Permalänk
Medlem

Red Dragon

Detta är ett av min och min polares första datorbyggen så vi få se hur det går!
Inköpslista(Kolla bilden)

Info: Min polare har kört med en gammal hp dator i några år och vi har bestämt att vi ska fixa en ny dator till han. Han ska spela lite mer grafikkrävande spel och även ha en och annan spelserver på datorn.

BYGGLOGG:
27/5: Delarna har kommit och ska byggas på imorgon.

Red Dragon

Permalänk

Tjenare

Jo jag håller på o bygga dator åt min kompis ut ur en gammal hp dator några tips? Har ett rätt ok grafikkort och psu men om du har några tips så tackar vi gärna för dem:) o datorn jag såg här såg rätt ok ut ser fram emot en bygg logg

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Varför just det grafikkortet? Hade man lagt till 400kr hade man fått ett tyst graffe istället för ett högljutt.
http://www.inet.se/produkt/5411082/msi-radeon-r9-290x-4gb-gam...

Permalänk
Medlem

Där är inga 5,25" platser i nzxt h440

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Varför just det grafikkortet? Hade man lagt till 400kr hade man fått ett tyst graffe istället för ett högljutt.
http://www.inet.se/produkt/5411082/msi-radeon-r9-290x-4gb-gam...

Dem kanske faktiskt inte bryr sig om det är tyst eller inte de kanske bara ska funka bra och inte va något super ultra high tech tyst

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Dem kanske faktiskt inte bryr sig om det är tyst eller inte de kanske bara ska funka bra och inte va något super ultra high tech tyst

Varför har man då köpt en CPU-kylare för nära 800kr?

Permalänk
Medlem

Skruvkitet lär du ju inte behöva iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasd_101:

Där är inga 5,25" platser i nzxt h440

True ^

Permalänk
Inaktiv

Frågan är väl ändå varför man köper en SSD för 600kr och sen köper en cpu-kylare för 800 ?

Permalänk
Medlem

La märke till att chassit du valt saknar 5.25tums platser så du kan inte montera din fläktkontroller och DVD läsare.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Vet inte riktigt vart jag ska börja men detta är till 100% personligt.
För det första hade jag satsat på Vatten (H80i) istället för luft & sen hade jag valt ett annat grafikkort (som redan nämts) som låter MYCKET mindre.
Sen vet jag inte hur du tänkte med NZXT LED och DVD läsaren med tanke på att H440W saknar 5,25 platser.
SSD:n ska jag inte klaga på då jag äger en själv men ångrar starkt att jag inte valde en 250GB Samsung EVO eller en 500GB för det är en STOR skillnad på en SSD och HHD i spel och i program. Här har du en kundvagn som jag hellre hade kört på.. http://www.inet.se/kundvagn/visa/6800195/sweclockers

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk

Kommer det fler bilder?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

haha D va la inte helt igenomtänkt bygge kanske;D Skruvkitet fnissa jag med åt, sött tänkt:)

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk

Frågan är ju varför cpu kylaren som blev beställd inte ens sitter där;p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15