Varför kommer jag inte upp i rank

Permalänk
Medlem

Varför kommer jag inte upp i rank

Hej

Köpte cs för ett långt tag sen och har 150 timmars speltid och 50 wins men jag är fortsatt på silver 3 som jag började på. Kör med kompisar som är i betydligt högre ranks, dmg och så vidare. Och jag brukar ändå fast jag är i mycket lägre rank komma 1 eller 2:a. men jag går fortfarande inte upp. Gör ofta hs m.m och tycker att jag ska ha en högre rank. Men vad ska jag göra för att bli högre??? finns det något speciellt att tänka på som jag missat eller något.

tacksam för svar

Permalänk

om du vinner lika mycket som du förlorar så är det svårt att gå upp i rank. lättast går du upp genom att vinna mycket i rad och hamna högt upp i scoreboarden. har också problem med detta (är i guld nova 3)

Permalänk

och att om du möter spelare som är i högre rank än du och vinner!

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått ranksystemet rätt i detta spel, finns ju inga säkra källor på hur det är men så beror det nästintill bara på hur mycket du vinner.

Vinn 3-5 matcher på din nivå och du kommer ranka upp, garanterat. När du kommer upp lite högre till DMG så behövs 7-10 vinster i rad för att ranka upp till Eagle. Vilket är en av de svåraste rankerna att nå, detta pga att det krävs så många vinster. Jag har varit LEM som högst och det var inte alls stor differens mellan Eagle till LEM

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gått upp utan att vinna minst 5 matcher i rad, vilken plats i scoreboard verkar inte spela så stor roll. Det verkar funka likadant åt andra hållet också.
Började på guld nova 1, kom upp till eagle men är nu på distinguished. 380 wins. Det verkar som det bara är att köra på och öva. Man blir lite bättre hela tiden men med vissa svackor emellanåt.
Släpp tänket om vilken som hamnar först och får flest kills och koncentrera på att vinna ronderna så kommer du klättra uppåt så småningom.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk

Det behövs olika många wins osv för olika spelare, det som avgör ifall du kommer gå upp eller inte beror på vilka du spelar bra mot och vilka du spelar dåligt mot. Du förlorar ganska mycket mmr om du dör mer än du dödar och vice versa.

Jag spelar i princip alltid med mina vänner och det är en av oss som är många gånger bättre än oss andra, medan vi andra har droppat rank någon gång har han aldrig gjort det och det är nog för att han alltid har typ 30+kills. Så tror faktiskt det spelar stor roll hur pass bra du presterar. Har tex vänner som rankade upp från DMG till eagle på 6-7 matcher medan jag gjorde det på 3-4, sen gick jag tex från LEM till Supreme på 2-3 oavgjorda och en vinst. Brukar bara spela och skita i hur det går, annars blir man bara sur för allt som händer och att man inte rankar upp det är bara att öva och panga på

Permalänk

Spela bättre. Nuff said

Permalänk

Har också detta problem, enda är att det kommer fram du måste få "5 av denna sak" för att gå upp i rank

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Testa att köra ensam tills du vinner 3-4 matcher i rad. Spelar du som du säger, alltså bättre än silver 3 kommer du troligen gå upp.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

Testa att köra ensam tills du vinner 3-4 matcher i rad. Spelar du som du säger, alltså bättre än silver 3 kommer du troligen gå upp.

Och går du inte upp så är du inte bra nog för att vara en rank över.