Permalänk
Medlem

Jag röstar också på HTC One M8, men du har väl redan bestämt dig

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av Nikita91:

Valet stog mellan en HTC One M8 och en Xperia Z2 för mig med men valde HTC One M8 och måste säga att jag älskar den.
Kan inte tänka mig en annan mobil nu.

Men var snabb och köpte Xperia Ultra samma dag från CDON för 2890kr så en sony har jag med, till film och spel mest.
HTC luren musik, telefon och sms.

Om man säger så här, tar jag en One på TPH så blir det ca 2000 kr dyrare för telefonen. Är det värt det enligt dig? Båda två är ju väldigt kompententa telefoner. Men Sense är väl snäppet modernare samt Z2 har bättre kamera och batteri..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Jag röstar också på HTC One M8, men du har väl redan bestämt dig

Kommer aldrig ha bestämt mig. Försöker rättfärdiga att en One blir 2000 kr dyrare än Z2. Hade bara Telenor själva haft Htc hade det varit jämnare mellan de båda.. Båda lurarna ser minst sagt trevliga ut. Jag gillar htc Sense och deras kamera app. Men o andra sidan har z2 en faktiskt bättre kamera och batteri...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Yes båda är väldigt bra men på olika sett

Permalänk
Skrivet av Nikita91:

Yes båda är väldigt bra men på olika sett

Jo tack...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk

Jag är också i valet och kvalet att uppgradera mobil. M8 och Z2 är de jag kikat mest på, och fick jag välja mellan dom så lutar det nog åt M8. Vattentåligheten är väldigt praktisk, men det var en 5-6 år sedan jag tappade en mobil i vatten senast (och den överlevde) så även om olyckan kan vara framme så känns det inte som en must-have, däremot ger det såklart ett plus i kanten. Z2:ans kamera är också betydligt bättre, men jag fotar enbart bilder för att lägga upp på facebook, kanske till någon blocket-annons / MMS och liknande. Det gör att M8:ans kamera duger, även om den är sämre.

Vad M8 vinner på för mig är två saker - byggkvalitét (känns betydligt bättre i handen och mer exklusiv, ett rent nöje att hålla i), och den enskilt största punkten - användarupplevelsen. Sjukt bra mjukvara i HTC-telefonerna. Sense är lätt bästa launchern på marknaden. Jämför att t ex ta bilder med en M8 och en S5 - S5:an tar flera sekunder på sig att ta bilder, några sekunders lagg att gå in i galleriet osv, totalt oacceptabelt. M8 är blixtsnabb och totalt laggfri. Som det nämnts har den även lägst latency av alla telefoner just nu, vilket märks ordentligt när man använder den. Dessutom är Sense väl genomtänkt, snyggt och allmänt skittrevligt.

Med andra ord, jag väljer hellre M8 för att den är ett rent nöje att använda oavsett vad man gör med den - kvalitét och responsivt rakt igenom, och känns lyxig.

Nu har jag däremot inte bestämt mig än, då LG G3 lanseras om någon vecka, och den verkar väldigt lovande :). Så personligen avvaktar jag en liten stund till och ser om G3 kan slå M8 på fingrarna eller inte.

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Jag är också i valet och kvalet att uppgradera mobil. M8 och Z2 är de jag kikat mest på, och fick jag välja mellan dom så lutar det nog åt M8. Vattentåligheten är väldigt praktisk, men det var en 5-6 år sedan jag tappade en mobil i vatten senast (och den överlevde) så även om olyckan kan vara framme så känns det inte som en must-have, däremot ger det såklart ett plus i kanten. Z2:ans kamera är också betydligt bättre, men jag fotar enbart bilder för att lägga upp på facebook, kanske till någon blocket-annons / MMS och liknande. Det gör att M8:ans kamera duger, även om den är sämre.

Vad M8 vinner på för mig är två saker - byggkvalitét (känns betydligt bättre i handen och mer exklusiv, ett rent nöje att hålla i), och den enskilt största punkten - användarupplevelsen. Sjukt bra mjukvara i HTC-telefonerna. Sense är lätt bästa launchern på marknaden. Jämför att t ex ta bilder med en M8 och en S5 - S5:an tar flera sekunder på sig att ta bilder, några sekunders lagg att gå in i galleriet osv, totalt oacceptabelt. M8 är blixtsnabb och totalt laggfri. Som det nämnts har den även lägst latency av alla telefoner just nu, vilket märks ordentligt när man använder den. Dessutom är Sense väl genomtänkt, snyggt och allmänt skittrevligt.

Med andra ord, jag väljer hellre M8 för att den är ett rent nöje att använda oavsett vad man gör med den - kvalitét och responsivt rakt igenom, och känns lyxig.

Nu har jag däremot inte bestämt mig än, då LG G3 lanseras om någon vecka, och den verkar väldigt lovande :). Så personligen avvaktar jag en liten stund till och ser om G3 kan slå M8 på fingrarna eller inte.

Finns två saker jag är tveksam till gentemot Z2.
1. Batteritiden?
2. Möjlighet till att slopa USB för laddning. USB slits ju med tiden och ska jag ha den i två år vill jag att den håller! Kanske är Samsung skadad för deras USB port började ju glappa väldigt fort.. Z2 kan ju ladda via dockan och även trådlöst när de släppt sitt skal som klarar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Finns två saker jag är tveksam till gentemot Z2.
1. Batteritiden?
2. Möjlighet till att slopa USB för laddning. USB slits ju med tiden och ska jag ha den i två år vill jag att den håller! Kanske är Samsung skadad för deras USB port började ju glappa väldigt fort.. Z2 kan ju ladda via dockan och även trådlöst när de släppt sitt skal som klarar det.

Batteritiden kan jag inte uttala mig om, men vad jag förstått är iaf M8 inte urusel (dvs klarar utan problem en dags användning). Z2 har bättre batteritid utan tvekan, men då den har större skärm mm och HTC har riktigt bra energisparfunktioner så vet jag inte hur stor skillnad det gör i verkligheten.

Kan däremot nämna att min tidigare HTC (One X) har använts dagligen sedan jag skaffade den för två år sedan och USB-porten är fortfarande som ny iaf.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min Xperia Z2. Speciellt batteri tiden och kameran. Det var det jag var ute efter. Kameran har ett automatiskt läge som gör det väldigt lätt för den att optimera hur förhållanden är när man ska ta kort. Man slipper blurriga kort m.m. Då den fokuserar att det är en rörlig sak som man tar kort på.
Jag är också nöjd med kvalitén på korten som man vill ha med bra skärpa.

Här är ett kort som är taget på ett tåg som åker relativt fort med min Xperia Z2.

Jag gillar extra knappen för kameran på sidan, då den ger mig möjlighet att snabbt få fram kameran och ta ett kort och dela med mig på sociala medier.

Sen gillar jag att man kan ladda den via usb eller dockningsstationen. Slipper man slita ut usb kontakten i mobilen så fort.

Visa signatur

Operativsystem: Foresight Linux | Foresight Linux utvecklare | Foresight rådet | Google+

I've heard: When the RedHat developers present new packages to Linux User-Group, before the meeting is over,Foresight people will have downloaded the source, created a Foresight package, uploaded it,and it will be available for anyone to use.

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Batteritiden kan jag inte uttala mig om, men vad jag förstått är iaf M8 inte urusel (dvs klarar utan problem en dags användning). Z2 har bättre batteritid utan tvekan, men då den har större skärm mm och HTC har riktigt bra energisparfunktioner så vet jag inte hur stor skillnad det gör i verkligheten.

Kan däremot nämna att min tidigare HTC (One X) har använts dagligen sedan jag skaffade den för två år sedan och USB-porten är fortfarande som ny iaf.

Skulle du anse One vara värd de där extra 2000 kronorna? Fick ju som sagt en bra deal av Telenor på Z2an. 3120 kommer den kosta totalt under bindningstiden. One däremot landar på 4800..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av TForsman:

Jag är nöjd med min Xperia Z2. Speciellt batteri tiden och kameran. Det var det jag var ute efter. Kameran har ett automatiskt läge som gör det väldigt lätt för den att optimera hur förhållanden är när man ska ta kort. Man slipper blurriga kort m.m. Då den fokuserar att det är en rörlig sak som man tar kort på.
Jag är också nöjd med kvalitén på korten som man vill ha med bra skärpa.

Här är ett kort som är taget på ett tåg som åker relativt fort med min Xperia Z2.

http://i.imgur.com/sXHpBNj.jpg

Jag gillar extra knappen för kameran på sidan, då den ger mig möjlighet att snabbt få fram kameran och ta ett kort och dela med mig på sociala medier.

Sen gillar jag att man kan ladda den via usb eller dockningsstationen. Slipper man slita ut usb kontakten i mobilen så fort.

Jag gillar allt med Z2 förutom deras mjukvara och kamera interface. Där är htc brutalt mycket bättre! Gillar även designen snäppet mer på One. Gillar även den på Z2 men den håller inte riktigt samma klass. Sen är touchresponsen brutal på One! Men frågan är om det är värt 2000 spänn extra.. Usch var jobbigt.

Edit: Hur upplever du mjukvaran. Är den "i vägen"? Mycket bloat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Skulle du anse One vara värd de där extra 2000 kronorna? Fick ju som sagt en bra deal av Telenor på Z2an. 3120 kommer den kosta totalt under bindningstiden. One däremot landar på 4800..

Bra fråga, ärligt talat så vet jag faktiskt inte. Nu är skillnaden visserligen 1680:- och inte 2000 :). Men man får slå ut det på tiden man ska ha telefonen, det blir kanske två år (iaf för mig, jag brukar inte byta varje gång det kommer ett nytt flaggskepp). Räknar man så blir det 70:- extra i månaden. Om det är värt för responsivitet, design, snabb kamera osv som du tycker är fördelar, ja det kan nog bara du avgöra :). Personligen tror jag att jag hade tagit M8 ändå, men jag är typen som hellre lägger några hundringar / nån tusenlapp extra när jag köper något (inte bara telefoner) för att få lite högre kvalla och bättre upplevelse om jag ändå ska använda det dagligen i något år eller mer. Att vara små-irriterad under så lång tid är inte värt det motför nöjet med något som funkar bra, imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Jag gillar allt med Z2 förutom deras mjukvara och kamera interface. Där är htc brutalt mycket bättre! Gillar även designen snäppet mer på One. Gillar även den på Z2 men den håller inte riktigt samma klass. Sen är touchresponsen brutal på One! Men frågan är om det är värt 2000 spänn extra.. Usch var jobbigt.

Edit: Hur upplever du mjukvaran. Är den "i vägen"? Mycket bloat?

Det kom en del bloat program, det som är skönt ifrån Telenor z2 är att det går att avinstallera skiten

Mjukvaran är bättre än tidigare Sony telefoner. Har haft z1 och Sony v

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Operativsystem: Foresight Linux | Foresight Linux utvecklare | Foresight rådet | Google+

I've heard: When the RedHat developers present new packages to Linux User-Group, before the meeting is over,Foresight people will have downloaded the source, created a Foresight package, uploaded it,and it will be available for anyone to use.

Permalänk
Entusiast

Ärligt talat var jag själv sjukt kluven mellan Z2 och One, men valde One för att slippa vänta en månad utan telefon, samt Sense. Men Z2 har ju två stora fördelar i mina ögon och det är vattentäthet och batteritid. Är fan fortfarande kluven, skulle inte säga nej till längre batteritid och möjlighet att kyla av eller tvätta av mobilen i vatten. Men trots att jag är lite av en HTC fanboy måste jag säga till TS att om det skiljer 2000kr så är det inte värt det, kör på Z2.

Z2
+ Vattentät (Jobbigt dock att pilla upp luckor om man är lat)
+ Längre batteritid

+- Något bättre kamera, dock inte lika grymt snabb på att ta bilder. När jag testade den var faktiskt sämre på nära håll än One, vid så kallade makrobilder. Men vid landskapsbilder och liknande där mycket detaljer krävs utklassar den nog One.

- Något segare och lite förlegad mjukvara, opolerad vid release. (Mycket problem i form av överhettning och glipor dessutom)
- Skärmen saknar ljusstyrka.
- Högtalarna var en besvikelse när jag testade dem i butik.

One
+ Bygget är så otroligt fint, det är snyggt, känns bra och är allmänt behagligare och nättare att hålla i än Z2.
+ Mjukvaran är polerad, snabb och modern, HTC kan nog även ses som den bästa tillverkaren när det kommer till snabba uppdateringar, inte minst när de garanterar uppdateringar i två år.
+ Lite finare skärm i min mening, framförallt är ljusstyrkan högre.
+ Högtalarna är guld värt, i min vardag iallafall.

+- Otroligt snabb kamera som kan ta riktigt fina bilder, Ufocus kan vara kul, men den saknar verkligen detaljer ibland, 8MP hade varit perfekt. (Nästa års One lär ha det ) Slår Z2 vid makro och mörkerbilder, men annars tror jag Z2 håller ledningen.

- Sämre batteritid
- Inte vattentät
- Mindre RAM, om det nu egentligen spelar någon roll, verkar som att One klarar sig bättre med 2GB än Z2 gör med 3GB.

Om någon kommer på fler plus och minus kommentera gärna, känns som att jag missat något

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Man ska tänka på vad man kommer att använda telefonen till, förutom att ringa med

Kommer man inte spela, filma eller ta mycket kort så behöver man inte tänka på batteriet så mycket. Ha i åtanke att man kan filma i 4K med Z2, då man kanske skaffar en sån tv inom 2 år.
Batteriet i M8 har 2,600mAh, i Z2 finns det 3,200mAh. Så det är en stor skillnad.
Lyssnar man mycket på musik via hörlurar, så har sony lagt in brusreducerande ljud. Alltså tar bort bruset. Så när det väl är tyst i hörlurarna så är det verkligen det.

I slutändan handlar det mestadels om vad man verkligen trivs med.

Visa signatur

Operativsystem: Foresight Linux | Foresight Linux utvecklare | Foresight rådet | Google+

I've heard: When the RedHat developers present new packages to Linux User-Group, before the meeting is over,Foresight people will have downloaded the source, created a Foresight package, uploaded it,and it will be available for anyone to use.

Permalänk
Skrivet av TForsman:

Man ska tänka på vad man kommer att använda telefonen till, förutom att ringa med

Kommer man inte spela, filma eller ta mycket kort så behöver man inte tänka på batteriet så mycket. Ha i åtanke att man kan filma i 4K med Z2, då man kanske skaffar en sån tv inom 2 år.
Batteriet i M8 har 2,600mAh, i Z2 finns det 3,200mAh. Så det är en stor skillnad.
Lyssnar man mycket på musik via hörlurar, så har sony lagt in brusreducerande ljud. Alltså tar bort bruset. Så när det väl är tyst i hörlurarna så är det verkligen det.

I slutändan handlar det mestadels om vad man verkligen trivs med.

Glömde nämna i första posten men jag hade alltså redan förlängt och beställt en Z2. 4-5 veckors leverans fick jag då höra. Idag fick jag reda på att den skickades igår. Hur fungerar det rent praktiskt med ångerrätten (beställde via kundtjänst så det är 14 dagars ångerrätt)? Har en sån där magkänsla att kanske htc är mer för mig. Då jag bryr mig mest av allt om flyt och bra prestanda. Hur är Sony med uppdateringar? Snabba eller långsamma? Annars kommer jag nog ångra detta köpet och traska in på TPH och ta en One.

Edit: Om nu inte batteritiden är sjukt mycket bättre på Z2. För då får det bli en sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Sony ligger bra till när det gäller uppdateringar. När det gäller flytet och prestanda mellan M8 och Z2 så är det ingen större skillnad alls. Det är allt annat som är skillnaden. Så du kommer inte bli besviken på prestandan på någon av dem.

Du har 14 dagars ångerrätt ifrån det datumet du hämtar ut det ifrån posten. Ibland är det bästa att låta den gå i retur. Säger man till där du kan hämta telefonen, så kan dem returnera den direkt. Om du vill ångra och ta en annan telefon. På så sätt slipper du vänta i 14 dagar innan den går i retur.

Visa signatur

Operativsystem: Foresight Linux | Foresight Linux utvecklare | Foresight rådet | Google+

I've heard: When the RedHat developers present new packages to Linux User-Group, before the meeting is over,Foresight people will have downloaded the source, created a Foresight package, uploaded it,and it will be available for anyone to use.

Permalänk
Skrivet av TForsman:

Sony ligger bra till när det gäller uppdateringar. När det gäller flytet och prestanda mellan M8 och Z2 så är det ingen större skillnad alls. Det är allt annat som är skillnaden. Så du kommer inte bli besviken på prestandan på någon av dem.

Du har 14 dagars ångerrätt ifrån det datumet du hämtar ut det ifrån posten. Ibland är det bästa att låta den gå i retur. Säger man till där du kan hämta telefonen, så kan dem returnera den direkt. Om du vill ångra och ta en annan telefon. På så sätt slipper du vänta i 14 dagar innan den går i retur.

Ok. Men hur är det med abonnemanget? Förlängde ju det. Ska ju ha samma abonnemang via TPH också isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Entusiast

Skulle inte påstå att föregående talare har rätt. Z2 har en hel del hack och lagg i gränssnittet, och Sony är inte kända för sin uppdateringshistorik. Även om de skött sig rätt bra med Z1 och compact än så länge så är de inte alls på samma nivå som HTC när det kommer till snabba uppdateringar. Stabiliteten efter att ha kikat på Swedroid verkar inte heller den vara på topp, men det är inte värre än S5 iallafall.

Glömde även att lägga till att Z2 har en hel del problem med ljudet vid samtal. Kolla Swedroids forum för mer info.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle säga en LG G2, bättre än både Z2 och M8 för hälften av priset.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon15480:

Jag skulle säga en LG G2, bättre än både Z2 och M8 för hälften av priset.

Bättre? Visst att den är prisvärd, men bättre?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Bättre? Visst att den är prisvärd, men bättre?

Beror lite på vad man har för kriterier men de sakerna jag gillar med G2an är:

Skärmen (Samma storlek som Z2ans)
Storleken (Mindre än M8)
Vikten (Lättare än båda)
Material (Välbyggd konstruktion av plast för att inte störa mottagningen)

Permalänk
Medlem

Här är en till ägare av en Sony Z2.
Efter att ha ägt två HTC telefoner, och min fru varit ägare av HTC One - så ville jag verkligen inte ha en till HTC.

Jag ville ha en telefon med bra skärm för film/spel/kamera/se utomhus.
Jag vill ha möjligheten att ha bra ljud - inte bara som telefon eller högtalarna - utan internt och med möjligheter.
Snabb och kapabel
Mycket minne.

På dessa punkter ovan anser jag att Sony Z2 var bättre eller åtminstone tillräckligt lika HTC:n. Nu var inte HTC mitt andra val utan det var Samsung S5 - men den föll snabbt bort faktiskt.

Z2 har en grym skärm - den har inte an chans i vibrance war (dra upp färger och kontraster och ljus i löjliga proportioner) men den är helt underbar att titta på film med. Fotona blir bra och riktigt trevlig att jobba med. Behagligt ljus och man kan ha solglasögon och titt på skärmen utomhus och se väl vad man gör.

Det andra var ljudet och så Walkman appen i sig är grym, clear-audio+ är ok och själva SONY luren helt OK så var det ju OK. Ingen telefon vinner ju grymma priser på detta i min värld - men SONY stödjer USB Audio out - direkt i telefon och appar och det funkade grymt smidigt att bara koppla in en DAC/AMP och välja USB out så var det helt grymmve!

Kamerna är snabb, tar bra bilder och bra filmer. Kan inte säga att jag vet något om tidigare SONY Z1 - men min Samsung S2 känns ynkligt patetsk i jämförelse och frugans S4:a fr också stå i skamvrån.

Förstår inte er som säger att den känns seg - det är lätt den snabbaste telefonen jag hittils känt på. Nog för att S5;an och HTC:n är lika snabba - men ingen av dessa telefoner är någradirekta slö-hasar...

Det som är knepigt är att SONY Z2 har väldigt små mnikrofoner för att hålla och samtala - skall man prata längre - headset!

De bästa telefonerna för att enbart prata i anser jag fortfdarande vara Apple telefoner - även om det smärtar lite att erkänna det

Telefonen är ruggigt snabb med 4G och WiFi - inga problem hittils - har gjort en del mätningar på WiFi hemma och den ligger bra coh stabilt och dippar inte hittils som jag märkt.

Största bekymren som jag har annars är med KitKat självt... Och det löser ingen annan Android telefon..

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Här är en till ägare av en Sony Z2.
Efter att ha ägt två HTC telefoner, och min fru varit ägare av HTC One - så ville jag verkligen inte ha en till HTC.

Jag ville ha en telefon med bra skärm för film/spel/kamera/se utomhus.
Jag vill ha möjligheten att ha bra ljud - inte bara som telefon eller högtalarna - utan internt och med möjligheter.
Snabb och kapabel
Mycket minne.

På dessa punkter ovan anser jag att Sony Z2 var bättre eller åtminstone tillräckligt lika HTC:n. Nu var inte HTC mitt andra val utan det var Samsung S5 - men den föll snabbt bort faktiskt.

Z2 har en grym skärm - den har inte an chans i vibrance war (dra upp färger och kontraster och ljus i löjliga proportioner) men den är helt underbar att titta på film med. Fotona blir bra och riktigt trevlig att jobba med. Behagligt ljus och man kan ha solglasögon och titt på skärmen utomhus och se väl vad man gör.

Det andra var ljudet och så Walkman appen i sig är grym, clear-audio+ är ok och själva SONY luren helt OK så var det ju OK. Ingen telefon vinner ju grymma priser på detta i min värld - men SONY stödjer USB Audio out - direkt i telefon och appar och det funkade grymt smidigt att bara koppla in en DAC/AMP och välja USB out så var det helt grymmve!

Kamerna är snabb, tar bra bilder och bra filmer. Kan inte säga att jag vet något om tidigare SONY Z1 - men min Samsung S2 känns ynkligt patetsk i jämförelse och frugans S4:a fr också stå i skamvrån.

Förstår inte er som säger att den känns seg - det är lätt den snabbaste telefonen jag hittils känt på. Nog för att S5;an och HTC:n är lika snabba - men ingen av dessa telefoner är någradirekta slö-hasar...

Det som är knepigt är att SONY Z2 har väldigt små mnikrofoner för att hålla och samtala - skall man prata längre - headset!

De bästa telefonerna för att enbart prata i anser jag fortfdarande vara Apple telefoner - även om det smärtar lite att erkänna det

Telefonen är ruggigt snabb med 4G och WiFi - inga problem hittils - har gjort en del mätningar på WiFi hemma och den ligger bra coh stabilt och dippar inte hittils som jag märkt.

Största bekymren som jag har annars är med KitKat självt... Och det löser ingen annan Android telefon..

Hade ju som sagt redan beställt z2an. Den har tydligen kommit nu. Jag kör på Z2 och hoppas den funkar bra! Får den trots allt billigt. Är jag inte nöjd är jag säker på att jag kan hitta någon med en One som är sugen på byte! Wish me luck! Ska dra in och fixa skärmskydd och skal nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Foolwolf:

Här är en till ägare av en Sony Z2.
Efter att ha ägt två HTC telefoner, och min fru varit ägare av HTC One - så ville jag verkligen inte ha en till HTC.

Jag ville ha en telefon med bra skärm för film/spel/kamera/se utomhus. - Z2 har väl den minst ljusstarka skärmen av S5, Z2 och One?
Jag vill ha möjligheten att ha bra ljud - inte bara som telefon eller högtalarna - utan internt och med möjligheter. - Alla tre har ljudkretsen som sitter i S801, däremot så har One det renaste och högsta ljudet av alla telefonerna vad jag kunnat läsa mig till, även i hörlurar.
Snabb och kapabel - Utseende är subjektivt, vad menar du med kapabel?
Mycket minne. - 3GB RAM då? Visst är det trevligt, men jag ställer mig frågande till om du faktiskt kan märka någon skillnad mot en modern enhet med 2GB. Sedan om det är mer framtidssäkert är en annan femma.

På dessa punkter ovan anser jag att Sony Z2 var bättre eller åtminstone tillräckligt lika HTC:n. Nu var inte HTC mitt andra val utan det var Samsung S5 - men den föll snabbt bort faktiskt.

Z2 har en grym skärm - den har inte an chans i vibrance war (dra upp färger och kontraster och ljus i löjliga proportioner) men den är helt underbar att titta på film med. Fotona blir bra och riktigt trevlig att jobba med. Behagligt ljus och man kan ha solglasögon och titt på skärmen utomhus och se väl vad man gör.

Det andra var ljudet och så Walkman appen i sig är grym, clear-audio+ är ok och själva SONY luren helt OK så var det ju OK. Ingen telefon vinner ju grymma priser på detta i min värld - men SONY stödjer USB Audio out - direkt i telefon och appar och det funkade grymt smidigt att bara koppla in en DAC/AMP och välja USB out så var det helt grymmve!

Kamerna är snabb, tar bra bilder och bra filmer. Kan inte säga att jag vet något om tidigare SONY Z1 - men min Samsung S2 känns ynkligt patetsk i jämförelse och frugans S4:a fr också stå i skamvrån.

Förstår inte er som säger att den känns seg - det är lätt den snabbaste telefonen jag hittils känt på. Nog för att S5;an och HTC:n är lika snabba - men ingen av dessa telefoner är någradirekta slö-hasar... - Nej, det är stor skillnad i snabbhet mellan telefonerna. One ligger helt klart först, Z2 kommer in på en fin andraplats och S5 är... inte jättebra.

Det som är knepigt är att SONY Z2 har väldigt små mnikrofoner för att hålla och samtala - skall man prata längre - headset!

De bästa telefonerna för att enbart prata i anser jag fortfdarande vara Apple telefoner - även om det smärtar lite att erkänna det

Telefonen är ruggigt snabb med 4G och WiFi - inga problem hittils - har gjort en del mätningar på WiFi hemma och den ligger bra coh stabilt och dippar inte hittils som jag märkt.

Största bekymren som jag har annars är med KitKat självt... Och det löser ingen annan Android telefon..

Och till TS som sagt får du ett bättre pris på Z2 kör på den, om det är något du är missnöjd med kan du ju som sagt byta.

Men till er som säger att Z2 har utmärkt mjukvara och flyter på som bara den, precis som One.
http://www.engadget.com/2014/04/18/sony-xperia-z2-review/ - "Sony's Android skin gets in the way sometimes"
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/sony-xp... - "Sluggish at times"

Finns många fler exempel, kolla fler recensioner eller forum.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Och till TS som sagt får du ett bättre pris på Z2 kör på den, om det är något du är missnöjd med kan du ju som sagt byta.

Men till er som säger att Z2 har utmärkt mjukvara och flyter på som bara den, precis som One.
http://www.engadget.com/2014/04/18/sony-xperia-z2-review/ - "Sony's Android skin gets in the way sometimes"
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/sony-xp... - "Sluggish at times"

Finns många fler exempel, kolla fler recensioner eller forum.

Tja, i dessa nämner de också att om du ersätter appar mm från stock till egna så går det bra. Det estetiska är ju upp till vart och än vad man tycker om. Kan hålla med om att det känns lite dated som de nämner i engadget - men anser inte att det stör mig. Har de flesta egna appar och inställningar som genvägar så jag tror det mest blir till problem om man INTE gör egna inställningar och använder egna appar. SONY's egna Sont xperia och trams och playstation är rejält enerverande dock...

Får försöka att inte försvara denna (har svurit rejält över den ett par gånger också skall erkännas!) men detta:
"But one thing the Z2 has is quality to spare. The picture; the sound; the camera; the battery."
http://www.whathifi.com/review/sony-xperia-z2

Till slut är det ju upp till var o en vad man gillar mest - och även om jag inte går runt och tycker wow - så är det mest att jag går runt nu och inte irriterar mig - för min del är det ett rejält steg upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Hade ju som sagt redan beställt z2an. Den har tydligen kommit nu. Jag kör på Z2 och hoppas den funkar bra! Får den trots allt billigt. Är jag inte nöjd är jag säker på att jag kan hitta någon med en One som är sugen på byte! Wish me luck! Ska dra in och fixa skärmskydd och skal nu!

Fick du med smartband? Liten skojig leksak i sig
Jag fick det ifrån Telenor, så du bör fått det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Operativsystem: Foresight Linux | Foresight Linux utvecklare | Foresight rådet | Google+

I've heard: When the RedHat developers present new packages to Linux User-Group, before the meeting is over,Foresight people will have downloaded the source, created a Foresight package, uploaded it,and it will be available for anyone to use.

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att man skulle bli missnöjd med en Z2 i huvud taget.
Nu är jag inte exakt i samma situation som trådskaparen, är visserligen väldigt sugen på M8 och har ett obundet abonnemang hos Telenor. Sitter med en M7, men det faktumet att Telenor inte ens behagar ta in M8 i sitt sortiment är bara för dåligt. För mig är det mer intressant att säga upp avtalet hos Telenor, då Telenor bevisligen inte har en aning om vad dom håller på med. Dessutom tycker jag att Telenor erbjuder mig som trogen kund ingenting, även om jag varit kund sedan Vodafone/Europolitan-tiden. Detsamma gällde när jag funderade på att köpa M7 förra året, så jag köpte en från blocket.
Men men, det är 3 månaders uppsägningstid och jag vet inte exakt vad jag kan få för erbjudande någon annanstans heller - så jag behåller mitt abonnemang ett tag till och ser om det kommer någon uppdaterad M8 Prime till September. Fast nu jagade jag upp mig och blev väldigt sugen att ringa Telenor och säga upp mitt abonnemang...

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Urk, smartband - jag är rätt fjärran för att vara rätt användare till denna tingest - någon som har en bra ide vad man kan göra med det eller sälja det eller what??

Ganska nöjd med det brusreducerande headsetet som faktiskt funkar hyfsat.

Permalänk
Skrivet av TForsman:

Fick du med smartband? Liten skojig leksak i sig
Jag fick det ifrån Telenor, så du bör fått det med.

Ja jag ska få ett smartband enligt kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q