Dator hittar inte HDD

Permalänk
Medlem

Dator hittar inte HDD

Hej, har precis byggt en ny dator, och min dator hittar inte sin HDD längre.
Den hittade min hdd i början av installationen, men efter att jag använt samma satakabel till en DVD läsare så vägrar datorn att hitta HDDn när man är i windows. Jag använde DVD läsaren för att få ner windows samt drivrutiner till min SSD.
Grejen är den att daotrn hittar den när den är i BIOS, men inte i windows. Någon som vet hur jag kan fixa detta?
Har en SSD som jag klarar mig på ett tag, men eftersom den bara ligger på 120 GB så behöver jag min HDD snarast.
Hjälp uppskattas! MVH Garreet

Permalänk
Medlem

Tja, Är HDDn helt ny? Då måste den formateras, detta gör du enklast i Kontrollpanelen > Datorhantering > Diskhantering.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vcz:

Tja, Är HDDn helt ny? Då måste den formateras, detta gör du enklast i Kontrollpanelen > Datorhantering > Diskhantering.

Förlåt för att man frågar, men vart exakt i diskhanteing gör man det? HDD står nu som disk 0
Kanske är en dum fråga, men det är första gången jag gör det här så hjälp uppskattas enormt

Permalänk
Medlem

Högerklicka på disken och välj formatera

/ Vcz

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vcz:

Högerklicka på disken och välj formatera

/ Vcz

Hittar inget sånt när jag högerklickar, står att disken inte är allokerad, vad betyder det? den är inte i den översta av de två delarna i diskhantering, där är bara min SSD. Den finns dock därunder där diskarna är färgade, men det står: inte allokerat på den.
Hur gör jag därifrån?

EDIT: Hittade nu, disken är formaterad och kan användas, tack så mycket för hjälpen