Kossel Mini, 3D-printer enligt delta-principen

Permalänk
Medlem

I brist på annat så använder jag min gamla skrivare nu och värdesätter hastighet före finnish (slutresultatet är det inget fel på ändå)

Printar en quadcopter, tänkte det kunde vara skoj att bygga med printade delar och se skillnaden mellan denna och min tidigare alu-maskin

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Givetvis slutar inte problemen.

J-headen jag köpte från reprap.me visade sig vara så mycket skit något kan vara. T om en piratkopierande kines skulle skämmas över hur den fungerar. Så ska tvinga dem att återbetala hela summan för möget!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Vad hände? Har hört att vissa smälter invärtes. Lite orolig då jag köpte en ebay j-head

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte vad som händer invändigt, men vet att den är helt jävla värdelös
Men den extra istoppade teflonslangen för att göra den till 1.75mm var lite skum mot mitten, såg faktiskt
lite smällt ut, som när man värmer en sträng av plast och drar lite.

Men värdelös är den iallafall

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

2014-02-(18-21)

Ersättare till hot-end införskaffad. Denna gången den eminenta E3D; hot-end helt i metall som klarar upp till 400 grader med annan givare sen.
Framtidssäker för andra material mao

Saknades dock 2 små detaljer för att klämma ihop termistor med kabel, går att löda, men detta är bästa sättet att fästa kablarna utan att oroa sig att lödningen släpper pga värme. Hittade några lite för stora lokalt, men efter kontakt med ett företag som säljer dem i tusental annars gick de med på att slänga några olika storleker i ett brev. Får jag inte det idag så funderar jag helt enkelt på att ta de lite för stora ändå, man vill ju få igång allt.

Uppdatering 1:

Och de kom som de skulle Så i helgen monteras den!

Uppdatering 2:

Det enda jag stört mig på är att maskinen inte hade heated bed, men det är nu löst och en styck 160mm är beställd!
Överkomligt pris på 317kr inkl frakt.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Min spontana reaktion för det här bygget jämfört med första;

Herre jävlar vad allt ska bråka då!!!! Att felsöka extrudern har visat sig vara såååå otroligt enerverande.
Bytat; extruder, nätdel, hot-end.

Dvs de möjliga bovarna i dramat om dålig extrudering, men ändå så går det inget vidare bra just nu.
Samma symptom som innan utan lösning, felsökning pågår.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Min spontana reaktion för det här bygget jämfört med första;

Herre jävlar vad allt ska bråka då!!!! Att felsöka extrudern har visat sig vara såååå otroligt enerverande.
Bytat; extruder, nätdel, hot-end.

Dvs de möjliga bovarna i dramat om dålig extrudering, men ändå så går det inget vidare bra just nu.
Samma symptom som innan utan lösning, felsökning pågår.

Skulle vara intressant att få höra dina åsikter angående byggandet av DIY fräsar och 3d-skrivare. För och nackdelar mellan olika byggen?

Vad skulle du rekommendera till t.ex. nybörjare att bygga osv. Dock så är detta kanske fel forumsdel att fråga på...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Tja kan ju ta det här ändå, har ju ändå 3 fräsar i bagaget och 3 skrivare

Nybörjare som faktiskt vill bygga själva gör ju helt klart bäst i att köpa en färdig sats där allt är med, så man slipper söka efter allt och undersöka vilka delar som fungerar och inte fungerar. Det mesta går alltid att uppgradera så är ju inga problem sen oftast att förbättra maskinerna

Min första var en makerbot thing-o-matic som var hyffsat lätt att bygga, det var ju i princip lego då det bara gick att montera på ett sätt, inte mycket att justera. Den kostade ju därefter med, men vill nog påstå den inte var värd priset just nu ändå speciellt inte när jag får bättre resultat med min Mendel mono. Vilket tar mig till min andra maskin, Mendel Monon som köptes som byggsats just för att jag ville ha allt färdigt; dock ren bekvämlighet just nu, har tummen lååååångt ifrån centrum av min hand

Den kräver lite mer att bygga rent justeringsmässigt men även den lättbyggd. Och där får man allt med också så inte mycket att tänka på. Bygga och sen tuta och köra. Prismässigt skulle jag nog rekommendera sådan som förstabygge om man känner att man har lite "skills" så att säga när det gäller montera ihop och justera.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Min spontana reaktion för det här bygget jämfört med första;

Herre jävlar vad allt ska bråka då!!!! Att felsöka extrudern har visat sig vara såååå otroligt enerverande.
Bytat; extruder, nätdel, hot-end.

Dvs de möjliga bovarna i dramat om dålig extrudering, men ändå så går det inget vidare bra just nu.
Samma symptom som innan utan lösning, felsökning pågår.

Känner igen detta... Mitt problem är/var att jag inte hade min hobbed bolt rätt spänd, utan att den glappade + felkonfigurerad utmatning för plasten + för lite ström när jag kör värmeplattan samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Tja kan ju ta det här ändå, har ju ändå 3 fräsar i bagaget och 3 skrivare

Nybörjare som faktiskt vill bygga själva gör ju helt klart bäst i att köpa en färdig sats där allt är med, så man slipper söka efter allt och undersöka vilka delar som fungerar och inte fungerar. Det mesta går alltid att uppgradera så är ju inga problem sen oftast att förbättra maskinerna

Min första var en makerbot thing-o-matic som var hyffsat lätt att bygga, det var ju i princip lego då det bara gick att montera på ett sätt, inte mycket att justera. Den kostade ju därefter med, men vill nog påstå den inte var värd priset just nu ändå speciellt inte när jag får bättre resultat med min Mendel mono. Vilket tar mig till min andra maskin, Mendel Monon som köptes som byggsats just för att jag ville ha allt färdigt; dock ren bekvämlighet just nu, har tummen lååååångt ifrån centrum av min hand

Den kräver lite mer att bygga rent justeringsmässigt men även den lättbyggd. Och där får man allt med också så inte mycket att tänka på. Bygga och sen tuta och köra. Prismässigt skulle jag nog rekommendera sådan som förstabygge om man känner att man har lite "skills" så att säga när det gäller montera ihop och justera.

Vill jättegärna se bygglogg av denna sen! Har funderat länge nu på att bygga ihop en egen skrivare, har möjlighet att låna 3D skrivare och skriva ut alla delar som behövs: Gratis.

Att det tar tid och så är inget bekymmer för mig, vilken skulle du rek då? Gärna enkel och billig som möjlig, men fortf duglig.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag går själv i tankar att köpa en färdig 3d-skrivare. Nån som kan berätta hur dyra dom är i drift? T.ex. om jag skulle skriva ut en popcornskål(?) som är ca 20cm i diameter o 20 cm i höjd, vad går plasten på?

Finns det genomskinlig plast eller är det bara färgad att välja på?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Snusfri

Trevligt, är själv sugen på en 3D-printer så man kan skriva ut lite roliga saker

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Din Skrivare ser ju grymt bra ut! Och du har inspirerat mig att testa bygga en. Tror du denna skrivaren är ett bra första-projekt? Och det verkar som om många här gärna vill ha en guidad tur om du skulle kunna tänka dig att göra det(om du har tid, lust och ork då såklart)
För du verkar ju ha testat ut vilka delar som är bra och dåliga, hehe

För övrigt så tackar jag för trevlig och intressant läsning och ser fram emot att lära mig själv och börja någon gång, måste bara lära mig själva krets/arduino-delen av det hela, bygga och "cadda" kan jag ju utan problem och var rekommenderar du att man köper plast från?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Egentligen skulle jag bara felsöka lite och testa en sak, men slutade med att jag rev ner all kablage och drar om allt nu med elektroniken monterad på en profil där uppe. Och kabelstrumpor på allt för att få enhetligt och minde "slängde lite kabel här och där känsla" Så nu känns den tusen gånger mer clean än innan och bara det är ju positivt. Samt hållare för plast där uppe med så slipper jag ha den stående bredvid som innan.

Jag berättar gärna lite mer, släng några inlägg vad ni vill veta så skriver jag allt sammanfattat tillsammans med lämpliga bilder om det finns

Men kör lite kort med frågorna ovan som utgångspunkt:

Val av skrivare är egentligen inte svårt, bara att tänka lite på vad man vill kunna göra och anpassa val efter budget, fördelen med maskiner baserade på profiler är enligt mig att de blir lite lättare att bygga ihop. Som min första Mendel Mono bestod mest av kuggstång och muttrar tillsammans med delar. Där var det lite mekande med att justera in allt rätt med avstånd, spänna muttrarna rätt etc. Men annars är de flesta läggbyggda om man inte har tummen helt centrerad i handflatan

Ska jag välja av de jag testat som jag tycker man kan bygga lätt skulle jag nog säga kosseln är lättare då den inte är lika pillig, men man får undersöka lite i förhand så man vet hur allt fungerar och undvika kinadelar där det kan tillföra problem, som med min hot-end (kan dock vara andra problem som jag börjat inse, men den gjorde inte saken bättre iallafall)

Vilket för mig till nästa fråga, kosseln är nog ett bra första projekt, men tjusningen för mig var att den verkade lättbyggd när man väl hade en egen fungerande maskin. Det blev ju ett praktexempel på att de kan replikera sig själva och bättre versioner
Har man en bra budget tycker jag personligen en MendelMax verkar väldigt trevlig, som Mendel Mono men profilversion med lite förbättringar.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Egentligen skulle jag bara felsöka lite och testa en sak, men slutade med att jag rev ner all kablage och drar om allt nu med elektroniken monterad på en profil där uppe. Och kabelstrumpor på allt för att få enhetligt och minde "slängde lite kabel här och där känsla" Så nu känns den tusen gånger mer clean än innan och bara det är ju positivt. Samt hållare för plast där uppe med så slipper jag ha den stående bredvid som innan.

Jag berättar gärna lite mer, släng några inlägg vad ni vill veta så skriver jag allt sammanfattat tillsammans med lämpliga bilder om det finns

Men kör lite kort med frågorna ovan som utgångspunkt:

Val av skrivare är egentligen inte svårt, bara att tänka lite på vad man vill kunna göra och anpassa val efter budget, fördelen med maskiner baserade på profiler är enligt mig att de blir lite lättare att bygga ihop. Som min första Mendel Mono bestod mest av kuggstång och muttrar tillsammans med delar. Där var det lite mekande med att justera in allt rätt med avstånd, spänna muttrarna rätt etc. Men annars är de flesta läggbyggda om man inte har tummen helt centrerad i handflatan

Ska jag välja av de jag testat som jag tycker man kan bygga lätt skulle jag nog säga kosseln är lättare då den inte är lika pillig, men man får undersöka lite i förhand så man vet hur allt fungerar och undvika kinadelar där det kan tillföra problem, som med min hot-end (kan dock vara andra problem som jag börjat inse, men den gjorde inte saken bättre iallafall)

Vilket för mig till nästa fråga, kosseln är nog ett bra första projekt, men tjusningen för mig var att den verkade lättbyggd när man väl hade en egen fungerande maskin. Det blev ju ett praktexempel på att de kan replikera sig själva och bättre versioner
Har man en bra budget tycker jag personligen en MendelMax verkar väldigt trevlig, som Mendel Mono men profilversion med lite förbättringar.

Woho och tack för svaret! Jag hittar ingen bygglogg från dig av den andra maskinen du har, med kuggstång, eller finns det ingen sådan? Jag tycker denna ser cool ut med alla armar, men frågan är om det är för mycket armar? Att det kanske skapar fler områden som det kan bli fel på, eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Det finns icke, men det är en RepRap Mendel Mono, googlar du det hittar du mycket om den

Armarna är inga problem, inte mycket de gör mer än hålls fast och flyttas med, principen är ju att "vaggan" de håller alltid ligger parallell mot ytan under tack vare armarna.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Det finns icke, men det är en RepRap Mendel Mono, googlar du det hittar du mycket om den

Armarna är inga problem, inte mycket de gör mer än hålls fast och flyttas med, principen är ju att "vaggan" de håller alltid ligger parallell mot ytan under tack vare armarna.

Alright, tack så mycket!

Okej, det känns bara så.. fladdrigt på något sätt. Ser förnekligen coolare ut.

Har glömt och kolla vad för elektronik det är nu, men finns det något som körs med t.ex. Arduino eller RPI? Eller är det speciell anpassad elektronik hela vägen som gäller? Tänkte styrkort finns ju till både RPI och arduino, fördelen med t.ex. RPI var ju att den skulle kunna nås remote via nätverket, iofs inte omöjligt att använda RPI med USB heller..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

RPI är ju som en dator med styrmjukvara så det är ju en printserver där med sådan, har kontrollern bara usb så funkar det med RPI-saken du tänker på

Jag kör en enkel Arduino Mega 2560 med ramps. Och man behöver inte lära sig arduino för att klara av detta, källkoden är väldigt tydligt med allt enkelt beskriver i koden så man lär sig ändra snabbt.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

RPI är ju som en dator med styrmjukvara så det är ju en printserver där med sådan, har kontrollern bara usb så funkar det med RPI-saken du tänker på

Jag kör en enkel Arduino Mega 2560 med ramps. Och man behöver inte lära sig arduino för att klara av detta, källkoden är väldigt tydligt med allt enkelt beskriver i koden så man lär sig ändra snabbt.

Ah, kanon! Är det seriellt den kommunicerar med USB? Jag har två stycker arduinos liggandes, mini och nano, vilket är atmel 256 om jag minns rätt. Är det för få pinnar eller tror du det funkar?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Krävs Mega 2560 till Ramps vad jag vet, är ju ett påbyggnadskort så att säga.

Tog en bild så ser du lite tydligare:

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Krävs Mega 2560 till Ramps vad jag vet, är ju ett påbyggnadskort så att säga.

Tog en bild så ser du lite tydligare:

http://img839.imageshack.us/img839/5417/eaqs.jpg

Ah, okej! Visst är det samma som det som kallas för Uno? Eller finns det olika där?

Tack för bild, en fråga dock, används/behövs sd-läsaren där på hörnet?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Nästa steg är väl att bygga en 3d skrivare som skriver ut 3d skrivare som skriver ut 3d skrivare

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Nästa steg är väl att bygga en 3d skrivare som skriver ut 3d skrivare som skriver ut 3d skrivare

Inception!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Mega2560 är Mega2560

Finns fina paket på ebay och liknande med allt som behövs.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

2014-02-28

Idag kom tomten med sin gula bil och levererade ett litet brev innehållande detta klisterark.
Uppvärmd byggplatta är vad det kommer bli

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Kul att se fler 3D-skrivare.

Jag har en i3 single plate med en E3D-hotend. Allt blev färdigt i början av januari.

Permalänk
Medlem

Om man nu inte kan någon kodning alls, tror du att det är möjligt att ge sig in på detta projektet då? håller på och vill lära mig men då jag har noll erfarenhet eller inte vet var man ska börja leta har det lagts på is lite, så tänkte att detta kanske kan dra igång intresset att vilja lära mig mer. Och hur mycket saker måste man köpa till för att få en bra skrivare? för som fattig student så är man ju lite begränsad :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

XYZ buntade lite sött för att se hur det kommer se ut när de dras från botten och upp sen, stilrent

Svar:
Kunde inte arduino alls när jag började, eller koda överhuvudtaget.
Det är ganska rättframt i koden hur man ska ändra, och finns gott om info på nätet med

Kostnad är ganska svårt att säga, några tusenlappar är iallafall det tal om. Denna låg på runt 3-4kkr, men har bytt ut delar till det bättre och det är inget jag ångrar. Detta har varit ett litet sidprojekt där jag började printa delarna, sen några veckor senare beställde profiler och sen ännu senare lite andra delar.
Har man inget tidsfrist kan man ju ta det när man har råd och få bra delar istället för halvmesyrer man måste bygga om sen kanske

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ODDNAME:

XYZ buntade lite sött för att se hur det kommer se ut när de dras från botten och upp sen, stilrent

http://img703.imageshack.us/img703/5486/e7uy.jpg

Svar:
Kunde inte arduino alls när jag började, eller koda överhuvudtaget.
Det är ganska rättframt i koden hur man ska ändra, och finns gott om info på nätet med

Kostnad är ganska svårt att säga, några tusenlappar är iallafall det tal om. Denna låg på runt 3-4kkr, men har bytt ut delar till det bättre och det är inget jag ångrar. Detta har varit ett litet sidprojekt där jag började printa delarna, sen några veckor senare beställde profiler och sen ännu senare lite andra delar.
Har man inget tidsfrist kan man ju ta det när man har råd och få bra delar istället för halvmesyrer man måste bygga om sen kanske

Hur ser det ut om man inte redan har en skrivare som kan skriva ut mycket av delarna? Kan man muta någon att skriva ut dem åt en eller finns det bra färdiga billiga kit för en som vill börja men som inte vill lägga för mycket pengar?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24