Permalänk
Inaktiv

USB - CEC Adapter

Finns det något liknande detta i Sverige? LÄNK Jag visste inte ens att det fanns CEC så är helt nollad på detta ämnet. Det öppnar ju upp många möjligheter.

Permalänk
Medlem

Den finns ju att köpa här: http://www.pulse-eight.com/store/products/104-usb-hdmi-cec-ad.... Vad jag förstår så skickas den från Storbritannien så frakten kostar nog inte särskilt mycket.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Beställde en sån idag. Någon som har beställt av pulse-eight tidigare och vet om de är att lita på?

Tänkte ha den till min htpc som kör ubuntu med xbmc.

Visa signatur

// Knatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av knatten:

Beställde en sån idag. Någon som har beställt av pulse-eight tidigare och vet om de är att lita på?

Tänkte ha den till min htpc som kör ubuntu med xbmc.

Jag har beställt av Pulse-Eight 2 gånger och det har inte vart några problem med det. De svarar väldigt dåligt på sitt eget forum dock för de som har problem med installation/inställningar.

Permalänk
Medlem

jag köpte en för någon månad sedan. Fick det inte att fungera i xbmc den korta stund jag testa, fungerade i testprogrammet.
Hade glömt att jag hade en, får försöka testa i helgen igen.

Permalänk
Medlem

Med en RaspPi och Raspbmc funkar detta via hdmi riktigt praktiskt!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av andjo:

jag köpte en för någon månad sedan. Fick det inte att fungera i xbmc den korta stund jag testa, fungerade i testprogrammet.
Hade glömt att jag hade en, får försöka testa i helgen igen.

Nu har jag tagit mig tid att testat igen.
gjorde som det står här
http://forums.pulse-eight.com/yaf_postst1368_How-to-install-U...

- Turn on your PC and boot up Windows
- Connect the adapter to the USB-port ONLY (!)
- When you open Device Manager (under Control Panel) you'll notice Windows has found an unknown device (if not, reboot your PC)
- Download and install the driver-package named 'p8-usbcec-driver-installer.exe' from here (make sure you have administrator rights)
- The previously unknown device in Device Manager should now be named 'Pulse-Eight USB to CEC Adapter' (if not, reboot your PC)
- Leave your PC running and connect the USB-CEC adapter between your 'old' and the provided HDMI-cable (make sure you connect your 'old' cable to the TV-end of the Adapter and the small cable to the PC-end)
- Once you did this you should have your screen back within a minute. If not, reset your PC.
- Start-up XBMC
- You'll notice a notification-box saying the Pulse-Eight Peripheral Device needs configuration
- Go to System Settings > Input Devices > Peripheral Devices and configure the settings to suit your needs.
- Enjoy!

Dold text

funkar i xbmc nu.