Sony Z Tablet bara dog, vägrar starta

Permalänk
Medlem

Sony Z Tablet bara dog, vägrar starta

Hej!

Har en Sony Xperia Z som är hämtad från USA. Haft den i några dagar bara och har knappt använt den. Hade dock lågt batteri innan jag använde den sist så jag misstänker att batteriet har dött. Men nu har den vart på laddning i 2 timmar nästan och vägrar starta. Har testat att hålla in volymknapparna + den silvriga för hardreset, men den vägrar ge med sig.

Vad ska jag göra? Har sony någon världsgaranti? Går det på något sätt att åtgärda felet?

Hjälp!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Hej!

Har en Sony Xperia Z som är hämtad från USA. Haft den i några dagar bara och har knappt använt den. Hade dock lågt batteri innan jag använde den sist så jag misstänker att batteriet har dött. Men nu har den vart på laddning i 2 timmar nästan och vägrar starta. Har testat att hålla in volymknapparna + den silvriga för hardreset, men den vägrar ge med sig.

Vad ska jag göra? Har sony någon världsgaranti? Går det på något sätt att åtgärda felet?

Hjälp!!

Ring Sony care center imorgon och kolla om de kan hjälpa dig.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Hej!

Har en Sony Xperia Z som är hämtad från USA. Haft den i några dagar bara och har knappt använt den. Hade dock lågt batteri innan jag använde den sist så jag misstänker att batteriet har dött. Men nu har den vart på laddning i 2 timmar nästan och vägrar starta. Har testat att hålla in volymknapparna + den silvriga för hardreset, men den vägrar ge med sig.

Vad ska jag göra? Har sony någon världsgaranti? Går det på något sätt att åtgärda felet?

Hjälp!!

Min gjorde likadant efter att ha dött när batteriet tog slut, minns inte riktigt hur jag fick igång den igen, men jag har för mig att jag var tvungen att ladda den så pass länge att dioden började lysa grönt iaf...

Permalänk
Medlem

Batteriet är helt urladdat och det kräver en hel del tid då.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE