är spintiers värt pengarna.

Permalänk
Medlem

är spintiers värt pengarna.

hej
jag har under ett rätt så långt tag varit sugen på spintiers. Men det är 24 euro och man vill ha lite spel för pengarna så ni som testat det, är det värt pengarna??? har läst lite om det och folk säger att det är lite att göra lite bilar m.m är det så eller kommer det mer???

Tacksam för svar.

Permalänk

du kan ju testa deras demo på hemsida.

http://www.spintires.com/#!/demo

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag slog till och slösade över 200 spänn! Terrängsimuleringen är kul, men utanför multiplayer är det ganska tröttsamt och repetitivt. Miljöer är förvisso ganska snygga, men det är förhållandevis mycket copy-paste av terrängen. Fysiken lämnar tyvärr en del övrigt att önska. Om du t.ex. får upp farten rejält ner för en backe, så kommer du tappa all rörelseenergi mindre än en billängd upp i kommande uppförsbacke. Vinchen kan ofta vara din räddning, men räkna inte med att den orkar dra upp ditt fordon. Det är tyvärr samma sak där, ingen realistisk fysik bakom vincharnas kapacitet och framförallt inte vad du kan vincha din lastbil i. Det går utan vidare att låta ditt ekipage hänga i en gran modell lämplig julgran, över ett stup. Ditt fordon går sönder av att slå i specifika punkter (t.ex. underkanten fronten) men tål på övriga ställen obegränsat mycket våld.

Nyligen kom det en patch som gör att dina lastbilar (!) klarar att köra ner tunnare ris och sly.

Om du inte känner några andra som har spelet och kan köra multiplayer med dem, så tror jag tyvärr inte du kommer att ha speciellt mycket glädje av spelet. Det finns fem kartor, varav alla går ut på att leverera åtta enheter timmer till en punkt, och totalt sju fordon i spelet (olika beroende på karta) som går att utrusta på lite olika sätt. Jag påstår att spelet är värt max 10 euro, i sin nuvarande tappning, framförallt beroende på att fysiksimuleringen (som man rimligen bör vara ute efter i en simulator) är såpass bristfällig.

Permalänk

Köpte det igår. Håller inte med förgående talare på alla punkter. Men det är ett spel som kräver att du gillar realism. Som sagt testa demon! Fordon är ingen brist då det finns gott om moddar och totalt 7 fordon i spelet. Fysiken tycker jag är relativt bra och hur vida en vinch kan dra upp en lastbil på 30+ ton som sitter fast i lera med hög sugkraft.

Jag anser själv att det är värt det, men jag kör en rad simulatorer då och då och det är realism som jag gillar!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

hej
jag har under ett rätt så långt tag varit sugen på spintiers. Men det är 24 euro och man vill ha lite spel för pengarna så ni som testat det, är det värt pengarna??? har läst lite om det och folk säger att det är lite att göra lite bilar m.m är det så eller kommer det mer???

Tacksam för svar.

Det är kul nu när jag betalat för det. Men nöjet är kortlivat. Spelet är inte mycket mer än ett koncept, det finns inget att göra. Bortom multiplayer är det ganska innehållslöst. Idén är dock fortfarande fantastisk, jag hoppas att dom gör ett helt spel av det.

Visa signatur

Whales are nice!