Permalänk
Medlem

Tur att faktura går förbaskat snabbt att använda sig av hann beställa 760+ram+ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Brukar sällan handla på Inet och kommer definitivt inte börja handla där!

Så din anledning till att absolut inte handla där är allrså att dom har så bra priser så att kundtillströmningen förvandlas till en DDoS? Ingen annan butik är i närheten pris eller servicemässigt normalt sett IMO och ingen annan butik kör rear som ens kan tävla i samma division.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag fick ner kylaren i kundvagnen men när man väl kom fram till kassan så var kundvagnen helt plötsligt tom...

Samma här fast med nexus 7an :/

Man kom ju lika långt som vid förra försöket för två dagar sen..

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

När blir Prisfest Del 3? haha (skämtosido)

Vi får hoppas på tredje gången gillt då!

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De verkar ha dragit ur nätverkssladden helt och hållet nu?

Japp, du får nog ta och vänta på en del 3.

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Avstängd

Känslorna efter ha failat för 2:a gången, INET?

hjälpte er lite http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/502error.h...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Kom in, men går fortfarande inte att klicka ner saker i Kundvagnen, trots att allt flöt bra för mig innan det havirerade igen..
Min spontana tanke/känsla inom mig är; "Inet #1 på att vara sämst på stresstesta servarna" som dom så glatt utlovat att dom gjort..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Klustring, HA, lastbalansering.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Men herregud, sluta hata.
Tror inte servrarna körs på atom-cpuer direkt och ändå gick de ner. Ni inser väl hur mycket folk som försöker komma in? Lär vara ganska många fler än i tisdags dessutom.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk tror att just dom har rätt till begränsat antal produkter? Man kan ju inte ha nån verklighetsförankring om man blir sur på inet för att dom har så bra priser att do blir DDoS'ade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macerob:

Tur att faktura går förbaskat snabbt att använda sig av hann beställa 760+ram+ssd

Fick du en orderbekräftelse på fakturan? Osäker på om jag lyckades beställa 3 ggr eller "bara" 2? Bara fått 2 bekräftelser iaf så antar att det bara blev 2

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

Förstår inte varför folk tror att just dom har rätt till begränsat antal produkter? Man kan ju inte ha nån verklighetsförankring om man blir sur på inet för att dom har så bra priser att do blir DDoS'ade?

DDoS? Nej, skitservrar.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Komplett sålde nyss för ett par tusenlappar mer.

Bra jobbat Inet, verkligen, handlat hos er ganska länge men detta tar på tålamodet.

MVH

Ja! Hoppas dom slutar med bra priser! Jag blir ju förbannad!

Permalänk
Medlem

Kanske borde gå tillbaka till att man ska skicka in beställningar på papper.

Permalänk
Medlem

Fakk u inet! Get ur shits together!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

DDoS? Nej, skitservrar.

Källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Men herregud, sluta hata.
Tror inte servrarna körs på atom-cpuer direkt och ändå gick de ner. Ni inser väl hur mycket folk som försöker komma in? Lär vara ganska många fler än i tisdags dessutom.

Men herregud, sluta försvara Inet nångång.

Ni beter er som sektmedlemmar ju.

Inet är inte det bästa som hänt människan, ge er.

Permalänk
Medlem

Kan man faxa in en beställning kanske?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Brukar sällan handla på Inet och kommer definitivt inte börja handla där!

Tack för informationen, antecknar för fullt.

Inet är normalt en mycket bra butik, det är ingen slump att de vunnit årets butik flera år i rad. Tydligen duger de inte för dig men jag vet inte om det är information som är efterfrågad i denna tråd.

Permalänk
Entusiast

Lite girigt gjort att ni sitter och hatar & hotar butiken, när de inte försöker med annat än att ge er fina priser och erbjudanden.
Tänk på att de har 40 000 följare på Facebook, troligen minst lika många på Sweclockers och ett gott antal folk runt om i Sverige som ville ta del av detta, det blir en hel del. Ibland får man misslyckas, speciellt när man försöker med något gott.

De som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!
Kriga vidare, Inet!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gublo:

Källa på det?

Källa: Inet.se

Uppdatering: Nu är det "service unavailable" istället, framsteg eller "baksteg"?

EDIT: Nope, nu dog den igen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Service Unavailable

Det var ju något nytt! De kanske rebootar servern?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

haha nu får jag mail från inet fullt med fel meddelanden!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Tsss, DDos. Hur många anrop tror ni gjordes? Krävs en del för att kalla det Ddos. Håller med föregående talare, för dålig utrustning för att mäkta med något sådant här. Knappast någon butik/återförsäljare som sitter på en high-end lösning för 500k

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Inet, jag skickar en brevduva med min beställning. Orkar inte uppdatera sidan längre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tror nog det är dags för inet att köra webbservrar på linux med varnishd och nginx istället för windows med IIS enbart. Vilket inte har i närheten kapacitet att klara av så mycket anslutningar som inet har just nu.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Men herregud, sluta försvara Inet nångång.

Ni beter er som sektmedlemmar ju.

Inet är inte det bästa som hänt människan, ge er.

Jag är definitivt ingen Inet-fanboy och handlar mycket sällan där.
Men just nu får de ju helt galet mycket skit för att kampanjen kraschar... Visst, de borde vara beredda etc men...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IuZ:

Tsss, DDos. Hur många anrop tror ni gjordes? Krävs en del för att kalla det Ddos. Håller med föregående talare, för dålig utrustning för att mäkta med något sådant här. Knappast någon butik/återförsäljare som sitter på en high-end lösning för 500k

Du menar att det finns en måttstock för när det kan kallas DDoS?

Nej du, det räcker med att fler än en person (2, eller fler, personer) skickar paket.

Väldigt offtopic, dock.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Fick du en orderbekräftelse på fakturan? Osäker på om jag lyckades beställa 3 ggr eller "bara" 2? Bara fått 2 bekräftelser iaf så antar att det bara blev 2

själv har jag kommit fram till att jag lyckades beställa 3 ggr .... 2ggr postförskott (jag fick error båda gångerna i en liten ruta som poppa upp så jag gick vidare till kort) och 1gång med kort där jag blev skickad till dibs för att göra säkert köp med bankdosa som jag gjorde och blev sedan slussad till inet där jag möttes av 502 error.... har fått orderbekräftelse på alla 3 och pengarna är reserverade så jag hoppas att dom tar bort 2 beställningar och skickar grejerna jag beställde

Går det som det skulle så blev det en nexus 7, ett tangentbord och en ssd!! hoppas ! hoppas ! hoppas !

Permalänk

Dom hade ju lika gärna kunnat skita i att ha en rea helt och hållet, så varför är folk så jävla otacksamma?

Pinsamt hur en rea kan få folk att bete sig.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!