Permalänk
Medlem

får olika fps

tjena jag spelar sr4 och när det körs i ett fönster så får jag rätt så höga fps men när jag har fullskärm läge så får jag inte mer än 60fps, de känns som att det är låst så det inte åker över 60fps
jag har 144hz skärm
jag måste ändra på upplösningen varje gång spelet startar för att fpsen ska över 60 kan jag slippa göra det på något sätt`?

Permalänk
Skrivet av 007onex:

tjena jag spelar sr4 och när det körs i ett fönster så får jag rätt så höga fps men när jag har fullskärm läge så får jag inte mer än 60fps, de känns som att det är låst så det inte åker över 60fps
jag har 144hz skärm

Är V-Sync på? Stäng av det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar_E98:

Är V-Sync på? Stäng av det!

ja det är på, men varför fungerar allt som det ska när de inte är i helskärm

Permalänk
Skrivet av 007onex:

ja det är på, men varför fungerar allt som det ska när de inte är i helskärm

För att V-Sync endast är i fullskärmsläge vilket innebär att det är där fpsen låses till 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar_E98:

För att V-Sync endast är i fullskärmsläge vilket innebär att det är där fpsen låses till 60.

Har han en 144Hz skärm ska det inte låsas vid 60 utan 144.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har han en 144Hz skärm ska det inte låsas vid 60 utan 144.

Når han inte upp till 144 Hz kommer dock V-sync att dra ner FPSen, om den drar ner till 60 Hz eller 72 Hz vet jag dock inte.
Kan ju även vara något strul med att spelet inte stödjer 144 Hz V-sync?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kolla options för fps limiter osv.
Annars kör utan v-sync då det antagligen är problem med spelet och v-sync över 60hz.