vpopulus.net strategi-världsimulator - speldiskussioner och strategier

Permalänk

vpopulus.net strategi-världsimulator - speldiskussioner och strategier

Detta är tänkt som en diskussionstråd gällande spelet, vart man bör starta, vad man bör satsa på för företag, politik eller allt som rör spelet.

Detta är ett gratis- spel som liknar eRepublik t ex men detta är nytt och snart släpps en ny grafisk uppdatering, vSverige har byggt ett nytt sjukhus i Jämtland vilket gör att det är smartast att börja där för att slippa flytta senare för att använda när man krigat.
Du kan bli politiker, företagare, soldat eller allt samtidigt bland annat. Jag spelade inte själv beta-versionen utan började runt dag 30 kanske, i början är det ganska förvirrande tyckte jag men efter ett tag kommer man in i det och nu finns det guider som gör att man snabbare kommer in i det. Har ni kört betan?

Positiva som skiljer detta ifrån de flesta liknande spel är att det är max-gräns för hur mycket guld man kan köpa. Alltså, den som betalar mest blir INTE bäst automatiskt vilket liknande spel tyvärr brukar bli vilket leder till att den som betalar mest vinner i princip. Sen är det ganska nytt och man hamnar inte efter om man börjar nu eftersom det fortfarande är nytt.

Nackdelar jag tycker just nu är att det fortfarande är nytt och därmed inte ser så bra ut som liknande spel än och det inte växt mycket ännu med folk utom i Polen och Serbien främst ännu. Den grafiska uppdateringen har nämligen blivit försenad som skulle vara släppt redan för 5 dagar sen.

Vad tycker ni är positivt och negativt med spelet hittils?

Adressen är: www.vpopulus.net

vSverige har ett sjukhus på högsta nivå i Jämtland vilket gör att man bör starta där för att kunna använda och få 50 wellness efter man krigat.

Just nu har vSverige hög oljeregion, medium vete, medium träd och saknar Järn och frukt som behöver importeras. Därför kan man t ex exportera biljetter som tillverkas av olja till större länder som Polen och Serbien. Vilka företag kör ni med eller sparar ni guldet?
Det går även starta företag i andra länder och sälja till sitt företag i sverige som sen producerar produkterna.
Det finns råvaror som landarbetare har som arbetsskill till: grain, wood, Fruit, Oil, Iron
Råvaror bearbetas sedan av Tillverkare som har arbetsskill till: food, weapons, juice, tickets
Det finns även byggare eller constructors som bygger: house, hospital, defence systems

Har ni provat spelet och vad tycker ni? Tror ni det kommer växa till samma storlek som erepublik?
Skriv gärna nick här för att vi ska få kontakt i spelet också.
Har ni förslag på fler förbättringar i vSveriges politik eller spelet i övrigt?
Vilka buggar har ni stött på som de inte fixat än? Just nu känns det som de väntar på uppdateringen och fixar alla buggar då?

Permalänk

Nickar: jimmy86

Vet någon när uppdateringen kommer?

Permalänk
Medlem

Trevligt att veta att det är fler härifrån som spelar vPopulus! Själv nickar jag Jacce där

Du råkar inte veta var det är bäst att ställa upp i kongressvalet?

Permalänk

http://prntscr.com/43qeyq Detta är en förhandsbild av hur nya grafiken kommer se ut i nästa uppdatering när de förmodligen fixar de flesta buggarna också!
Det beror på regioner, nya spelare kan ju inte vara med förrän lvl9, därför tror jag jämtland är bäst för nya. Just nu ser det fullt ut i Svealand och Jämtland iaf.

Permalänk

Fått reda på att uppdateringen förmodligen släpps i slutet på denna månaden, alltså närmaste veckan förmodligen!
De som börjar spela bör välja antingen Land (landarbetare) eller Manufacture (tillverkning) och då jobba inom Statlig olja (Land) eller Statliga Biljetter (Tillverkning) eftersom det är bäst löner där just nu.

Just nu är kongressen full i "Allt För Sverige" som är partiet som är helt svensk-kontrollerat. Andra partiet Folkpartiet är styrt av Kuzyn just nu som inte är svensk utan Polack men vi samarbetar mellan partierna ganska bra just nu och därför skulle det nog fungera att försöka bli kongressman i Folkpartiet också just nu. Är ju bra om det partiet också fylls med svenskar tids nog för att svensk politik ska drivas av svenskar sen.

Permalänk
Medlem

Det är lite roligt ändå och kolla på allt som händer i vSverige och se hur det växer. Även om det kanske inte är så extremt mycket som händer nu så finns det ändå saker man kan göra om man vill ha lite mer "action" som till slut gynnar vSveriges tillväxt.
Skadar ju inte att pröva allafall, jag tycker det är underhållande och tar inte många minuter från allt annat jag gör.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Tyvärr har inte träningskrigen börjat än men det verkar vara på gång så snart kan man kriga också, fast det finns även möjligheter att kontakta ICA och jobba för svenskt företag utomlands och kunna kriga samtidigt.

Permalänk

Den nya grafiska uppdateringen skulle släppas i slutet på månaden, så den borde komma ikväll, eller imorgon kväll förhoppningsvis så spelet blir lite trevligare istället för den tråkiga grafiken som är nu!

Gillar att det är lätt att påverka, jag föreslog t ex NAP och det skulle nu införas strax efter månadsskiftet. Så det är väldigt lyhörda admins som lyssnar på spelarna.

Permalänk

Här är bilder ifrån uppdateringen som ska släppas ikväll eller imorgon kväll.
http://prntscr.com/43qeyq
http://prntscr.com/47b9p4

vSverige har växt rejält senaste tiden och nu har vi snart träningskrig på gång. Det finns även möjlighet att jobba hos svenskt företag i ICA i Polen och därmed kunna kriga samtidigt ni jobbar svenskt och får lön vid återkommandet. Går även jobba för att få ett hus som är permanent och du slipper därmed köpa Q2 food i framtiden och sparar in pengar varje dag sen. Skriver en sammanfattning här igen.

Sammanfattning av spelet
vPopulus är ett spel som påminner om eRepublik väldigt mycket men det finns working skill i land, manufacture och construction och fler råvaror och produkter som du kan ha företag i.
I stora drag cirkulerar inte spelet lika mycket kring att du måste betala för att bli en bra tank, det gäller bara att börja spela nu och vi får en större befolkning. Kan även tillägga att i slutet på månaden kommer en grafisk uppdatering och spelet kommer se mycket trevligare ut, just nu håller jag med de som tycker det ser förj*vligt ut.

Spelet har till och med limit att man inte får köpa mer än 100g per månad. vSverige har just nu ett Q5 hospital (Max nivå) som man kan hela sig i när man krigat. Spelet cirkulerar ganska mycket kring wellnenss som man förlorar 1 när man tränar, 1 när man jobbar i Q1 företag, 2 i Q2 företag osv. och 10 när man krigar. När man krigat kan man använda hospital och får då 50 wellness, alltså endast om det är krig kan man använda det. Just nu jobbar vi på att hitta ett träningskrig i vSverige.
vSverige har växt enormt och ekonomin är på väg uppåt via vår export till polen.

Börjar du spela bör du välja Land och jobba i Statens Olja eller Statens Biljetter. Jobba INTE i Swedish oil eftersom det är serbiskt företag och bättre att jobba för staten.
Om du vill jobba som land worker finns just nu möjligheter att jobba i Polen (registrera dig dock alltid som SVENSK medborgare om du inte vill spionera åt oss) för svenska företag där och du får lön svart när du är klar, mat skickas och du kan kriga och träna upp dig samtidigt. Dock kommer även Manufacturer behövas som tillverkar produkter, t ex Olja tillverkar man tickets av som staten exporterar.
Detta är ett spel som tar 2min eller 4h varje dag eftersom DU bestämmer hur mycket tid du vill lägga ner, vill du äga företag, vill du bli politiker, krigare eller vad är dina mål? Det är även ett spel som är gratis men de som vill köpa guld FÅR INTE köpa för mer än 35 euro i månaden vilket skapar mer jämställt eftersom man inte måste betala för att bli bäst som i eRep eller andra spel med premium member osv.

Snabbguide
För mig tog det ett tag innan jag började spela "fullt ut", jag började med att jobba och träna varje dag innan jag blev helt aktiv för man ville se om spelet växte osv. När du börjar spela är det viktigaste att:
1. Se till att alla 3 rutorna är gröna varje dag genom att Jobba, Träna och ha mat i inventory.
2. Köp alltid Quality 2 mat i början som ger wellness för träning + jobb för att du ska behålla 100 wellness eftersom det gör att du producerar mer och får högre lön

Det är det grundläggande för att börja spela, resten lär man sig efter tid eller komma in i gruppchatten på skype, IRC eller bara fråga.
Börjar du spela ska du börja i Jämtland eftersom sjukhuset är där.

UPPDATERINGEN SLÄPPT!
Sverige är top5 och ekonomin i vSverige går riktigt bra med vårt oljemonopol i Polen.

Permalänk

Det kommer bli reset nu i samband med nya ändringar så de som vill vara med ifrån början bör skapa nu men tänk på att det kommer ske många förändringar närmaste tiden som ny grafik osv. i samband med när det blir reset av spelet.

Permalänk
Medlem

Sverige behöver fler spelare för att fortsätta vara en stormakt tror jag. Det finns fler företag i vSverige än medborgare just nu men de spelare som finns är skickliga på att behålla alla viktiga regioner och bygga så mycket med så lite.
Det finns mycket hjälp att få också för den som är intresserad. Frågan är om vi ska införa något nybörjarstöd?

Permalänk

Vi verkar förlora ganska stort :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

Jag vill gärna testa det där, men jag kan inte registrera ett konto, vilket gör det lite jobbigt.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..