Permalänk
Medlem
Skrivet av Reknot:

Yeap, skall dunka igång i3 för att testa det iallafall, kommer nog också testa Awesome.
Se vad som är bekvämast. Kommer snart behöva göra lista på allting jag installerar så jag har bättre koll.

Muta denna snubben, och kolla på hur han öppnar program. [ @ 0:35 ]

Vad är det för program, ser jätte smidigt och cleant ut.

Det där är dmenu. Det finns en keybinding inställd från början, Modifier(Alt eller windowsknappen)+d tror jag. Dock måste du installera den separat för den inkluderas inte med i3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebmod:

Det där är dmenu. Det finns en keybinding inställd från början, Modifier(Alt eller windowsknappen)+d tror jag. Dock måste du installera den separat för den inkluderas inte med i3.

Cool, nytt kvälls projekt på gång känner jag. Killzone på PS4 kan vänta.
Detta känns sjukt mycket roligare!

Hittar inte så mycket information om dmenu.

Men antar man gör egna bindningar?
Tex. Öppnar jag menyn efter installation så finns inget.

Jag får själv länka, tillexempel "nano" eller "alsamixer" till terminal kommandon?
Eller bash-script som jag kan assigna till ord?

Har jag förstått det rätt?

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reknot:

Cool, nytt kvälls projekt på gång känner jag. Killzone på PS4 kan vänta.
Detta känns sjukt mycket roligare!

Hittar inte så mycket information om dmenu.

Men antar man gör egna bindningar?
Tex. Öppnar jag menyn efter installation så finns inget.

Jag får själv länka, tillexempel "nano" eller "alsamixer" till terminal kommandon?
Eller bash-script som jag kan assigna till ord?

Har jag förstått det rätt?

Alla dina program du har borde komma upp och sedan sorteras efter det du skriver. Eller menade du listen som var kvar hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reknot:

Jag skulle helst vilja se ett helt CLI interface.

Skrivet av sebmod:

Alla dina program du har borde komma upp och sedan sorteras efter det du skriver. Eller menade du listen som var kvar hela tiden?

Jag skrev det första inlägget. Detta börjar bli exakt så jag letat efter att ha mitt interface!

i3 + dmenu är helt awesome! Mina två skärmar flaggades upp utan problem igenom "exec i3 --force-xinerama"

Tackar jätte mycket för tipset.
Har lagt till värme i i3status bar för allt med.

Amazing.

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reknot:

Jag skrev det första inlägget. Detta börjar bli exakt så jag letat efter att ha mitt interface!

i3 + dmenu är helt awesome! Mina två skärmar flaggades upp utan problem igenom "exec i3 --force-xinerama"

Tackar jätte mycket för tipset.
Har lagt till värme i i3status bar för allt med.

Amazing.

Om du gillar statistik över din dator så kan conky vara bra att kolla upp. Den lägger statistiken På ens skrivbordsyta. Att notera är att standardkonfigurationen för arch inte är så mycket att hurra över.
https://wiki.archlinux.org/index.php/Conky

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebmod:

Om du gillar statistik över din dator så kan conky vara bra att kolla upp. Den lägger statistiken På ens skrivbordsyta. Att notera är att standardkonfigurationen för arch inte är så mycket att hurra över.
https://wiki.archlinux.org/index.php/Conky

yeah har kollat på Conky, men i3status kan hantera samma information om jag förstått rätt?

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reknot:

yeah har kollat på Conky, men i3status kan hantera samma information om jag förstått rätt?

Japp. Skillnaden med conky är att den lägger statsen på skrivbordet istället för i en bar. Den kan göra lite roliga saker som tex grafer, men annars kan man få samma information på dem. Jag kör iallafall en kombination av båda. Dock så tappar conky en del värde i tiling wm.