storbildstv:n klagar över inställningar och vill ej visa bild

Permalänk
Medlem

storbildstv:n klagar över inställningar och vill ej visa bild

Hej!

Har stött på ett litet problem. Jag fick hem en 40'' samsung häromdagen som jag skall ha som datorskärm. Fungerade perfekt och jag kunde klocka upp den till 75hz i 1080p. Även efter flera omstarter av tv:n/datorn. Nu idag när jag startar datorn så klagar den över att det stödda bildläget inte fungerar med den externa källan (grafikkortet)?. Jag har testat båda hdmi portarna och det är samma grej. Jag har testat byta till min gamla skärm för att ändra ned upplösning/hz men det verkar bara gälla för den skärmen, så samma problem är kvar utan bild på storbildstv:n.

Så hur skall jag göra för att lösa detta störiga problem? Jag kan inte se någonting på windows eftersom bara skärmen är svart för tv:n.

Något med grafikkortet måste man väl göra, vad är frågan? drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att nån vanlig konsument-tv funkar nåt vidare i nåt annat än 60hz

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Risken finns du kan ha förstört ngt i tvn. Funkar det med 60hz?