SWECLOCKERS kretskort? Elektronikingenjör finnes

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga om PWM. Jag har en 12 VDC LED ljusslinga som jag kopplat via en PWM-dimmer till en liten 12 V nätdel. När jag dimmar ljuset börjar nätaggregatet att pipa lite svagt i samma ~400 Hz som PWM-kretsen klockar med, så jag undrar:

Kan jag löda in en elektrolyt eller liknande någonstans för att jämna ut lasten för nätdelen?
EDIT: Eller är det mer vettigt att försöka hitta ljudkällan i nätdelen och lägga nån limdutt där?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som hänt med http://elektronikforumet.com/forum/index.php ?
Verkar ha bytts ut från forumet till någon reklamlänk-sida och att domänen löpt ut.
Hoppas inte det forumet försvinner, det var ju ett av mina favoritforum...

Permalänk
Medlem

intressant! jag är med! kan bidra med lite led lampor i olika storlekar. men de är inte jättestarka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Någon som vet vad som hänt med http://elektronikforumet.com/forum/index.php ?
Verkar ha bytts ut från forumet till någon reklamlänk-sida och att domänen löpt ut.
Hoppas inte det forumet försvinner, det var ju ett av mina favoritforum...

Är själv aktiv inom S E F och hänger där flera gånger i veckan, och jag har själv inte märkt någon ändring.

Kan ju vara så att dom uppdaterat/stängt ner just när du gick in där.
Hur som helst så funkar det (vilket du redan säkert märkt)

Och måste hålla med dig, det är ett väldigt trevligt forum om man älskar elektronik. Trevliga medlemmar som alltid är villiga att hjälpa, och trollen har en väldigt liten %

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kanske krångel med min DNS? Sidan kom tillbaka igen igår.

Permalänk
Medlem

om enkla PID regleringar är med i dessa gejer hade en automatiskfläktkontroll för ett vattenkylt system vart roligt. plats för många fläktar för att slippa splitters och en variabel rikt temp skulle gissa att en 2 pins in för en pt100

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg som stred mot §9, dvs. marknadsföring/annonsering.

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...