Permalänk
Avstängd

shit va gott det såg ut, tummen upp !

Permalänk

Jag åt burgare idag igen!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Bakade lite blåbärsmuffins att äta efter maten. Vad tycks?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heisenbergbullar...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kyckling, pasta, hemgjord pesto, toppad med ruccola, pinjenötter och (häl)parmesan!

@ La Cantina, Södertälje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Heisenbergbullar...

Får köra utan äggula nästa gång så de blir riktigt blåa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev en enkel hederlig ugnspannkaka.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite tunn, men perfekt gräddad!

Permalänk
Medlem

Pulled pork:

Permalänk
Medlem

Antar att du har svarvat bröden själv? Har du lust att langa recept isåfall?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Den andra såg galet härlig ut. Hade jag inte varit så trött att jobbat hela natten/morgonen hade jag försökt slava ihop något liknande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kycklingburgare med paprika, ost å lite "dressing" (Crème Fraiche & en gnutta ketchup)

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Brunch: Hembakat creme fraiche bröd fyllt med div frön som jag hittade i skafferiet,stekt ägg,gräslök och en litauisk ost(parmasan liknande)

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Spinner vidare på samma bröd med en halloumi och paprika biffburgare, med purjolök,cheddar,hickory dressing och chimichurri.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Tog och snickrade ihop en pizza till lunch idag:

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Panbif på vildsvinsfärs

Permalänk
Medlem

Sen jag flyttade hemifrån för sisådär 10 år sedan så har jag bara köpt potatis 4-5ggr typ, vetifan varför det aldrig blir av att jag köper det så idag fick det fan vara nog, köpte några liter potatis å rostade dom efter Jamie Olivers tips: https://www.youtube.com/watch?v=b1bXQlWLl7U

Så svarvade ihop en av mina favvosar, honungsglaserad lax på bacontäcke, med rostade potatis å fransk baconsås

Just till fisk & potatis tycker jag att det är godare att låta såsen sjuda extra länge så den blir extra krämig å god, vet inte om det syns men:

Såklart steker man baconet extra knaprigt å krispigt, låter det gotta till sig i kylen över natten innan man hackar upp det å lägger in i såsen, blir riktigt gött, såsen/röran är sjukt gött till bakpotatis också. Enkel som fasen, grädde, franska örter (kryddmix) i lagom mängd + med eller utan finhackat bacon.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Inaktiv

Lite improvisation, och gott blev det! Och massa lök, bara för att det är gott! (syns dock inte så mycket på bild)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jensens BBQ-Burgare!

Permalänk
Inaktiv

Rullkebab. Bara för att lyxa till mitt i månaden.

Permalänk
Medlem

Lite kryddad tzay, sallad,paprika,2 sorters dip och lyxa till det med en fetaost jag bestält av en vänn som nyss kom hem från semester i grekland.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Här sitter jag vid datorn, hungrig som f-n pga mediciner jag äter, och så går jag in på den här tråden... FAIL! Allt ser ju så himla gott ut! Om jag lyckas avstå från att äta något mer i kväll så förväntar jag mig bragdguldet nästa år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Är normalt sett inget fan av lax men det där såg otroligt gott ut

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Rekordmedlem

Ett stop kaffe och en rågbulle

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Detta ska ätas ikväll! Hittade en jävligt trevlig bit med bra marmorering på DUÅ här i Umeå!
Ber om ursäkt på förhand för kvallan på bilden

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Blev en hamburgare idag, snodde receptet för bröded av en swecnisse som har hamburgare.org, mycket trevligt!
Blev lite för tjock skiva med kött men blev riktigt gott iaf.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Lite nattmat sitter inte fel, särskilt friterad kycking (första gången jag provar, väldigt nöjd!)

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Har inte köpt nötkött sen jag flyttade hemifrån för typ 8 år sedan så gick lite överstyr nu när affären hade rabatt

Lövbiff, rotfruktsgratäng med kvibille ädelost & en en jävla massa rödvinssky (japp, jag älskar rödvinssky så brukar bli en basäng i tallriken )

Efter några dagar av ovanstående så fick det bli något annat, vevade ihop några lövbiffrullar med, ja lövbiff, paprika (röd, grön, gul), champinjoner, ananas, rödlök, tomatsalsa, kvibille ädel, crème fraîche & isbergssallad

Å idag blev det lövbiff i pitabröd med samma ingredienser som rullen, måste fixa större pitabröd, ICA:s är löjligt små, mindre än en CD-skiva :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Entusiast

Egen tolkning av den amerikanska galenskapen ramen burger. Ja det är stekta nudlar istället för bröd. Det blev sjukt gott. Dressingen är lite majonnäs, lite crème fraiche, ketchup och en generös mängd Srirasha.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Blev rostad potatis, kyckling & dragonsås, extremt lättlagad

Kycklingen: http://www.arla.se/recept/dragonkyckling/
Potatisen: https://www.youtube.com/watch?v=b1bXQlWLl7U

Kyckling & potatis är inte en kombination jag brukar käka men jao, gött är det iaf

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?