade fanboys!

Ni kan ju lika gärna byta till IDE diskar? Tillsammans med 2st Geforce 295GTX..

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Oldphag:

Stämpel syns på hårdvaru sidor som f.ex komplett där majoriteten är SweStockers som du kallar det..

Fortfarande ingen som reagerar op uppstarts tid och strömbruk?
Helt sjukt förblindade fanboys!

Ni kan ju lika gärna byta till IDE diskar? Tillsammans med 2st Geforce 295GTX..

Jo men ändå, det är inriktningen på sidan. Så det är rätt relevant.

Jag reagerar! Det suger!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

Stämpel syns på hårdvaru sidor som f.ex komplett där majoriteten är SweStockers som du kallar det..

Fortfarande ingen som reagerar op uppstarts tid och strömbruk?
Helt sjukt förblindade fanboys!

Ni kan ju lika gärna byta till IDE diskar? Tillsammans med 2st Geforce 295GTX..

Vet inte riktigt vad du är ute efter här med all din klagan på recensionen men visst är uppstartstiden klart annorlunda, i min värld hamnar dock betydelsen av den lågt på listan då jag ändå mest kör på viloläge och då startar datorn oavsett moderkortstillverkare på någon sekund. Startar om är mer sällan och även om snabbheten är uppskattad så är den inte så prioriterad längre när det rör sig om mindre än 20 sekunder i skillnad.

Effekten däremot är jag mer brydd över. MSI är ju outstanding där med gigabyte och asrock som goda tvåor och Asus som eftersläntrare. Återigen rör det sig inte om så stora skillnader men idleeffekten skulle få mig att inte välja asus om jag skulle ha kortet till HTPC/TVdator. Så med tanke på att dessa kort kanske hamnar i såna burkar (kanske inte initialt men vid nästa uppgradering kanske) så kan utmärkt produkt vara väl starkt. Enligt Öjvind har ju asus kvalitet i övrigt vägt upp detta men jag förstår din poäng här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Inte helt otippat att asus-rock och standard asus gjorde bra ifrån sig. Z97-WS har rockat riktigt styggt sedan det kom. Ingen annan av korten i Z97 serien från asus har vart något att klaga på heller. Riktigt bra kort som kommer nu från alla tillverkarna.

asrock hör inte ihop med asus längre Bara som notis.

Skrivet av Curemylife:

Minsta jag har kommit är 11L med ett moddat Sugo 05B (i7/670/h80/atx agg/2xssd) med t.ex. hadron på 15L är riktigt bra luftflöde i.

det enda som fattas i mina ögon är tillräckligt vågade chassi tillverkare och att någonting måste hända med psu:erna och lite lekande med risers så är vi snart hemma:)

Vist hade det varit trevligt med mindre agg. Men t.ex SFX standarden är inte rätt. För liten fläkt för att vara tyst över, 120mm ska det vara Sen är det lättare att köra passivt om agget är luftigare. Så svår avvägning

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Gigabyte och asrock verkar vara vinnarna om man spelar och jagar fps, det är ju gött.
Snabba små rackare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

asrock hör inte ihop med asus längre Bara som notis.

Vist hade det varit trevligt med mindre agg. Men t.ex SFX standarden är inte rätt. För liten fläkt för att vara tyst över, 120mm ska det vara Sen är det lättare att köra passivt om agget är luftigare. Så svår avvägning

Precis det jag menar, eller, well i första hand ljudnivån på SFX eftersom det nu är lite vidsprett och fler standarder brukar bara bli blaj.

Återkoppling till hadron dock, tystare "server" agg hade varit något då dom tar extremt lite plats. 120mm är ju trevligt men om dom kan göra ett riktigt tunt agg och då eventuellt dra ut det och sätta en 120mmx12mm fläkt vid ~800rpm hade väl fungerat:/

Nu börjar ju komponenterna åtminstone ligga på såna låga strömförbrukningsnivåer att de borde bli acceptabelt med "riktiga" agg i storlek med en extern pico psu.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag har ett asrock z87E-ITX (skillnaden mellan den och z97-orna är näst intill obefintliga så vitt jag vet) och jag är nöjd. Man får vääääldigt mycket möjligheter för den prislappen det kommer med.

I riggen huserar ett 4790K och ett 650ti, 450watt nätagg, 16GB ram och en SSD i en box på ungefär 20x23x21 cm. Ser rätt trevligt ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Motherofgod:

Jag har ett asrock z87E-ITX (skillnaden mellan den och z97-orna är näst intill obefintliga så vitt jag vet) och jag är nöjd. Man får vääääldigt mycket möjligheter för den prislappen det kommer med.

I riggen huserar ett 4790K och ett 650ti, 450watt nätagg, 16GB ram och en SSD i en box på ungefär 20x23x21 cm. Ser rätt trevligt ut.

Den enda direkta skillnaden är fler och nyare anslutningar på Z97 modellen.

Vad för chassi använder du? Befintlig produkt eller något eget bygge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den enda direkta skillnaden är fler och nyare anslutningar på Z97 modellen.

Vad för chassi använder du? Befintlig produkt eller något eget bygge?

Jag använder ett kina-importerat chassi. Kostade runt 500-lappen inklusive frakt.

Tog några snabba bilder. Har ingen bra ljussättning men du ser ändå. Hittade ett windowsfodral för att ge något hum om hur stort det är:

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Motherofgod:

Jag använder ett kina-importerat chassi. Kostade runt 500-lappen inklusive frakt.

Tog några snabba bilder. Har ingen bra ljussättning men du ser ändå. Hittade ett windowsfodral för att ge något hum om hur stort det är:

Tack för bilder, det ser rätt trevligt ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Kul att min favorit Asrock levererar. Hoppas de andra fattar M.2 så det blir givet på itx i framtiden.
Men kommet ändå vänta ut broadwell om de blir ngt vettigt som presenteras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Intel säger att om du kör processorn utanför deras grundspecifikation så gör du det på egen risk, det gäller även K-modellen. De har en speciell försäkring man kan köpa som ersätter en sönderklockad processor en gång inom tre år, dock bara processorn och inget annat som går sönder i samband med detta.

All överklockning = warranty void. FAST det står på sidan att om något händer när man kör processorn utanför specifikationerna så gäller inte garantin, det står ingenting om att den inte skulle gälla om man ställer ner processorn igen, dvs kör överklockat 2 år och sen standard och den då går sönder, kanske funkar? Dock off topic..

Angående Gigabytes lilla stunt här så blev jag efter sänggång lite mer fundersam vad som enligt intel är "enligt deras specifikationer". Det är ju en överklockning som sker då turbo byts mot konstant hastighet, men då den inte är högre än turbon kanske det klassas som inom specifikationerna vid ett RMA. Jag lyckades inte hitta något om detta men då Gigabytes överklockning innebär ökad värme torde det bryta garantin. Öjvind uttrycker det i artikeln som att de överskrider specifikationerna och då är garantin rökt.

MEN för att inte totalt såga detta moderkort, just här på Swec där de allra flesta som köper en K-processor överklockar lite ändå, så spelar det inte så stor roll. Dessutom är det sällan en CPU slutar fungera inom tre år (garantitiden) av skäl som inte innebär misshandel (pins etc) eller elektrifiering av defekt nätagg/ESD.

Det kan mycket väl vara så att du har rätt, men jag tycker det är en intressant diskussion Exakt vad betyder "within/out of specification"?

I terms & conditions för den där Tuningplan-försäkringen står det att de ersätter en CPU även om den har varit out of specification...vad betyder det? Att den ersätts oavsett vad du har gjort med den? Hårdvarumodifikationer som t.ex. delid, eller modifierat spänningsmatningen? Är man verkligen out of specification om man överklockar en CPU inom de gränser som ett omodifierat moderkort ger?

Du säger att Gigabytes dolda överklockning innebär ökad värme och att det i sin tur skulle förverka garantin...isåfall borde garantin förbrukas om du använder din dator en varm sommardag när det är 30 grader varmt i rummet, eller att du inte har rensat datorn på damm på en månad...ja, du fattar poängen.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Det kan mycket väl vara så att du har rätt, men jag tycker det är en intressant diskussion Exakt vad betyder "within/out of specification"?

I terms & conditions för den där Tuningplan-försäkringen står det att de ersätter en CPU även om den har varit out of specification...vad betyder det? Att den ersätts oavsett vad du har gjort med den? Hårdvarumodifikationer som t.ex. delid, eller modifierat spänningsmatningen? Är man verkligen out of specification om man överklockar en CPU inom de gränser som ett omodifierat moderkort ger?

Du säger att Gigabytes dolda överklockning innebär ökad värme och att det i sin tur skulle förverka garantin...isåfall borde garantin förbrukas om du använder din dator en varm sommardag när det är 30 grader varmt i rummet, eller att du inte har rensat datorn på damm på en månad...ja, du fattar poängen.

I Tuningplan-grejen så står det att om du råkat ha någon "setting" eller "variable" fel så processorn dött så får du en ny. Det innebär inte att fysiskt modifiera processorn, då får du inget tillbaka.

Out of specifikation var svårt att hitta. Jag letade på sidan men fann inget utöver att minsta lilla överklockning är just detta. Ändrar du ström eller klockfrekvens så gäller inte garantin.

Och det du tar upp om 30 grader varmt vet jag faktiskt inte vad Intel säger om. Det står säkert i någon instruktion hur varmt det ska vara där processorn körs men jag har inte läst det. Angående kylaren så finns det säkert någon rimlighetsbedömning där, har du Intels originalkylare i välskött skick så är det nog Intels fel när stock-processorn stryker med, annars kanske kylartillverkaren i första hand är att skylla på, svårt att säga.

Men detta är inte poängen. Garantin som finns är att Intels produkt inte ska skada sig själv eller andra och detta garanterar Intel vid de inställningar den har från fabrik. Har du ändrat minsta lilla så vill inte de garantera detta och då gör du det på egen risk. Intel garanterar ju att deras processor inte ska ge ifrån sig mer än en viss värme, om du tar bort Turboboost innebär det ökad värme som processorn ger ifrån sig, detta är inget som Intel tar ansvar för (dock lite oklart så länge man håller sig inom TDP) då det kan skada andra komponenter samt förkortar livslängden på processorn. Om Gigabyte tar processorn utanför specifikationerna så borde det bli de som får stå för RMA på din processor då deras moderkort fått processorn att lämna det tillåtna.
Om det är varmt i rummet så är det inte Intels processor som ger i från sig mer än specificerad värme och även om sluttemperaturen skulle vara högre i ditt 30° rum med stock-CPU jämfört med din vinterkällare på 15° med minimal överklockning så är det processorn som i sig då utsatt omgivning för något den inte är specificerad för.

(reservation för stav- och syftesfel då barnen inte är glada ikväll..)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Ville egentligen ha Asrock-kortet men då det inte fanns i lager så köpte jag mig MSI-kortet istället.

Ångrar inte mitt köp, underbart moderkort. Andas kvalitet.

Permalänk
Inaktiv

Jag som har Gigabytes kortet undrar hur den ökade värmen ska visa sig?, har en 4790K till kortet.
Har provat klocka till 4.8Ghz och får 74 grader med stresstest Aida64. Kör med en hyper 212 evo kylare och coollaboratory liquid ultra pasta.
Ligger på runt 50 grader i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Jag som har Gigabytes kortet undrar hur den ökade värmen ska visa sig?, har en 4790K till kortet.
Har provat klocka till 4.8Ghz och får 74 grader med stresstest Aida64. Kör med en hyper 212 evo kylare och coollaboratory liquid ultra pasta.
Ligger på runt 50 grader i spel.

Det är bara teoretiskt.. Har du själv överklockat så spelar det ingen roll och du har säkert själv ändrat inställningarna och således tagit på dig ansvaret för din cpu.

Det är dessutom externt svårt att klocka sönder sin processor, det jag opponerar mig mot är att gigabyte gör detta utan att fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Mindre formfaktor är the shizzle. Jag är lite ny för sånt här dock, är processorerna här "laptop-processorer" på 2(4) kärnor eller är det fullsize med 4(8) kärnor? De processortunga grejerna jag gör handlar tydligen mest om antalet kärnor och sen sekundärt grafikkortet (3drendering). Är lite sugen på en monsterburk som jag kan flytta runt med då man aldrig vet vart man ska bo i för land härnest!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shabik:

Mindre formfaktor är the shizzle. Jag är lite ny för sånt här dock, är processorerna här "laptop-processorer" på 2(4) kärnor eller är det fullsize med 4(8) kärnor? De processortunga grejerna jag gör handlar tydligen mest om antalet kärnor och sen sekundärt grafikkortet (3drendering). Är lite sugen på en monsterburk som jag kan flytta runt med då man aldrig vet vart man ska bo i för land härnest!

Samma komponenter, bara moderkortet som är "speciellt" i och med mITX formfaktorn. Valet av chassi påverkar dock hur stora komponenter rman får i, speciellt grafikkortets längd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Samma komponenter, bara moderkortet som är "speciellt" i och med mITX formfaktorn. Valet av chassi påverkar dock hur stora komponenter rman får i, speciellt grafikkortets längd.

Tack för svar! Jag köpte ju en NUC som också har "laptopprocessor" men det är ju en liten annan grej. Då vet jag! Kul format!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Mindre formfaktor är the shizzle. Jag är lite ny för sånt här dock, är processorerna här "laptop-processorer" på 2(4) kärnor eller är det fullsize med 4(8) kärnor? De processortunga grejerna jag gör handlar tydligen mest om antalet kärnor och sen sekundärt grafikkortet (3drendering). Är lite sugen på en monsterburk som jag kan flytta runt med då man aldrig vet vart man ska bo i för land härnest!

Vanliga desktop-CPU.

Hade, precis som många andra i en annan tråd, sett 2011-3 sockel i ett m-ITX för Hasswell-E (6/8 kärnor).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Kommer att köpa ett av de här korten inom en snar framtid men jag kan verkligen inte bestämma mig. Känner inte det är mycket som skiljer mellan dem, lutar mot gigabyte kortet, men jag kan som sagt inte bestämma mig. Kännner mig sjukt löjlig, haha!

Skrivet av Videoapan:

Det är bara teoretiskt.. Har du själv överklockat så spelar det ingen roll och du har säkert själv ändrat inställningarna och således tagit på dig ansvaret för din cpu.

Det är dessutom externt svårt att klocka sönder sin processor, det jag opponerar mig mot är att gigabyte gör detta utan att fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge man själv klockar manuellt så ska det väl inte spela någon roll eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Kommer att köpa ett av de här korten inom en snar framtid men jag kan verkligen inte bestämma mig. Känner inte det är mycket som skiljer mellan dem, lutar mot gigabyte kortet, men jag kan som sagt inte bestämma mig. Kännner mig sjukt löjlig, haha!

Så länge man själv klockar manuellt så ska det väl inte spela någon roll eller har jag fel?

Grejen är att någon aouto klockning går i så fort du ändrar timings på minnena och du som köpt kortet får ingen varning att detta sker (det är så jag tolkar artikeln).

Gigabye kortet är inte så vast som dom andra 3, dels för det bara är 4 faser (sämre för överklockning), dessutom kan det bli problem med värme (vet en annan med en amd cpu, som fick problem, när det var för lite faser). Dock drar intel cpu:erna lite mindre ström. Sen verkar det vara svårt att få ut rätt prestanda ur det moderkortet enligt skribenten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Grejen är att någon aouto klockning går i så fort du ändrar timings på minnena och du som köpt kortet får ingen varning att detta sker (det är så jag tolkar artikeln).

Gigabye kortet är inte så vast som dom andra 3, dels för det bara är 4 faser (sämre för överklockning), dessutom kan det bli problem med värme (vet en annan med en amd cpu, som fick problem, när det var för lite faser). Dock drar intel cpu:erna lite mindre ström. Sen verkar det vara svårt att få ut rätt prestanda ur det moderkortet enligt skribenten.

Det är 6 faser på gigabyte kortet, 2st sitter nästan vid ram minnena. De har använt större faser så de har flyttat på 2 då de inte fick plats på rad.
Läser du spec på kortet så ser du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Det är 6 faser på gigabyte kortet, 2st sitter längre upp lite åt sidan på kortet.
Läser du spec på kortet så ser du.

Stod i swec artikeln 4faser. Om det är fel så bör artiken bli rättad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Stod i swec artikeln 4faser. Om det är fel så bör artiken bli rättad.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, artikeln är fel.