Separera processorfläkt från heatsink?

Permalänk
Medlem

Separera processorfläkt från heatsink?

Hej!
Jag har en simpel fråga.

Jag vill avlägsna själva processorfläkten från vad jag tror är heat-sinken (?).
Hur gör jag detta?
Jag har försökt skruva upp de fyra skruvarna som finns, men de vill fortfarande inte sära på varandra.

Det verkar som att det är långa skruvar som går genom hela köret:

Hur gör jag för att separera på dem?

Med vänliga hälsningar
Patrick

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Hej!
Jag har en simpel fråga.

Jag vill avlägsna själva processorfläkten från vad jag tror är heat-sinken (?).
Hur gör jag detta?
Jag har försökt skruva upp de fyra skruvarna som finns, men de vill fortfarande inte sära på varandra.

http://i57.tinypic.com/34fzfqb.jpg

Det verkar som att det är långa skruvar som går genom hela köret:

http://i60.tinypic.com/vgn0v5.jpg

Hur gör jag för att separera på dem?

Med vänliga hälsningar
Patrick

Ser ut som att det sitter stoppbrickor på skruvarna, ta bort dom och avlägsna away!

Disclaimer: Jag ansvarar ej för stoppbrickornas framtida funktion, dom kommer förmodligen gå förlorade i processen

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Ser ut som att det sitter stoppbrickor på skruvarna, ta bort dom och avlägsna away!

Disclaimer: Jag ansvarar ej för stoppbrickornas framtida funktion, dom kommer förmodligen gå förlorade i processen

Hmm, hur tar man bort dem? Med våld eller någon vettig teknik?
De behöver inte fungera igen, jag vill bara ha loss själva fläkten.

Tack för ett så snabbt svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Ja det ser ut som det sitter segersäkringar, de måste lossas för att plocka bort bulten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PatrickP:

Hmm, hur tar man bort dem? Med våld eller någon vettig teknik?
De behöver inte fungera igen, jag vill bara ha loss själva fläkten.

Tack för ett så snabbt svar!

Det finns speciella tänger, annars kan du trycka loss dem med en skruvmejsel om du inte är rädd om dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som stoppbrickorna är vad som brukar kallas "segersäkringar". Dom brukar ha en öppning där man kan komma åt med en skruvmejsel och bända loss dom. Dom går att ta bort och sätta dit igen. Men problemet är att dom brukar snäppa iväg och vara omöjliga att hitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns speciella tänger, annars kan du trycka loss dem med en skruvmejsel om du inte är rädd om dem.

Tack som satan, det löste allt