Tävla och vinn Asus ROG Tytan G30

Permalänk
Medlem

Här fanns det många fina bidrag! Men det hindrar inte mig från att göra ett försök.

Mitt bidrag är en enkel/stilren bakgrund där tanken är att ikonerna på skrivbordet ska synas tydligt. Och har man lagt sina pengar på en 4K skärm så tycker jag att man ska visa upp den med lite färg.

3840x2160

Permalänk
Skrivet av Methroix:

En mycket bra idé som är väl genomförd.
Jag gillar verkligen det enkla upplägget.

Dock skulle jag gärna se att reflektionen av loggan längst ner i bild försvann (eller vad det nu är), eftersom den känns malplacerad.

Tack så hemskt mycket för din respons och kritik, det uppskattas stort!! kul att du gillade bägge av mina eventuella bidrag.
Händerna på karaktären ser jättestora ut då jag fiflade med kameran för mkt, och fick till en för skev "fisheye" lins-inställning. men jag ska definitivt tänka på det och rätta till den till den slutliga rendern.
Och tack för kritiken för mitt andra bidrag också, tänkte också själv om jag skulle ta bort den reflektionen, men tar nu definitivt bort det. Dock så får man nog bara ha med ett bidrag. Vilket tycker du att jag ska sikta på att lämna in?

Permalänk
Permalänk
Medlem

CINEMA 4D, Vray... Hjälp!?

Någon som är duktig på Cinema 4D Vray?? Jag skapar mina Vray material själv och när ja gör ett metaliknande material så vill jag ha det lent och ca 20% reflekterande, sedan självklart lite textur så som stainless... Lyckas endast få det lent när det är nära 100% reflekterande Ju mindre värden desto prickigare blir det, de blir kornigt, som om det var ett noise lager aktiverat i Bump!

Extremt tacksam om ja får ett svar av någon som kan ikväll... Annars får det vara, har inte mer tid att lägga på detta då ja troligen inte kommer vinna haha... Skit många snygga bidrag, kan erkänna att ja redan har en som bakgrundsbild

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Här kommer mitt bidrag.
Jag är nybörjare och har nollerfarenhet så jag önskar er andra lycka till

http://i.imgur.com/Cszob6O.jpg

Visa signatur

Dator: GA-970A-DS3, AMD FX 4100, CoolerMaster Hyper Evo 212, Radeon HD7870 Crossfire, Corsair (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, Kingston SSDNow V300 120GB, EVGA SuperNOVA G2 750W, Fractal Design Core 3000.
Skärm: Dell UltraSharp U2412M

Permalänk

Mitt vintriga bidrag :)

Jag har Jobbat lite till och från på denna skapelse nu de senaste veckorna. Använde två program: Blender 2.69 och en hel del Photoshop cs6.

Så såg den ut när jag var klar med den i Blender, lite modeling av symbolen och sen en watersimulation för isblocket. Resultatet var ju inte särskilt snyggt...
Hittade sen en mapp med bilder från förra vintern och såg genast att det fanns saker som kunde göras. Så efter mycket pusslande så kom jag fram till detta!

Och en trevlig 4k http://imgur.com/IYvkuX0

Permalänk

Hallå Sweclockers! Här är mitt bidrag till tävlingen håller tummarna nu

Höll lite på Asus ROG temat.

Jag är väldigt positiv till uppbyggande kritik!

4K version: http://imageshack.com/a/img32/8201/8m1r.png

Permalänk
Medlem

Inside the computer in 4k

Tjenna allihopa! Nu lämnar ja in mitt bidrag, jag har suttit alldeles för mycket med denna nu när jag har gjort allt från scratch.. Den har med gott och ont hindrat mina skolarbeten Jag har gjort flera olika bidrag men blev aldrig nöjd... Nu skickar jag in denna för man förlorar inget på att bidra

Allt är gjort i Cinema 4D och bilden är renderad med Vray!
Det är nu två stycken GTX 690 på ett ASUS Sabertooth Z77. Vill även säga jag gjorde grafikkorten med kretskort och luftkylare från början, lite smått onödigt sådär haha... Hela kylningssystemet, chassit och alla små detaljer är gjorda på frihand.

Jag vill ha mina bakgrundsbilder mörka då det är skönt för ögonen, och finns det nått vi här på Sweclockers älskar mer än insidan av en vacker dator!?
Bilden är riktigt skarp och säkert otroligt snygg på en 4k skärm!

4k uppösning:
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/337/d/9/cinema_4d__vray_rendering__asus_4k_by_skeppnerf-d6wmas0.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Tjenna allihopa! Nu lämnar ja in mitt bidrag, jag har suttit alldeles för mycket med denna nu när jag har gjort allt från scratch.. Den har med gott och ont hindrat mina skolarbeten Jag har gjort flera olika bidrag men blev aldrig nöjd... Nu skickar jag in denna för man förlorar inget på att bidra

Allt är gjort i Cinema 4D och bilden är renderad med Vray!
Det är nu två stycken GTX 690 på ett ASUS Sabertooth Z77. Vill även säga jag gjorde grafikkorten med kretskort och luftkylare från början, lite smått onödigt sådär haha... Hela kylningssystemet, chassit och alla små detaljer är gjorda på frihand.

Jag vill ha mina bakgrundsbilder mörka då det är skönt för ögonen, och finns det nått vi här på Sweclockers älskar mer än insidan av en vacker dator!?
Bilden är riktigt skarp och säkert otroligt snygg på en 4k skärm!

http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/337/d/9/cinema_4d__vra...

4k uppösning:
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/337/d/9/cinema_4d__vray_rendering__asus_4k_by_skeppnerf-d6wmas0.jpg

Snyggt som innihelvete mannen, dem ms paintskills

Permalänk

Hallå, alla vänner!

Mitt bidrag till denna fantastiska tävling. All made in Photoshop from scratch.
Enkel, färgglad och subtil, med plats för skrivbordsikoner, obviously!

Bilden i 4k-upplösning finnes här.

Enjoy!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Snyggt som innihelvete mannen, dem ms paintskills

Haha tackar tackar!

Permalänk
Medlem

Här kommer min tolkning av en bakgrundsbild i ROG-tema!

Försökt dra in detaljrikedomen mot mitten för att kanterna skall hållas i en enhetlig färg så att ikonerna och startfältet blir så tydligt som möjligt. Logotyperna är modellerade och renderade i CATIA V5. Förde sedan över renderingen i photoshop för många timmars efterbehandling. Valde att behålla logotyperna i en kulör som är relativt nära orginalfärgerna.

Jätterolig tävling måste jag säga och jag hoppas ni tycker om bidraget!

Länk till 4k-upplösning HÄR

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag

Riktigt fina bidrag alla gjort här, grymt imponerad att se! Hoppas ni också gillar denna bidrag Har målat allt i photoshop

4k länk här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcapitano:

Tack så hemskt mycket för din respons och kritik, det uppskattas stort!! kul att du gillade bägge av mina eventuella bidrag.
Händerna på karaktären ser jättestora ut då jag fiflade med kameran för mkt, och fick till en för skev "fisheye" lins-inställning. men jag ska definitivt tänka på det och rätta till den till den slutliga rendern.
Och tack för kritiken för mitt andra bidrag också, tänkte också själv om jag skulle ta bort den reflektionen, men tar nu definitivt bort det. Dock så får man nog bara ha med ett bidrag. Vilket tycker du att jag ska sikta på att lämna in?

Haha! Tänkte inte ens så långt att det var du som låg bakom båda bidragen. *doh*
Det står inte skrivet huruvida det finns en begränsning på ett bidrag per person, annat än "Gör en egen skrivbordsbakgrund...", men det brukar vara normen.
Nu vill jag inte vara den som eventuellt stjälper dig, men mitt råd skulle vara att satsa på den senare av de två, den med "gubben". Den är mer orginell, väldigt proffsigt utförd, och passar utmärkt till temat.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Tjenna allihopa! Nu lämnar ja in mitt bidrag, jag har suttit alldeles för mycket med denna nu när jag har gjort allt från scratch.. Den har med gott och ont hindrat mina skolarbeten Jag har gjort flera olika bidrag men blev aldrig nöjd... Nu skickar jag in denna för man förlorar inget på att bidra

Allt är gjort i Cinema 4D och bilden är renderad med Vray!
Det är nu två stycken GTX 690 på ett ASUS Sabertooth Z77. Vill även säga jag gjorde grafikkorten med kretskort och luftkylare från början, lite smått onödigt sådär haha... Hela kylningssystemet, chassit och alla små detaljer är gjorda på frihand.

Jag vill ha mina bakgrundsbilder mörka då det är skönt för ögonen, och finns det nått vi här på Sweclockers älskar mer än insidan av en vacker dator!?
Bilden är riktigt skarp och säkert otroligt snygg på en 4k skärm!

http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/337/d/9/cinema_4d__vra...

4k uppösning:
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/337/d/9/cinema_4d__vray_rendering__asus_4k_by_skeppnerf-d6wmas0.jpg

Grym idé, och grymt genomförande! Detaljerad, men ändå stilren.
Personligen hade jag nog satsat på mer post processing, men det är en ren smaksak, och min akilleshäl.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Någon som är duktig på Cinema 4D Vray?? Jag skapar mina Vray material själv och när ja gör ett metaliknande material så vill jag ha det lent och ca 20% reflekterande, sedan självklart lite textur så som stainless... Lyckas endast få det lent när det är nära 100% reflekterande Ju mindre värden desto prickigare blir det, de blir kornigt, som om det var ett noise lager aktiverat i Bump!

Extremt tacksam om ja får ett svar av någon som kan ikväll... Annars får det vara, har inte mer tid att lägga på detta då ja troligen inte kommer vinna haha... Skit många snygga bidrag, kan erkänna att ja redan har en som bakgrundsbild

Använder inte C4D men jag använder däremot Vray i 3DS Max. Det borde ju fungera lite på samma sätt även om det kanske inte ser exakt likadant ut.
Det låter som det är ett subdivisionproblem när du säger att det blir prickigt. Men jag är inte helt säker på om jag förstår vad du menar. Skulle du kunna lägga upp en bild så vi kan se problemet lite bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gotyx:

Använder inte C4D men jag använder däremot Vray i 3DS Max. Det borde ju fungera lite på samma sätt även om det kanske inte ser exakt likadant ut.
Det låter som det är ett subdivisionproblem när du säger att det blir prickigt. Men jag är inte helt säker på om jag förstår vad du menar. Skulle du kunna lägga upp en bild så vi kan se problemet lite bättre?

Okej, ska kika runt vad andra säger om subdivisionproblem, tack! Vi kan väl hålla oss till tävlingen i det här forumet, jag skapar en ny tråd om det inte löser sig i framtiden

Permalänk

Mitt bidrag, allt gjort i Photoshop. Har valt färger efter ROG loggan.

4K: http://www.whiterockerart.com/asusrog.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Methroix:

Grym idé, och grymt genomförande! Detaljerad, men ändå stilren.
Personligen hade jag nog satsat på mer post processing, men det är en ren smaksak, och min akilleshäl.

Tack! Jo jag satt och funderade en del på det men gillade att den kom ut som den gjorde direkt från C4D.
Pillar kanske vidare på den om jag har tid över.

Permalänk

Asus ROG tävling

Här kommer mitt lilla bidrag, inget fancy gjord 100% i GIMP.

4k version: http://i.imgur.com/xbdYsXl.jpg?1

Permalänk
Skrivet av timano:

Här kommer mitt bidrag.
Jag är nybörjare och har nollerfarenhet så jag önskar er andra lycka till

http://i.imgur.com/Cszob6O.jpg

hehe bra gjort.. för mig är det första gången oxå (jag är nybörjare oxå)

Permalänk

Hej, jättekul tävling! Efter många timmars experimenterande med otroligt komplicerade bakgrunder kom jag fram till att det får nog vara ganska rent om man ska kunna använda det, ungefär som ett skrivbord. Lycka till alla, ganska skönt att det nu snart är över så man kan koppla av

P.S Allt är gjort i SolidWorks

Länk till 4k

Permalänk
Medlem

Lite fundersam på när under morgondagen bilden måste läggas upp, funkar det med 23:59 ?:) jag behöver nog all tid i världen för att hinna klart^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Tjenna allihopa! Nu lämnar ja in mitt bidrag, jag har suttit alldeles för mycket med denna nu när jag har gjort allt från scratch.. Den har med gott och ont hindrat mina skolarbeten Jag har gjort flera olika bidrag men blev aldrig nöjd... Nu skickar jag in denna för man förlorar inget på att bidra

Allt är gjort i Cinema 4D och bilden är renderad med Vray!
Det är nu två stycken GTX 690 på ett ASUS Sabertooth Z77. Vill även säga jag gjorde grafikkorten med kretskort och luftkylare från början, lite smått onödigt sådär haha... Hela kylningssystemet, chassit och alla små detaljer är gjorda på frihand.

Jag vill ha mina bakgrundsbilder mörka då det är skönt för ögonen, och finns det nått vi här på Sweclockers älskar mer än insidan av en vacker dator!?
Bilden är riktigt skarp och säkert otroligt snygg på en 4k skärm!

http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/337/d/9/cinema_4d__vra...

4k uppösning:
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/337/d/9/cinema_4d__vray_rendering__asus_4k_by_skeppnerf-d6wmas0.jpg

Ser bra ut härligt jobbat skeppner

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekanix20:

Ser bra ut härligt jobbat skeppner

Tack Ekanix20!! Kul att folk verkar gilla mitt bidrag

Permalänk

Tävlingsbidrag: Av Kevin Bergsten

Hej! Här kommer mitt bidrag!
Väldigt rolig tävling!

Min tanke när jag påbörjade min skrivbordsbakgrund var att skapa en bild föreställande en framtida version av en ASUS ROG dator i form av en robot med ett tydligt tema av Asus Republic of Gamers.

På framsidan av roboten/datorn har jag skapat luftkylning. När jag gjorde den tog jag inspiration av Geforce GTX 780:s fläkt som finns i Asus ROG datorn. Liksom ROG datorn har vattenkylning till processorn, har jag modellerat slangar och rör som sitter på nacken och ryggen på min karaktär, vilket ska föreställa vattenkylning! ASUS ROG logotypen samt texten REPUBLIC OF GAMERS valde jag att modellera och placera på axeln så man tydligt kan se dem.

Jag ville skapa en fräsch, skarp och ren bild och valde därför att skapa ett vitt material som kombineras med de röda färgerna från Rog. Eftersom bilden
skulle vara i 4K-upplösning valde jag att modellera små vattendroppar som rinner ner för rustningen på roboten - detta för att bilden skulle bli mer detaljrik. Bakgrunden valde jag att skapa i Photoshop, enfärgad så att fokus samt skärpa hamnar på karaktären. Jag valde att placera karatären till höger i bild och lämnade då gott om plats för skrivbordsikoner till vänster. Texten THE CHOICE OF CHAMPIONS och ASUS IN SEARCH OF INCREDIBLE valde jag att placera nederst i bild men tillräckligt högt så att de inte hamnar bakom eller mellan aktivitetsfältet.

Jag har skapat alla delar av bilden från scratch. Karaktären är modellerad i ZBrush och renderad i Maya, därefter redigerade jag den i Photoshop. Hela min projektmap finns tillgänglig med alla originalfiler om juryn skulle behöva det.

Mitt tävlingsbidrag i en nedskalad version (1920 x 1080). Originalet är i upplösningen 3 840 × 2 160 pixlar.

Nedan visas en T-Pose av modellen så att man enklare kan se hur karaktären är uppbygd.

Permalänk
Medlem

10/10!

Skrivet av Mr Topology:

Hej! Här kommer mitt bidrag!
Väldigt rolig tävling!

Min tanke när jag påbörjade min skrivbordsbakgrund var att skapa en bild föreställande en framtida version av en ASUS ROG dator i form av en robot med ett tydligt tema av Asus Republic of Gamers.

På framsidan av roboten/datorn har jag skapat luftkylning. När jag gjorde den tog jag inspiration av Geforce GTX 780:s fläkt som finns i Asus ROG datorn. Liksom ROG datorn har vattenkylning till processorn, har jag modellerat slangar och rör som sitter på nacken och ryggen på min karaktär, vilket ska föreställa vattenkylning! ASUS ROG logotypen samt texten REPUBLIC OF GAMERS valde jag att modellera och placera på axeln så man tydligt kan se dem.

Jag ville skapa en fräsch, skarp och ren bild och valde därför att skapa ett vitt material som kombineras med de röda färgerna från Rog. Eftersom bilden
skulle vara i 4K-upplösning valde jag att modellera små vattendroppar som rinner ner för rustningen på roboten - detta för att bilden skulle bli mer detaljrik. Bakgrunden valde jag att skapa i Photoshop, enfärgad så att fokus samt skärpa hamnar på karaktären. Jag valde att placera karatären till höger i bild och lämnade då gott om plats för skrivbordsikoner till vänster. Texten THE CHOICE OF CHAMPIONS och ASUS IN SEARCH OF INCREDIBLE valde jag att placera nederst i bild men tillräckligt högt så att de inte hamnar bakom eller mellan aktivitetsfältet.

Jag har skapat alla delar av bilden från scratch. Karaktären är modellerad i ZBrush och renderad i Maya, därefter redigerade jag den i Photoshop. Hela min projektmap finns tillgänglig med alla originalfiler om juryn skulle behöva det.

Mitt tävlingsbidrag i en nedskalad version (1920 x 1080). Originalet är i upplösningen 3 840 × 2 160 pixlar.

http://i.imgur.com/Kwd7zRZ.png

Nedan visas en T-Pose av modellen så att man enklare kan se hur karaktären är uppbygd.

http://i.imgur.com/o5itJTQ.png

Otroligt snygg och väldisponerat!

Permalänk
Medlem

mitt deltagande

Först och främst ledsen för min ungefärliga svenska. Jag är imponerad av de skapelser som presenteras här!
Låt mig visa dig mitt deltagande.

Utan att veta om det fanns en gräns jag 3 skapelser.

Rog cyborg Ninja:

Rog Titanium:

Rog Titanium Snow Edition:

Naturligtvis är allt i regi av mig och jag har alla källfiler som bevisar det

Lycka till alla!

Permalänk
Medlem

Här kommer jag med ett väldigt sent bidrag.
Utgick såklart med tanken om vad jag själv gillar för typ av skrivbordsbakgrunder.

Permalänk
Skrivet av Mr Topology:

Hej! Här kommer mitt bidrag!
Väldigt rolig tävling!

Min tanke när jag påbörjade min skrivbordsbakgrund var att skapa en bild föreställande en framtida version av en ASUS ROG dator i form av en robot med ett tydligt tema av Asus Republic of Gamers.

På framsidan av roboten/datorn har jag skapat luftkylning. När jag gjorde den tog jag inspiration av Geforce GTX 780:s fläkt som finns i Asus ROG datorn. Liksom ROG datorn har vattenkylning till processorn, har jag modellerat slangar och rör som sitter på nacken och ryggen på min karaktär, vilket ska föreställa vattenkylning! ASUS ROG logotypen samt texten REPUBLIC OF GAMERS valde jag att modellera och placera på axeln så man tydligt kan se dem.

Jag ville skapa en fräsch, skarp och ren bild och valde därför att skapa ett vitt material som kombineras med de röda färgerna från Rog. Eftersom bilden
skulle vara i 4K-upplösning valde jag att modellera små vattendroppar som rinner ner för rustningen på roboten - detta för att bilden skulle bli mer detaljrik. Bakgrunden valde jag att skapa i Photoshop, enfärgad så att fokus samt skärpa hamnar på karaktären. Jag valde att placera karatären till höger i bild och lämnade då gott om plats för skrivbordsikoner till vänster. Texten THE CHOICE OF CHAMPIONS och ASUS IN SEARCH OF INCREDIBLE valde jag att placera nederst i bild men tillräckligt högt så att de inte hamnar bakom eller mellan aktivitetsfältet.

Jag har skapat alla delar av bilden från scratch. Karaktären är modellerad i ZBrush och renderad i Maya, därefter redigerade jag den i Photoshop. Hela min projektmap finns tillgänglig med alla originalfiler om juryn skulle behöva det.

Mitt tävlingsbidrag i en nedskalad version (1920 x 1080). Originalet är i upplösningen 3 840 × 2 160 pixlar.

http://i.imgur.com/Kwd7zRZ.png

Nedan visas en T-Pose av modellen så att man enklare kan se hur karaktären är uppbygd.

http://i.imgur.com/o5itJTQ.png

Varsågod Kevin, datorn är din xD

MVH. Tommy

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch