Second Assault, vad tycker ni om banorna?

Permalänk
Medlem

Second Assault, vad tycker ni om banorna?

Caspian Border
Känns ok. Muren skapar en annan känsla än i Bf3.

Oman
Bara testat Rush men iaf detta läge kändes relativt nytt. Sandstormen är snyggt gjord.

Firestorm
Rätt liten skillnad mot BF3 där banan är sönderspelad för min del. En kul bana i grunden men jag har väl redan spelat den banan över 100 timmar liksom. Det känns. Visuellt betydligt tråkigare nu dessutom.

Metro
Det är en bana som man måste vara på köttarhumör för att uppskatta. I grunden är det samma brister som tidigare. Chokepoints och granatspam. Granatspam och chokepoints. Plus för att blåfiltret är borttaget iaf.

Sammanfattningsvis
Kunde de inte gjort nya banor istället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Caspian Border
Känns ok. Muren skapar en annan känsla än i Bf3.

Oman
Bara testat Rush men det kändes relativt nytt. Sandstormen är snyggt gjord.

Firestorm
Rätt liten skillnad mot BF3 där banan är sönderspelad för min del. En kul bana i grunden men jag har väl redan spelat den banan över 100 timmar liksom. Det känns. Visuellt betydligt tråkigare nu dessutom.

Metro
Det är en bana som man måste vara på köttarhumör för att uppskatta. I grunden är det samma brister som tidigare. Chokepoints och granatspam.

Sammanfattningsvis
Kunde de inte gjort nya banor istället?

Det var ju så många som ville ha tillbaka dom banorna. Annars tycker jag dom är bra och kul med hissarna på metro också

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

metro är ospelbart på serverar som tillåter explosives

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Sammanfattningsvis
Kunde de inte gjort nya banor istället?

Jag har inte hunnit testa expansionen själv än, men tycker det är trevligt med några gamla godingar tillbaks (nej räknar inte Metro dit).

Permalänk
Medlem

Hoppas dom plockar in fler banor från bf3 samt fler från bf2! Mycket bra banor i bf3!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Karkand och Noshahr Canals, i mitt tycke två av de roligaste banorna. Saknar en riktigt bra TDM bana, vilket Noshahr Canals är!

Permalänk
Medlem

Saknar Strike at Karkand.
Sen håller jag även med Niwa om Noshahar , spelar mest TDM och BF4 har inte nån jätte rolig bana.
Kharg Island är också en BF3 TDM favorit.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla blivit till det sämre utom Oman, den är snyggt speciellt med sandstormen. Muren på Caspian Border förstör.
Metro är samma skit som tidigare, spam spam spam

Visa signatur

4670k@4.4Ghz | 780GTX@1215/3110

Permalänk

Jag tycker om metro och när det smäller o köttar och har sig.

Bästa banorna i bf4 är Operation Locker o Metro o det med granater o hela kitet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Bara jag som saknar banor från 1942? :S Vill ha tillbaks Wake Island och El Alamein :/

Har än så länge bara spelat CB och OM.
CB är vad jag hade förväntat mig, dvs. helt ok.

Men som vincent10 säger så tycker jag också att alla explosives förstör på OM...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Dragon valley från BF2 är en map jag har saknat enormt mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pfeffe:

Dragon valley från BF2 är en map jag har saknat enormt mycket!

Ah, jesus! That map man, that map!

Permalänk
Inaktiv

Bra maps tycker jag

Permalänk
Medlem

Har bara spelat Caspian Border & Firestorm hittintills. Tycker båda är bra mycket snyggare nu än i BF3, men de är tråkigare att spela på. Tror inte det har med banan i sig att göra, då det är samma bana som i förra spelet. Jag tror nog att det beror på att jag bättre gillar banorna i BF4. Känns som de är uppbyggda på helt andra sätt än tidigare, kan dock inte sätta fingret på vad det är.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Banorna blev väl bra förutom metro som fortfarande är samma skit (jag är inte ett fan av metro).

Caspian Border har väl dom skönaste färgerna tycker jag iallafall, därmot kan man känna sig lite naken ibland när allt gräs
brunnit upp på vissa punkter så man inte kan gömma sig like lätt längre. Jag spelar som en riktig j*vla grävling ibland.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Bara jag som saknar banor från 1942? :S Vill ha tillbaks Wake Island och El Alamein :/

Har än så länge bara spelat CB och OM.
CB är vad jag hade förväntat mig, dvs. helt ok.

Men som vincent10 säger så tycker jag också att alla explosives förstör på OM...

El Alamein hade varit kul, tänk dig 32 snipers som ligger uppe på bergen i mitten och skjuter mot hemmabaserna

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pfeffe:

Dragon valley från BF2 är en map jag har saknat enormt mycket!

eller daKING oilfield! Bra PCW karta, lika långt till mittspawn för båda lagen. Mashtuur city är nice också.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Warlord hade varit kul!!!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

http://i1.ytimg.com/vi/8A2Z-XBabqQ/maxresdefault.jpg

Caspian Border
Känns ok. Muren skapar en annan känsla än i Bf3.

http://i1.ytimg.com/vi/t5rB5YusUPc/maxresdefault.jpg

Oman
Bara testat Rush men iaf detta läge kändes relativt nytt. Sandstormen är snyggt gjord.

http://static.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/368/3687506...

Firestorm
Rätt liten skillnad mot BF3 där banan är sönderspelad för min del. En kul bana i grunden men jag har väl redan spelat den banan över 100 timmar liksom. Det känns. Visuellt betydligt tråkigare nu dessutom.

http://www.bf-blog.cz/wp-content/uploads/bf4-sa-capture/bf4-s...

Metro
Det är en bana som man måste vara på köttarhumör för att uppskatta. I grunden är det samma brister som tidigare. Chokepoints och granatspam. Granatspam och chokepoints. Plus för att blåfiltret är borttaget iaf.

Sammanfattningsvis
Kunde de inte gjort nya banor istället?

Dold text
Skrivet av vinsent10:

metro är ospelbart på serverar som tillåter explosives

Förstår inte hur så många hatar på metro, den är ju skoj den har även blivit betydligt bättre med hissar och dyl., men jag tyckte den var bra redan i BF3..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pfeffe:

Dragon valley från BF2 är en map jag har saknat enormt mycket!

Dessa också...

Warlord Är min näst mest spelade karta ifrån BF2 efter Karkand säkert upp emot 200 timmar har man.

Ghost Town Samma som Warlord fast annat ställe.

Mashutuur City Är för mig efter Karkand och Sharqi en perfekt fordons bana för tanks och infatry dessutom.

Operation Blue Pearl Åh denna ljuva bana med USA och Kina där Amerikanarna får njuta av AT's när de färdas med båtar från basen för att lyckas ta över flagga när Kineserna står och campar och det vart jämt Switching till Kina ospelbart men ur kul ändå.

Dessa i BF4 det hade höjt spelandet enormt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

[joke]Någon som är med på att starta mail-spam till Dice om re-make på de flesta BF2 banorna?[/joke]

När man läser namnen på alla banorna så rusar minnena och känslorna upp från botten utav gamer-hjärtat.

Mashtuur, Daqing Oilfields, Jalalabad, Zatar Wetlands, Operation Smokescreen, The Great Wall, Operation Blue Pearl, Songhua stalemate, eller megamappen 2000, Kubra Dam. The list is ENDLESS!

My god.

Permalänk

Hade gärna sett remake på Grand Bazaar och Seine Crossing

Men i det stora hela gillar jag banorna som det blev remake på nu också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Been there done that! Tycker att EA/Dice gör det väldigt enkelt för sig när dom kör gamla banorna igen,, när ska vi slippa skiten...ge oss nytt ffs.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara lira dessa banor i ett spel som funkar, BF3? Ser i stort sett likadant ut.

Permalänk
Medlem

Ziba Tower var ju riktigt skoj

Permalänk

Bara kört Metro nu ikväll, sen jag spelade sist i november och det spelar ingen roll hur låg inställning man har på grafiken. Fortfarande är det det som stör mig mest som är kvar. Exempelvis: http://i.imgur.com/N0VvJ.jpg
3D spotting (HUD) av allt skit som är framför och bakom väggar.
Mitt eget sikte som bländar mig vid inzoomning så att tack vare det är 3D spotting som jag kan sikta på något.

Orkade inte spela mer nu men lika trasigt som när det kom.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Roligt att se banorna utan något blått filter.

Permalänk
Medlem

Min fråga är ju mest.. Vart i helvete är Noshahr Canals?
Den mest spelade banan i hela BF3 typ ju. Fanns, och finns väl flest Noshahr Canals servrar med.
Men mest av allt.. Vart är Damavand Peak?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Min fråga är ju mest.. Vart i helvete är Noshahr Canals?
Den mest spelade banan i hela BF3 typ ju. Fanns, och finns väl flest Noshahr Canals servrar med.
Men mest av allt.. Vart är Damavand Peak?

Damavand peak istället för firestorm hade ju vart perfekt :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Jag fattar inte heller hur de här banorna kan vara de mest efterlängtade. Kan iof förstå Metro många spelar det , men var är Noshar, Bazar och Siene?

Jag tror mer de har gått på vilka banor passar bäst för levolution. Som många andra säger borde i så fall Noshar vara en av de mest populära banorna. Det finns hur många servers som helst, men man vet aldrig kanske kommer fler banor.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED