Mellandagsrean är åter igen ett skämt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Inte alls nuff said. Var?

Netonnet www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/crucial-m...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Fick idag annonsbladen för årets mellandagsrea från Elgiganten, Mediamarkt och Siba och vilket jävla skämt!

Ursäkta vad sa du?
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46F5305XXE/sa...

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Inte alls nuff said. Var?

NetonNet, kommer dock inte in där nu. Får lite Inet-prisfestvibbar (läs DDoS)

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk

Måste säga att jag är nöjd med Webhallens mellandagsrea. Det kanske beror på att dem har ganska bra rea på LG G Pad 8.3, vilken jag har sneglat lite på under de senaste veckorna.

Permalänk
Medlem

Alla vet ju att mellandagsrean är ett skämt om inte precis just den där produkten som du vill ha och har intalat dig själv skulle vara med på rean inte dyker upp på rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Har inte sett ett enda företag som inte gjort så.
Företag har hållit på med det sen urminnes tider.

Inet,komplett,cdon,alina etc etc alla har gjort så flertalet gånger.
Så ska man sluta handla av en butik enbart för det så kan man inte längre köpa något

Ang "reorna" det är väl inget nytt, såhär har det varit flera år nu.
Förr var mellandagsrea bättre, men så är det inte längre.

Bara acceptera.

Jag bojkottar iaf inte företag för sådant här, det vore rätt korkat ;>
Framförallt eftersom jag inte hade kunnat handla någonstans längre!

Bara för att alla har gjort det någon gång så betyder det inte att man inte ska undvikda dem som gör det nästan hela tiden. Ganska korkat att inte förstå det.

Dessuotm löjlig inställning att ha "det har alltid varit så att företagen pissar på konsumenterna... Alltså ska vi 'acceptera' det!".

Just den korkade inställningen gör att de fortsätter pissa på konsumenterna. Det är ett falskt val att tro att det bara står mellan att inte handla alls eller acceptera allt företagen gör.

Permalänk
Medlem

Det finns alltid undantag på rean. 240 gigabyte SSD för under tusenlappen är ett sådant exempel. LG G2 för 3500 kr är ett annat. GTX 770 Windforce för 2199 kr är ett tredje.

Men generellt har TS rätt att det har blivit sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Ingen gnälltråd egentligen...men folk är helt enkelt inte lika prismedvetna som de flesta på det här forumet verkar vara. De är ju alltid fullt med kunder i butikerna den första mellandagsrea-dagen, men frågan är om de fortfarande skulle stått och trängts och köats om de visste att mellandagsrean inte är någon rea egentligen? Jag är dock lite fundersam över om de verkligen alltid ligger så nära marginalerna som de flesta påstår i diverse trådar.

Och som sagt ovan att de "REAR" ut "urgamla" produkter, Media Markt är ju direkt kända när de gäller REA av gamla/utgående produkter.

Frågan är ju hur elektronikkedjorna skulle göra om folk skulle skippa mellandagsrean helt, jag tänker så länge de säljer mer än vanligt de dagarna så kommer de ju inte vara ekonomiskt negativt för kedjorna. Men skulle den där folkmassan inte vara där, skulle de då tänka om?

Har hittat några "fynd" dock som t.ex Onkyo TX-NR1010 för 9990 kr, vilket är ett grymt bra pris med tanke på vad den kostade när den kom ut. Denna kommer säkerligen att hålla i 10 år mer än de billiga 2-5 tusen kronors receivrarna (som reas ut flitigt) och åker även åttor runt dom.

Jag tycker dock det är väldigt bra med prispressade "förra året modellen". Oftast så skiljer det så sjukt lite mellan förra årets tv och årets. Och för många , mig ibland med så vill känns det mer värt att betala lite mindre och få istortsett samma tv fast den kanske är 5 cm tjockare och saknar nån enstaka funktion.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Inet har rätt så bra nu men vill gärna se 120 hz skärmar i 27 tum till bra pris

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Köpte mig denna

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46F5305XXE/sa...

Det var redan kö vid 7:30 utanför elgiganten i Täby/Arninge..

Hittade iaf ingen billigare smart tv från samsung för det priset, helt nöjd annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maevy:

Köpte mig denna

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46F5305XXE/sa...

Det var redan kö vid 7:30 utanför elgiganten i Täby/Arninge..

Hittade iaf ingen billigare smart tv från samsung för det priset, helt nöjd annars

Sprang folk in i butiken som man gör i USA på black friday och när det släpte jordan skorna?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Sprang folk in i butiken som man gör i USA på black friday och när det släpte jordan skorna?

Det var ingen super panik men man såg ju att folk visste vad dom skulle ha när dom gick in och tog direkt vad dom skulle ha, blev dock lite förvånad att folk köpte 40" samsungen för 2990:- istället för 46" för 3990:-? platsbrist kanske?

Permalänk

Den har varken 3D eller 4K och extremt liten bildyta på 46". För mig är det som att kasta pengarna i sjön, även 55" LED-TV känns inte helt motiverat med tanke på att den inte har 4K och relativt liten bildyta i dagens utveckling. Sen är Plasma-TV fortfarande bäst...

Permalänk
Medlem

Varifrån kör du ditt 4k material då ?

Förstår inte varför folk har så bråttom med så hög upplösning, det är inte direkt standard att producera i det på långa vägar..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Karaff:

Varifrån kör du ditt 4k material då ?

Förstår inte varför folk har så bråttom med så hög upplösning, det är inte direkt standard att producera i det på långa vägar..

En hel del film görs i 4K nu men det finns inget sätt att distribuera den och det kommer dröja ett bra tag innan vi får vettiga kanaler för det. Så jag ser inte heller stressen. När inte ens datorer klarar av UHD på ett vettigt sätt än så finns det ju noll och ingen nytta med att köpa en TV.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Varifrån kör du ditt 4k material då ?

Förstår inte varför folk har så bråttom med så hög upplösning, det är inte direkt standard att producera i det på långa vägar..

Finns inte mycket 4K/Ultra HD material ute än så länge, de är helt riktigt. Men varför inte spara de 4.000 kronorna istället och vänta tills 4K börjar bli lite billigare och när de finns mer 4K-material ute. Jag menar 1080p har funnits i 6-7 år nu...

Men de är upp till var och en, jag skulle då aldrig ens tänka tanken på att göra något sådant köp, då det varken är ekonomiskt eller tillfredsställande för mig. 46" och 55" är för litet om man inte sitter på 2 meters avstånd.

EDIT: Är det någon som vill fortsätta diskussionen, kan vi lika gärna fortsätta på ett tillägnat forum som t.ex Component.se. Ni är så välkomna!

Permalänk
Medlem

jag försökte lura på min 8 åriga son att köpa Headset eller BF4(som det var rea på) men nejdå han skulle ha GTA V för alla andra killar i klassen redan hadde det. men fick iaf 50kr rabatt. gav förslag till min son att vi kunde vänta och beställa det på nätet för 440kr till ps3 men nedå, detta lät som om det vore viktigare än jordens överlevnad

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

tror nog att det enda som faktiskt finns bra rea på är kläder. i alla fall där jag bor

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

jag försökte lura på min 8 åriga son att köpa Headset eller BF4(som det var rea på) men nejdå han skulle ha GTA V för alla andra killar i klassen redan hadde det. men fick iaf 50kr rabatt. gav förslag till min son att vi kunde vänta och beställa det på nätet för 440kr till ps3 men nedå, detta lät som om det vore viktigare än jordens överlevnad

Haha det var lite gulligt faktiskt, antar att du hade svårt att neka grabben

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

jag försökte lura på min 8 åriga son att köpa Headset eller BF4(som det var rea på) men nejdå han skulle ha GTA V för alla andra killar i klassen redan hadde det. men fick iaf 50kr rabatt. gav förslag till min son att vi kunde vänta och beställa det på nätet för 440kr till ps3 men nedå, detta lät som om det vore viktigare än jordens överlevnad

8 år och lirar gta v och bf4? Låter inte min 7åring ens titta på när jag spelar bf4.

För han och hans vänner är det skylanders, minecraft och disney infinity som gäller.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

) Konsumentens RÄTT till bra priser? nja.

Vi har ju redan bra priser på det mesta elektronikprylar är ju sjukt prispressat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fade-swe:

8 år och lirar gta v och bf4? Låter inte min 7åring ens titta på när jag spelar bf4.

För han och hans vänner är det skylanders, minecraft och disney infinity som gäller.

Blod, svett och tårar är väl den enda riktiga barnuppfostran?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

jag försökte lura på min 8 åriga son att köpa Headset eller BF4(som det var rea på) men nejdå han skulle ha GTA V för alla andra killar i klassen redan hadde det. men fick iaf 50kr rabatt. gav förslag till min son att vi kunde vänta och beställa det på nätet för 440kr till ps3 men nedå, detta lät som om det vore viktigare än jordens överlevnad

Skulle aldrig lura mina barn till något så urkorkat dumt, så din son gjorde ett bra val i GTA V tycker jag nog.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Den har varken 3D eller 4K och extremt liten bildyta på 46".

Hur fan är 46 tum extrem liten bildyta? Om man har en mindre tv (eller ingen alls) i dagsläget så är det väl inte dumt att köpa en större tv bara för att den inte har 3d?
Självklart är det dumt att köpa om man redan har en 60-tummare.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna TV http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PFL6678S/phil... ? Är ju sänkt ganska rejält på rean !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Det finns alltid undantag på rean. 240 gigabyte SSD för under tusenlappen är ett sådant exempel. LG G2 för 3500 kr är ett annat. GTX 770 Windforce för 2199 kr är ett tredje.

Men generellt har TS rätt att det har blivit sämre.

Var hittar du kortet för 2199:- ?

Permalänk
Medlem

55w905 är en sjuuuuuuuuuukt grym tv. Synd bara att jag inte väntade en vecka för att få den billigare

4k är totalt onödigt o köpa just nu.
Det är som att köpa en HD-ready 42" för 30.000:- när platt-tv börja komma ut på marknaden.
Sen är det väl rätt hög elförbrukning och rätt hög ms på 4k panelerna?

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

iallafall mediamarkt mellandagsrea började jag gråta över hur dålig den var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

8 år och lirar gta v och bf4? Låter inte min 7åring ens titta på när jag spelar bf4.

För han och hans vänner är det skylanders, minecraft och disney infinity som gäller.

Vad spelar det för roll? han är fullt medveten om att det är på låtsas.

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Finns inte mycket 4K/Ultra HD material ute än så länge, de är helt riktigt. Men varför inte spara de 4.000 kronorna istället och vänta tills 4K börjar bli lite billigare och när de finns mer 4K-material ute. Jag menar 1080p har funnits i 6-7 år nu...

Men de är upp till var och en, jag skulle då aldrig ens tänka tanken på att göra något sådant köp, då det varken är ekonomiskt eller tillfredsställande för mig. 46" och 55" är för litet om man inte sitter på 2 meters avstånd.

EDIT: Är det någon som vill fortsätta diskussionen, kan vi lika gärna fortsätta på ett tillägnat forum som t.ex Component.se. Ni är så välkomna!

Så det är dumt att köpa en billigt smidigt 46" TV pga den inte är 4K, och bättre att vänta 3-4år tills det är lite mer 4k material?
Har just nu en gammal 40" med en svart rand på höger sida, vad ska jag köpa för TV då?
En 60" 3D tv för 20tusen eller en 46" för 4tusen... Då är det ju onödigt att köpa typ en Intel i5-4670k istället för en 3930k eller liknande, för 3930 är ju bättre, och allt annat är pengarna i sjön?

Sen att en 46"-50" är extremt liten? Alla är inte ute efter det största, tycker en 46" är perfekt lagom storlek för tv/film tittande men ska man spela tv-spel så behöver jag flytta fotöljen närmare tv såklart^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod