NZXT lanserar datorlådan H440 – byter 5,25"-platser mot enklare kabeldragning

Permalänk
Medlem

läcker!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag lär inte byta ut mitt NZXT H2 på bra länge men den här såg riktigt läcker ut. Jag kan också köpa idén med att ta bort 5.25" platser. Jag har en hel drös med spelskivor m.m. som de flesta andra men när jag tänker bakåt de senaste två åren, det är väldigt sällsynt att man installerar från dem. Det mesta finns på onlinebutikerna de flesta av oss i regel har konton på.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Verkar som en trevlig låda men jag tycker endå att dem skulle kunnat trycka in en 5,25" plats någonstans. Det finns fortfarande behov av DVD-skivor och att skaffa en extern spelare för att den inte får plats i en fulltowerlåda känns bara orimligt.

Men detta var ju ett miditower o inte ett fulltower

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

Sant det KTL säger precis ovanför detta inlägg. Men visst är det även så att de flesta redan har images av sina spel, imgburn, dvddecrypter mfler är bra verktyg för att kunna bränna in sina skivor och sin cd-key kan man förvara lugnt i exempelvis KeePass och sen klona till flera diskar hemma. Helt rätt tänk att ta bort 5.25" platserna, men varför inte ta bort ännu mer onödigt? USB2, Hörlurar, Mic, eSata, firewire mfler portar är onödiga att ha på chassin. De flesta har dessa från moderkortet eller en annan lösning för det.

Permalänk
Medlem

Kommer den komma utan fönster? Spelar ingen större roll egentligen, då min låda står under bordet med "fönstersidan" bort från mig, men känns ändå onödigt. Blir sugen på att byta ut min NZXT H2 (som ska återanvändas till en annan dator)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

För dem som gillar designen av chassit men saknar 5.25" platser kan ju ta en titt på H630

http://www.nzxt.com/product/detail/120-H630.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kommer inte göra mig av med 5.25" på många år, jag använder mig av en Bluray spelare där jag ser mina filmer genom, tidigare var det dvd och cd, jag vill kunna bränna, kunna installera genom dvd osv om det skulle behövas. jag är Old School med över 20 år erfarenhet så jag är van och inlärd med optiskt även om behovet är mycket mindre mot förut så kan det fortfarande behövas.

Som tur är så finns det bara någon låda än så länge som inte använder sig av 5.25".

Om man nu måste plocka bort 5.25" platserna se då till så man kan använda sig av åtminstone 1 5.25" plats, med tex tumskruvar och vagga.

Permalänk
Medlem

Smaken och behoven är ju mycket olika. Jag behöver minst en optisk spelare, måste ju kunna rippa alla CD skivor jag köper och de jag lånar vill jag kunna kopiera så två spelare är ju fortfarande idealiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Till alla som gnäller om att det inte finns 5.25" plats?
Vad satan använder ni den till?

Har inte haft optisk läsare på flera år och har aldrig saknat.
Fläktkontroll, varför? Med mjukvara får man det helt automatisk
och aldrig högre hastighet än vad som behövs.

Nä, man kan ju skaffa andra chassin om man vill ha en optisk läsare.

Jag har en i min HTPC, för backup av mina digitala foton mest (BD-brännare), samt spela Bluray. Men då det räcker ju om en av ens datorer har den då, alla andra datorer klarar sig fint utan.

Samma med fläktar, har man bra moderkort med några uttag så funkar det finfint med mjukvara ja

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, bara tråkigt att det sitter ett fönster på sidan, gillar inte fönster på chassin särskilt mycket.

Permalänk
Entusiast

Ni som tjatar om optiska läsare, varför använder ni inte bara en extern variant vid behov?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Men neeeeeeej. Jag blev jätteglad först när det såg ut som att dom skippat det högra(i fronten) utrymmet helt, så att chassit var som en hög kub nästan, men icke.

Trodde det bara fanns de två 2.5" platserna i botten. det vore helt perfekt. inget i fronten alls, förutom plats för radiator då.

Vill inte ha plats för 20st hårddiskar i fronten.

Suck!

EDIT: det kanske är så att man måste ta bort alla 3.5"platser i fronten för att få plats med radiator, i så fall är det jättebra, men jag ser inte om så är fallet.

EDIT2: vad pratar jag om, det syns ju visst. 3,5" platser i fronten går inte att ta bort, och ingen radiator kan sättas dit.
Detta blir således, för mig, ett snyggt men meningslöst chassi som alla andra. Nåväl.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Läste denna artikel i min telefon Samsung Galaxy2
När jag skulle titta på videon såg går den i slow motion.
Både på Sweclockers och på youtube..
Någon som vet varför ?

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Till alla som gnäller om att det inte finns 5.25" plats?
Vad satan använder ni den till?

Har inte haft optisk läsare på flera år och har aldrig saknat.
Fläktkontroll, varför? Med mjukvara får man det helt automatisk
och aldrig högre hastighet än vad som behövs.

Precis, och bara för att en del vill ha 5'25 tums plats så är det väl bra om det finns alternativ också, vilket inte riktigt finns i dagsläget.
Om man skulle resonera att 5'25" alltid ska finnas i precis alla chassin bara för att en del vill ha det så borde ju alla chassin ha plats för dubbla nätaggregat och E-ATX också, utifall liksom.
Fler modeller utan 5'25" säger jag för valfrihetens skull.

Permalänk
Medlem

5,25-tumsplatserna fått stryka på foten

YES! Det går åt rätt håll.

För er som gnäller över saknaden av 5.25 har ganska många andra chassin att välja på.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Jonas plz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Äntligen!
Bara massa år för sent. Inte haft optisk läsare i datorn på 10 år nu.
Synd bara att chassiet är lika stort för det. De hade kunnat korta ner det lite och fortfarande haft gott om plats till diskar, kylning och kabeldragning.

EDIT:
Är SweClockers lustiga eller.
"Bästa pris påNZXT Sentry 2" - För 5'25" montering.

Är du lustig eller? Så stor är väl inte Sentry 2 heller?

5' = 5 fot
25" = 25 tum
1 fot = 30.48cm
1 tum = 2.54cm

5' 25" = 215,9 cm!!

Permalänk
Medlem

Extremt bra, äntligen typ.

5.25" har jag inte haft på hur många år som helst, gillade chassit i övrigt också.
Sugen

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Det här har vi väntat på i 10år.
Då återstår bara att de gör sig av med 3.5"-platserna också, sen är jag nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Det var på tiden. Jag förstår inte varför 5,25"-platserna alltid ska vara popnitade. Hade det suttit med skruvar kunde man enkelt plockat bort dem om man ville.

Av den enkla anledningen att popnitar är billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk

Bara jag som faktiskt använder dvd brännaren ett par gånger per år? Senast i julas när jag skulle installera XP på en gammal dator, vid bootningen tyckte den att mitt USB-minne var korrupt av någon konstig anledning (som för övrigt fungerade på andra datorn). Men då kunde jag använda dvdn

Permalänk
Medlem

Bra att de börjar inse att det finns folk som inte vill ha 5,25"-platser. Blir intressant att höra vad Jonas tycker om det.

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi men hade nog saknat en 5,25" plats.. Gammalmodig elller ej men hade velat ha en fläktkontroller med så många platser för fläktar...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Tycker den liknar fractal design lite... vem vet kanske köper detta istället för ett fractal chassi nzxta gång jag bygger dator:)

Permalänk

Varför skall det vara antingen eller?? Varför inte göra plats för en slim line enhet? Den tar ju liksom ingen plats och kan sättas på tvären. Då finns det ju plats för massor av fläktar men ändå ha en optisk läsare om man gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Men neeeeeeej. Jag blev jätteglad först när det såg ut som att dom skippat det högra(i fronten) utrymmet helt, så att chassit var som en hög kub nästan, men icke.

Trodde det bara fanns de två 2.5" platserna i botten. det vore helt perfekt. inget i fronten alls, förutom plats för radiator då.

Vill inte ha plats för 20st hårddiskar i fronten.

Suck!

EDIT: det kanske är så att man måste ta bort alla 3.5"platser i fronten för att få plats med radiator, i så fall är det jättebra, men jag ser inte om så är fallet.

EDIT2: vad pratar jag om, det syns ju visst. 3,5" platser i fronten går inte att ta bort, och ingen radiator kan sättas dit.
Detta blir således, för mig, ett snyggt men meningslöst chassi som alla andra. Nåväl.

Vad pratar du om? Det går absolut att ta bort 3,5" hållarna i fronten och du kan smälla in en monster radiator där. Kolla OC3Ds review.

Permalänk
Medlem

5,25" plast har jag aldrig använt de senaste 5 åren och är tacksam att bli av med den och få ett bättre chassi utrymme.
Detta chassi är riktigt snygg.

Permalänk
Medlem

Vi väntar på en SC test

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem

Helt klart ett intressant chassi. Snyggt var det också. Ser fram emot en recension av Jonas

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker dom kunde gjort så man kunde sätta en 5,25" enhet längst ner då man ändå inte kan sätta nått annat där om man använder 140mm fläktar i fronten.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]