Driva Proson Libra 1004 med stereoförstärkare. Vilken?

Permalänk
Avstängd

Driva Proson Libra 1004 med stereoförstärkare. Vilken?

Godkväll!

Jag sitter idag med ett par Proson Libra 1004 som drivs av en äldre Technics SA-DX930.

Mitt problem är att förstärkaren är för stor för att jag ska ha plats med en större TV på bänken och När det kommer till förstärkare/högtalare brister min kunskap lite och jag tänkte rådfråga de kära ljudentusiasterna på Sweclockers om hjälp.

Skulle man kunna driva högtalarna med en Muse DT-50 eller liknande? Har inga krav på att det ska spelas högt (Det är ett litet rum). Tar gärna emot tips om bättre produkter etc. Tänkte inte lägga allt för mycket pengar.

Tänkte koppla med en 3.5mm -> RCA i det fallet, från TVn.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Till såna talare behövs en riktig fullbreddsstärkare med lite kraft i som kan hålla styr på basarna.
Om du inte har plats så ordnar man det helt enkelt,kika på en ny bänk så du får plats med stärkaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Till såna talare behövs en riktig fullbreddsstärkare med lite kraft i som kan hålla styr på basarna.
Om du inte har plats så ordnar man det helt enkelt.

Tusan, det var det jag var rädd för.
Finns det några stereoförstärkare i ett mindre format än min Technics som klarar av högtalarna?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tusan, det var det jag var rädd för.
Finns det några stereoförstärkare i ett mindre format än min Technics som klarar av högtalarna?

Är nog lite onödigt att lägga för mycket pengar på de högtalarna imo.
Varför kollar du inte på nån ny bänk istället så du får plats med grejerna,att byta till en mindre stärkare är inte den bästa lösningen på problemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Är nog lite onödigt att lägga för mycket pengar på de högtalarna imo.
Varför kollar du inte på nån ny bänk istället så du får plats med grejerna.

Mjo, men Technics-stärkaren är lånad så har inte lagt några pengar på den biten.

Bänk är också lite problematiskt då utrymmet för en större är lite begränsat. Förstärkaren får nämligen inte plats i hyllorna.

Försöker se vad mina alternativ är

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Mjo, men Technics-stärkaren är lånad så har inte lagt några pengar på den biten.

Bänk är också lite problematiskt då utrymmet för en större är lite begränsat. Förstärkaren får nämligen inte plats i hyllorna.

Försöker se vad mina alternativ är

Borra upp tvn på väggen istället.

Permalänk
Medlem

Kan du stoppa undan förstärkaren nånstans annat än på bänken? Isf kan du ju köpa en förförstärkare att ställa på bänken.

Annars tror jag att det kommer att funka rätt bra med en sådan förstärkare du länkade till om du inte ska spela så himla högt. Vill man ha lite mer kräm än så finns Topping TP60 resp. HLLY TAMP-90 att köpa på ebay för relativt rimliga pengar. Jag såg att ljudfokus har fått in en förstärkare baserad på samma krets som TAMP-90 och TP60:
http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-amp-80-svart-forsta...

Jag har dock ingen erfarenhet av Dynavoice Amp-80. Min känsla är att TP60 och TAMP-90 är mer påkostade och har bättre komponenter, men det vet jag eg inte, det är bara en känsla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Borra upp tvn på väggen istället.

Ja, om det vore så enkelt tyvärr kan jag inte det.

Skrivet av dumbo:

Kan du stoppa undan förstärkaren nånstans annat än på bänken? Isf kan du ju köpa en förförstärkare att ställa på bänken.

Annars tror jag att det kommer att funka rätt bra med en sådan förstärkare du länkade till om du inte ska spela så himla högt. Vill man ha lite mer kräm än så finns Topping TP60 resp. HLLY TAMP-90 att köpa på ebay för relativt rimliga pengar. Jag såg att ljudfokus har fått in en förstärkare baserad på samma krets som TAMP-90 och TP60:
http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-amp-80-svart-forsta...

Jag har dock ingen erfarenhet av Dynavoice Amp-80. Min känsla är att TP60 och TAMP-90 är mer påkostade och har bättre komponenter, men det vet jag eg inte, det är bara en känsla.

Det där såg ju inte helt fel ut!

Där är ju mer än en input på TP60 så den lockar lite extra. För säkerhets skull, är det denna du syftar på?

http://www.ebay.co.uk/itm/2X80W-high-power-TOPPING-TP60-TA202...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Precis. Säkerställ att det blir rätt nätspänning om/när du beställer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dumbo:

Precis. Säkerställ att det blir rätt nätspänning om/när du beställer.

Då har jag fått hem och kört lite med Topping TP-60. Det funkar alldeles klockrent Tackar så mycket för det tipset.

Däremot så kvarstår lite av ett problem som jag haft med högtalarna i sig, det är knappt någon bas närvarande alls. Med tanke på vad för element som sitter i Libra 1004 förväntade jag mig lite mer. Trodde detta berodde på förra förstärkaren som skapade lite brus/skorr vid vissa tillfällen (Detta har TP-60 fixat). Men så var inte fallet.

Jag förstår mig inte riktigt på det. Är det någon som kan ha någon aning om varför det blir såhär?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Då har jag fått hem och kört lite med Topping TP-60. Det funkar alldeles klockrent Tackar så mycket för det tipset.

Däremot så kvarstår lite av ett problem som jag haft med högtalarna i sig, det är knappt någon bas närvarande alls. Med tanke på vad för element som sitter i Libra 1004 förväntade jag mig lite mer. Trodde detta berodde på förra förstärkaren som skapade lite brus/skorr vid vissa tillfällen (Detta har TP-60 fixat). Men så var inte fallet.

Jag förstår mig inte riktigt på det. Är det någon som kan ha någon aning om varför det blir såhär?

Kolla så att du kopplat högtalarkablarna rätt annars blir det fasutsläckning i basen.
Var du sitter och hur högtalarna är placerade spelar stor roll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Kolla så att du kopplat högtalarkablarna rätt annars blir det fasutsläckning i basen.
Var du sitter och hur högtalarna är placerade spelar stor roll.

Kollade kablarna och jag hade förväxlat kablarna på ena högtalaren.
Dock gjorde det faktiskt knappt någon skillnad av nån anledning, det känns fortfarande som basen skärs av.

Det är ju inget stort rum dom står i och man sitter ungefär 3 meter ifrån högtalarna. Kanske där problemet ligger, även om det känns underligt.

Jag har ett stengammalt Z-5500 (8 år gammalt) och jag vet att det låter dåligt, men det lever i allafall. Men där närvarar basen där den ska.
Som till exempel början av filmen Dredd, där hör man bara den svaga tonen i basgången med Proson-högtalarna.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kollade kablarna och jag hade förväxlat kablarna på ena högtalaren.
Dock gjorde det faktiskt knappt någon skillnad av nån anledning, det känns fortfarande som basen skärs av.

Det är ju inget stort rum dom står i och man sitter ungefär 3 meter ifrån högtalarna. Kanske där problemet ligger, även om det känns underligt.

Jag har ett stengammalt Z-5500 (8 år gammalt) och jag vet att det låter dåligt, men det lever i allafall. Men där närvarar basen där den ska.
Som till exempel början av filmen Dredd, där hör man bara den svaga tonen i basgången med Proson-högtalarna.

Kanske du sitter på fel ställe och har hamnat mitt i en svacka,prova flytta på dig.
Sen kan du ju inte direkt jämföra med z5500 det är lite olika saker så att säga.
Annars har du väl helt enkelt kassa högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag har ett stengammalt Z-5500 (8 år gammalt) och jag vet att det låter dåligt, men det lever i allafall. Men där närvarar basen där den ska.

Dedär systemen från logitech är ju inte nån jättebra referens. De har snarast en väldigt överdriven bas och jämför man med dem så låter ju en högtalare som är mer orrekt i återgivningen tämligen basfattig ja.

Det sagt så borde du ju absolut höra basen i klipper du länkade. Jag hör det tydligt, om än med lite väl lite "oumpf", med mina små stativare med 5.25" element.

Det kan dock, som andra varit inne på, vara av stor betydelse hur högtalarna är placerade och var man själv sitter. Just basen är känsligt för rumsresonanser och stående vågor osv.

Permalänk
Medlem

I ett mindre rum borde du definitivt höra bas med dessa högtalare om det inte är något fel på dom eller förstärkaren.
Har du testat med annat material än det du länkade ovan?
Spelar alla element?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Rekordmedlem

Ladda hem en tongenerator och svep och kör ut rosa brus för att få en bild av vad högtalarna presterar i rummet och om de låter lika osv...
www.tolvan.com (Tone)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Kanske du sitter på fel ställe och har hamnat mitt i en svacka,prova flytta på dig.
Sen kan du ju inte direkt jämföra med z5500 det är lite olika saker så att säga.
Annars har du väl helt enkelt kassa högtalare.

Ska testa i andra rum när jag kommer hem efter jobb

Skrivet av dumbo:

Dedär systemen från logitech är ju inte nån jättebra referens. De har snarast en väldigt överdriven bas och jämför man med dem så låter ju en högtalare som är mer orrekt i återgivningen tämligen basfattig ja.

Det sagt så borde du ju absolut höra basen i klipper du länkade. Jag hör det tydligt, om än med lite väl lite "oumpf", med mina små stativare med 5.25" element.

Det kan dock, som andra varit inne på, vara av stor betydelse hur högtalarna är placerade och var man själv sitter. Just basen är känsligt för rumsresonanser och stående vågor osv.

Hehe nej, det är verkligen ingen referens. Det var mest en jämförelse, kan en 10-tums bas ha mer tryck och närvaro än 4 stycken 10-tummare i Libra 1004 så känns det lite mysko. Elementen rör sig inte speciellt mycket.

Skrivet av KKay:

I ett mindre rum borde du definitivt höra bas med dessa högtalare om det inte är något fel på dom eller förstärkaren.
Har du testat med annat material än det du länkade ovan?
Spelar alla element?

Ja, jag har testat med diverse musikgenrer och filmer utan någon förbättring. Förstärkaren är nyligen utbytt till en Topping TP-60. Ett delningsfilter är sönder i den vänstra högtalaren vilket gör att mellanregistret inte fungerar på den. Däremot fungerar den andra som den ska.

Skrivet av mrqaffe:

Ladda hem en tongenerator och svep och kör ut rosa brus för att få en bild av vad högtalarna presterar i rummet och om de låter lika osv...
www.tolvan.com (Tone)

Det låter som en mycket bra idé, ska pröva detta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ska testa i andra rum när jag kommer hem efter jobb

Hehe nej, det är verkligen ingen referens. Det var mest en jämförelse, kan en 10-tums bas ha mer tryck och närvaro än 4 stycken 10-tummare i Libra 1004 så känns det lite mysko. Elementen rör sig inte speciellt mycket.

.

Är inget speciellt märkvärdigt att elementen knappt rör på sig,elementen på mina högtalare rör sig knappt alls,om de nu röra sig mycket så skulle högtalarna vara felkonstruerade eller så har man en kass förstärkare med dålig dämpningsfaktor,du kanske är van vid mycket bas som skakar hela rummet men ska det vara riktigt bra och korrekt basåtergivning så låter det inte så mycket som kanske kanske förväntar sig,

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Däremot så kvarstår lite av ett problem som jag haft med högtalarna i sig, det är knappt någon bas närvarande alls. Med tanke på vad för element som sitter i Libra 1004 förväntade jag mig lite mer. Trodde detta berodde på förra förstärkaren som skapade lite brus/skorr vid vissa tillfällen (Detta har TP-60 fixat). Men så var inte fallet.

Jag förstår mig inte riktigt på det. Är det någon som kan ha någon aning om varför det blir såhär?

Hade liknande problem förr i tiden med ett par gamla JWS-högtalare med dubbla 10"-basar. På lägre volymer gav de nästan ingen bas alls medan basen tog över rejält när volymen skruvades upp högt. Någonstans där emellan lät det ganska balanserat. Visst har det delvis med örats känslighet vid olika volymer och frekvenser att göra, men skillnaden var klart större med dom än med många andra högtalare.

Jag tror dessa billiga högtalare har lite obalans mellan elementens känslighet som verkar variera kraftigt med effekten.

Är det samma för dig? Är det basfattigt även vid lite högre volym?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Är inget speciellt märkvärdigt att elementen knappt rör på sig,elementen på mina högtalare rör sig knappt alls,om de nu röra sig mycket så skulle högtalarna vara felkonstruerade eller så har man en kass förstärkare med dålig dämpningsfaktor,du kanske är van vid mycket bas som skakar hela rummet men ska det vara riktigt bra och korrekt basåtergivning så låter det inte så mycket som kanske kanske förväntar sig,

Nja, det var mer ett svar på frågan. Är det något jag kan säga att jag är van vid så är det hörlurar i stil med Beyerdynamic DT-770 och Sennheiser HD598. Jag är väldigt novis på högtalare, men som det är i nuläget låter nästan varenda hörlur jag har hemma bättre än högtalarna. Och detta är bara på grund av basen, resterande register låter riktigt bra i mitt tycke.

Skrivet av mudde:

Hade liknande problem förr i tiden med ett par gamla JWS-högtalare med dubbla 10"-basar. På lägre volymer gav de nästan ingen bas alls medan basen tog över rejält när volymen skruvades upp högt. Någonstans där emellan lät det ganska balanserat. Visst har det delvis med örats känslighet vid olika volymer och frekvenser att göra, men skillnaden var klart större med dom än med många andra högtalare.

Jag tror dessa billiga högtalare har lite obalans mellan elementens känslighet som verkar variera kraftigt med effekten.

Är det samma för dig? Är det basfattigt även vid lite högre volym?

Ska testa detta, dom tillfällen jag har kört och testat har varit på kvällstid så jag har inte kunnat dra upp volymen riktigt ordentligt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Rekordmedlem

Prosonhögtalarna går inte särskild djupt i basen så är det mera djupbas du är ute efter ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Prosonhögtalarna går inte särskild djupt i basen så är det mera djupbas du är ute efter ?

Det kan ju faktiskt vara det jag stör mig på... Då har jag ett problem, hur ansluter jag en bas och vilken?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det kan ju faktiskt vara det jag stör mig på... Då har jag ett problem, hur ansluter jag en bas och vilken?

Du får koppla med högtalarsladdar,ta en titt på XTZ-subbar på fyndbörsen,de ska vara rätt prisvärda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Du får koppla med högtalarsladdar,ta en titt på XTZ-subbar på fyndbörsen,de ska vara rätt prisvärda.

Ska ta en kik! Hur kopplas detta till min förstärkare? Har bara två högtalarutgångar på TP-60

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Rekordmedlem

Behöver du kunna spela starkt ? Om inte skulle du kunna prova att plugga igen basreflexportarna och öka djupbasen med en eq, det blir en variant på Linkwitz transformering, det är knappast optimalt (maxljudtrycket sjunker) eftersom systemet inte är designat för det från början men går att prova,
http://www.minidsp.com/applications/advanced-tools/linkwitz-t...
Annars kanske en "mer fullregisterhögtalare" än en spela starkt typ är nått, det går ju att få mer djupbas med mindre högtalare utan problem, en lös sub är ju också ett alternativ, helst kopplad via ett separat aktivt filter som sitter före förstärkaren i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Behöver du kunna spela starkt ? Om inte skulle du kunna prova att plugga igen basreflexportarna och öka djupbasen med en eq, det blir en variant på Linkwitz transformering, det är knappast optimalt (maxljudtrycket sjunker) eftersom systemet inte är designat för det från början men går att prova,
http://www.minidsp.com/applications/advanced-tools/linkwitz-t...
Annars kanske en "mer fullregisterhögtalare" än en spela starkt typ är nått, det går ju att få mer djupbas med mindre högtalare utan problem, en lös sub är ju också ett alternativ, helst kopplad via ett separat aktivt filter som sitter före förstärkaren i så fall.

Kanske lika bra att sikta på nya högtalare direkt. Är grymt nöjd med förstärkaren i sig. Finns det några stativare som klarar av det jag är ute efter? Eller det är värt att fortsätta köra på golvare?

(Fick trots allt mina Libra 1004 helt gratis av en polare)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kanske lika bra att sikta på nya högtalare direkt. Är grymt nöjd med förstärkaren i sig. Finns det några stativare som klarar av det jag är ute efter?

(Fick trots allt mina Libra 1004 helt gratis av en polare)

Kanske dessa http://www.hifiklubben.se/Products/dali-zensor-3-kompakthogta...
Du kan ju be klubben att dema dem om du vill,dock är det ju inga djupbasmonster om det är det du är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kanske lika bra att sikta på nya högtalare direkt. Är grymt nöjd med förstärkaren i sig. Finns det några stativare som klarar av det jag är ute efter? Eller det är värt att fortsätta köra på golvare?

(Fick trots allt mina Libra 1004 helt gratis av en polare)

Ja fungerar inte mellanregistret på den ena så är det väl lika bra

Kan rekommendera Dynavoice Definition DM-6 om du är ute efter stativare och ändå vill ha bra med bas, rätt så stora för att vara stativare (10kg styck).
Har inget att klaga över när det gäller mina DM-6or, dom spelar som mycket större högtalare.

http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-definition-dm-6-bla...
Finns i fler färger.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kanske lika bra att sikta på nya högtalare

Du borde kanske börja besöka de hifibutiker som finns i närheten och lyssna på olika saker och sedan låna hem och prova det som passerat första gallringen och du kan även börja följa begmarknaden och åka iväg och lyssna om det dyker upp nått passande.
Hifimagasinet är störst på privatannonser, ja det är rörigt men det är gratisannonsering..
www.hifimagasinet.com
Sedan har du ju inte långt till den största beghandlaren.
http://www.rehifi.se/start-c-226-1.aspx
Du har inte så långt till Köpenhamn heller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Kanske dessa http://www.hifiklubben.se/Products/dali-zensor-3-kompakthogta...
Du kan ju be klubben att dema dem om du vill,dock är det ju inga djupbasmonster om det är det du är ute efter.

Skrivet av KKay:

Ja fungerar inte mellanregistret på den ena så är det väl lika bra

Kan rekommendera Dynavoice Definition DM-6 om du är ute efter stativare och ändå vill ha bra med bas, rätt så stora för att vara stativare (10kg styck).
Har inget att klaga över när det gäller mina DM-6or, dom spelar som mycket större högtalare.

http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-definition-dm-6-bla...
Finns i fler färger.

Skrivet av mrqaffe:

Du borde kanske börja besöka de hifibutiker som finns i närheten och lyssna på olika saker och sedan låna hem och prova det som passerat första gallringen och du kan även börja följa begmarknaden och åka iväg och lyssna om det dyker upp nått passande.
Hifimagasinet är störst på privatannonser, ja det är rörigt men det är gratisannonsering..
www.hifimagasinet.com
Sedan har du ju inte långt till den största beghandlaren.
http://www.rehifi.se/start-c-226-1.aspx
Du har inte så långt till Köpenhamn heller.

Tack för tipsen! Det blir att åka runt och lyssna.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB