Nedgradera LG G2 till 4.2.2

Permalänk
Medlem

Nedgradera LG G2 till 4.2.2

Hej,
Köpte en G2 förra veckan som jag uppdaterade till 4.4.2 i helgen och fick den välkända ljudbuggen. Har försökt leta runt lite efter någon guide om hur man går tillbaka till 4.2.2 igen men det finns ju så många olika ROMs, guider osv så jag vet inte vad jag ska använda. Skulle vara grymt sjysst om någon som kan lite mer än jag kunde länka till en guide eller liknande.

Modellnummer: D802 16gb
Mjukvaruverision: D80220b-EUR-XX

Permalänk
Skrivet av anden55:

Hej,
Köpte en G2 förra veckan som jag uppdaterade till 4.4.2 i helgen och fick den välkända ljudbuggen. Har försökt leta runt lite efter någon guide om hur man går tillbaka till 4.2.2 igen men det finns ju så många olika ROMs, guider osv så jag vet inte vad jag ska använda. Skulle vara grymt sjysst om någon som kan lite mer än jag kunde länka till en guide eller liknande.

Modellnummer: D802 16gb
Mjukvaruverision: D80220b-EUR-XX

Om du ändå vill stanna kvar på Kitkat så hjälpte det faktiskt för mig att göra en rad återställningar. Jag gjorde kanske 5-6 stycken, och sen var buggen borta!
Du kan ju prova det ifall du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

2st LG

Vi har 2 st LG G2 hemma först i början var dom bäst tyckte vi
men sedan märkte vi att båda har stora problem att växla mellan 4G/3G.
Gps:en är i stort sett värdelös och efter upgrading till kit blev det ännu värre då försvinner t9 ibland och ersätter ordlistan så det går bara att skriva siffror!
Mit förslag är att sälja LG G2 på blocket och köpa en kvalitetsmobil istället.
Och ja jag har återställt hemma på firma och mobilen är helt enkelt billigt gjord.

Permalänk
Medlem

Cyanomodgen är kanon att lägga in på en telefon... 10.2 versionen den drar minst batteri och funkar bäst.
Lägger man in kit-kat så är batteriet slut barta du surfar i 5 min typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Om du ändå vill stanna kvar på Kitkat så hjälpte det faktiskt för mig att göra en rad återställningar. Jag gjorde kanske 5-6 stycken, och sen var buggen borta!
Du kan ju prova det ifall du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inget emot kitkat egentligen så det är helt klart värt ett försök!
Gjorde du en sån vanlig reset från inställningar eller ska man göra en sån där man håller volym ner + power när man startar telefonen?

Skrivet av direxe:

Vi har 2 st LG G2 hemma först i början var dom bäst tyckte vi
men sedan märkte vi att båda har stora problem att växla mellan 4G/3G.
Gps:en är i stort sett värdelös och efter upgrading till kit blev det ännu värre då försvinner t9 ibland och ersätter ordlistan så det går bara att skriva siffror!
Mit förslag är att sälja LG G2 på blocket och köpa en kvalitetsmobil istället.
Och ja jag har återställt hemma på firma och mobilen är helt enkelt billigt gjord.

Jo det är klart att det finns finare telefoner att välja bland. Vart lite impulsköp eftersom jag lyckades spräcka skärmen på min Nexus 4. Eftersom jag är student så hade jag inte jättemycket att välja på så det stod mellan G2 och Nexus 5. Blev G2 eftersom jag var missnöjd med batteritiden på min N4 och ville inte göra samma misstag med N5. Tycker ändå att en telefon för 3000kr borde fungera..

Skrivet av 120hz:

Cyanomodgen är kanon att lägga in på en telefon... 10.2 versionen den drar minst batteri och funkar bäst.
Lägger man in kit-kat så är batteriet slut barta du surfar i 5 min typ

Har du någon bra guide på hur man ska göra? Uppgraderade OTA och har läst att det kanske inte går att installera en annan ROM då? Är inte så insatt i det här med root, firmware, ROM osv hehe

Permalänk
Skrivet av anden55:

Har inget emot kitkat egentligen så det är helt klart värt ett försök!
Gjorde du en sån vanlig reset från inställningar eller ska man göra en sån där man håller volym ner + power när man startar telefonen?

Jag gjorde det genom inställningar, fungerar nog med det andra också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Jag gjorde det genom inställningar, fungerar nog med det andra också.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, ska testa ikväll.

Laddade ner Cyanogen installer till telefonen och fick bara "this device is not supported".
Antar att jag gör något fel eftersom det funkade för dig, är som sagt inte så insatt.

Permalänk
Medlem

Så! Nu har jag lyckats roota och installerat TWRP så nästa steg är att installera Cyanogenmod antar jag.
Men det finns ju en del att välja på. Ska jag köra 10.2 eller 11?

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Cyanomodgen är kanon att lägga in på en telefon... 10.2 versionen den drar minst batteri och funkar bäst.
Lägger man in kit-kat så är batteriet slut barta du surfar i 5 min typ

Har CM11 och batteriet fungerar utmärkt för mig, mycket bättre än innan.

Skrivet av anden55:

Så! Nu har jag lyckats roota och installerat TWRP så nästa steg är att installera Cyanogenmod antar jag.
Men det finns ju en del att välja på. Ska jag köra 10.2 eller 11?

har CM11 och det funkar utmärkt, rekommenderar verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar_E98:

har CM11 och det funkar utmärkt, rekommenderar verkligen.

okej, ska jag ta nightly eller snapshot?

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Cyanomodgen är kanon att lägga in på en telefon... 10.2 versionen den drar minst batteri och funkar bäst.
Lägger man in kit-kat så är batteriet slut barta du surfar i 5 min typ

Min G2a med kit-kat håller 2 dygn vid normal användning.

Skrivet av direxe:

Vi har 2 st LG G2 hemma först i början var dom bäst tyckte vi
men sedan märkte vi att båda har stora problem att växla mellan 4G/3G.
Gps:en är i stort sett värdelös och efter upgrading till kit blev det ännu värre då försvinner t9 ibland och ersätter ordlistan så det går bara att skriva siffror!
Mit förslag är att sälja LG G2 på blocket och köpa en kvalitetsmobil istället.
Och ja jag har återställt hemma på firma och mobilen är helt enkelt billigt gjord.

Konstigt, jag har aldrig haft något problem med min G2a utan tycker den är det bästa som hänt sedan skivat bröd, på ett ungefär. Väldigt lustigt, alla verkar prisa G2an medans några få har fått måndagsexemplar och dömer hela produktionslinjen efter sitt måndagsexemplar ^^ .

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Då har ni haft tur att era batterier håller bättre med CM11 har provat flera olika och samma sak!

Permalänk
Medlem

En sak som verkar vara likadan med alla telefoner och CM11 är att en riskerar buggar och spec dålig batteritid. (Riskerar, många många slipper)
Det brukar gå att åtgärda genom att behandla CM11 som vilken uppgradering som helst.
Dvs gör ALLTID en återställning på telefonen efter installation.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har använt CM 10.2 i en dag nu och ljudbuggen är borta. Men jag tycker batteritiden och autobrightnes var bättre på stock.

Skickades från m.sweclockers.com