Tävla och vinn Asus ROG Tytan G30

Permalänk
Skrivet av Danbo:

Oj! Jag tror vi har en vinnare!

Nu ska vi inte dra några förhastade slutsatser, men det är kul att höra att du tror på mitt bidrag!

Skrivet av Skeppner:

Ajajaj.... Jag lägger nog ner för kvällen, för veckan och för alltid. Grymt bra jobbat, riktigt snyggt med alla detaljer som de röda borstade aluminiumet! Perfekt med andra ord

Tack för dom fina orden, kul att du gillar den! Men ge för all del inte upp, en tävling är alltid en tävling! Och man kan ju faktiskt skapa för skapandet skull också vettu!

Skrivet av Even Moore:

Verkligen tjusigt. Märks tydligt att Cane-Force kan sina saker.
Men nu går det ju ut på att göra en schysst skrivbordsbakgrund och jag kan tycka att "gubben" blev lite för bra
Alltså, den blir för dominant. Jag vill se vad jag har på skrivbordet.
Fast jag medger att det är riktigt snygg gjort.

Jo jag vet med mig den problematiken, konfilkten mellan "less is more" och viljan att trycka in så mycket fancy stuff som möjligt har fått mitt huvud att koka Men jag valde att placera honom i högerkant för att inte störa placeringen av ikonerna, dock så kan jag nog hålla med att han "sticker ut" lite väl mycket. Funderar på att dova ner ljusstyrkan eller kontrasten, samt lägga någon form av lensblur för att få han att smälta in mer. Men konstruktiv kritik uppskattas!

Skrivet av Verysleepyme:

Väldigt skickligt, ju mer jag tittar på den ju mer gillar jag den, den kommer nog vara med i final.

Kul att du gillar den! Det är när folk uppskattar ens grejjer som gör att man bara vill pumpa ut mer

Skrivet av unrealpat:

Grymmt!!

Gillar hur du har lyckats få med ROG loggan i hud'en över ögat.
Men vet inte om det skulle se bättre ut om mesh nätet inte skulle vara genomskinligt.
Tycker det ser lite konstigt ut som det gör nu. Men det är hårfint.

Tack! Blev själv ganska nöjd med "ROG-ögat" faktiskt Funderar på att göra meshen helt opak, men kanske dova ner den en aning så att den inte blir för jobbig att titta på då. Men kritiken uppskattas!

Skrivet av Lajnuss:

Shit! Grymt gjort! Inte ens lönt att jag fortsätter. Riktigt proffsigt! Jobbar du/vill du jobba inom digitalt skapande branschen?
Edit: såg att du pluggade grafiker

Det är bara till att keep on fightning!! Alla blir vi frusterade över vår egen förmåga när man ser vad alla andra gör, men skit i det och kör ditt eget race Jag har alltid haft ett intresse för att teckna, men började ta upp intresset på allvar 2010 och började plugga dataspelsutveckling - grafik på högskolan i Skövde, som jag examinerade i våras. Just nu jobbar jag på verkstad och ägnar så mycket av fritiden jag kan åt att jobba upp ett cv och portfolio som förhoppningsvis leder till ett jobb på Ghost Games i Göteborg!

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Skrivet av kattis04:

jag menar att jag har sett exakt samma färger och allt

Källa på det.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Inaktiv

tog bort mitt bidrag det är för många bra här haha

Permalänk

Här kommer mitt bidrag, hoppas ni tycker om det
4K
1080

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

ASUS ftw

Med ett sådant fint pris måste ju försöka iaf

Visa signatur

"Im a raver not a crazy drugaddict"

Permalänk
Medlem

Nja

Jag tycker inte min blev bra, jämfört med er andra. Jag menar seriöst bra skills ni har i photoshop eller vad ni nu använder. Här är då min skit XD

http://imgur.com/hl8eoh1

Permalänk

;)

http://ladda-upp.se/files/2013/b79275.jpg

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem

Hej! Hur var det nu igen, får man posta mer än ett bidrag eller bild i denna tävling?

Permalänk
Medlem

Bakgrundsbild - Asus

Många snygga bidrag! Här kommer mitt:

4k version:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52218229/sweclockers%20t%...

Permalänk

efter att ha sett all awesome stuff som folk sätter upp här, tänkte jag också prova steppa upp det en notch. Håller på o gör nån typ av karaktär som jag ska sätta ihop en sammanhängande wallpaper av. kommer det att funka tror ni? Modellen är gjord i Maya och Zbrush.

redigerad (wip)

Permalänk

Mitt bidrag

Allt är gjort i Photoshop CS6.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag!

Mitt bidrag är klart

Jag skickade in mitt bidrag innan när det inte var klart och nu är det
Många snygga bidrag i tävlingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cane-force:

Det är bara till att keep on fightning!! Alla blir vi frusterade över vår egen förmåga när man ser vad alla andra gör, men skit i det och kör ditt eget race Jag har alltid haft ett intresse för att teckna, men började ta upp intresset på allvar 2010 och började plugga dataspelsutveckling - grafik på högskolan i Skövde, som jag examinerade i våras. Just nu jobbar jag på verkstad och ägnar så mycket av fritiden jag kan åt att jobba upp ett cv och portfolio som förhoppningsvis leder till ett jobb på Ghost Games i Göteborg!

hah coolt! går sista året på datorspelsutveckling - grafik här i skövde ^^ hoppas det går bra med portfolio och du får in en fot på Dice nya studio i Göteborg.

Blir nyfiken, skulle man kunna få en länk till portfolion? Hade varit kul att kika på!
Håller nämligen också på med att slipa på min portfolio: http://www.ullbors.com/

Permalänk
Medlem

Wow there's some crazy wallpaper here! i hope i'll be able to finish mine before the end of the contest!
good luck everyone!

Permalänk
Skrivet av pint38:

hah coolt! går sista året på datorspelsutveckling - grafik här i skövde ^^ hoppas det går bra med portfolio och du får in en fot på Dice nya studio i Göteborg.

Blir nyfiken, skulle man kunna få en länk till portfolion? Hade varit kul att kika på!
Håller nämligen också på med att slipa på min portfolio: http://www.ullbors.com/

Vilket förträffligt sammanträffande Misstänker att du går inriktning 2D Grafik? Din portfolio var ju sjukt najs måste jag säga, både när det gäller execution och innovation so to speak! Nu kännde man lite ångerst för sin egen helt plötsligt, men den skall bli bättre inom sinom tid, men mitt största problem just nu är att jag inte riktigt vet vilken riktning jag skall gå mellan 2D- och 3D-grafikens dörrar. Du får gärna ge kritik på den om du känner fört, själv kommer jag inte på någon specifik kritik på din, kanske att det hade vart intressant att skriva ut hur lång tid varje verk har tagit?

http://tommykarnerfors.wix.com/artbytommy <--- under construction ^^

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag!

Många fina bilder! Mitt bidrag:
(ser kanske lite konstig ut men i 4k ser den bättre ut).

Permalänk
Medlem

Gjorde det hela mer fysiskt istället med ett riktigt foto.

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag - Daniel Jensen

Bilderna är gjorda med 'Blender' och 'Photoshop cc'.

Vad tycker du? Har du några förslag på förbättringar?

Permalänk

ASUS ROG

Fler bidrag!

1:

2:

Permalänk

Betala skatt o.o

Hej! så enligt regeringen måste man betala skatt på allt man tävlar och vinner. Denna tävlingen ger då ut en dator för 17 990kr. skatt varierar så vi säger att den ligger på ca 30 % just nu. Alltså, skatten på denna datorn kommer att bli ca 5397kr! för det första tycker jag det är dåligt att er på sweclockers inte skrivit att det kommer att tillkomma skatt då jag ser att en hel del inte visste det. Men helt seriöst nu.. 5400 kr är inte lite pengar, är det bara dom som är rika som ska få delta i tävlingar? Jag vann en tävling för några dagar sen men jag behövde inte betala ett öre för det. visserligen var det enbart värt 700 kr, men ändå. Jag tycker att staten gör fel som lägger till skatt på tävlingar.

Permalänk
Skrivet av LittleQueen:

Hej! så enligt regeringen måste man betala skatt på allt man tävlar och vinner. Denna tävlingen ger då ut en dator för 17 990kr. skatt varierar så vi säger att den ligger på ca 30 % just nu. Alltså, skatten på denna datorn kommer att bli ca 5397kr! för det första tycker jag det är dåligt att er på sweclockers inte skrivit att det kommer att tillkomma skatt då jag ser att en hel del inte visste det. Men helt seriöst nu.. 5400 kr är inte lite pengar, är det bara dom som är rika som ska få delta i tävlingar? Jag vann en tävling för några dagar sen men jag behövde inte betala ett öre för det. visserligen var det enbart värt 700 kr, men ändå. Jag tycker att staten gör fel som lägger till skatt på tävlingar.

Jag tycker också det är fel att staten beskattar vinster men jag tycker samtidigt det är rätt bra att det finns skolor, sjukhus och vård för äldre, brandkår, polis och pension när man är för gammal för att jobba osv.

Och om du läser tävlingsvillkoren står det ganska tydligt

"Vinstskatt
Eventuell skatt på vinsten betalas av vinnaren. Mer information finns hos Skatteverket, telefon 0771 567 567. SweClockers svarar inte på frågor om skatteregler."

Utan att vara skatteexpert så kan jag säga att det skall betalas skatt på alla vinsters värde såvida inte företaget som delar ut vinsten betalar detta. Alla inkomster eller förmåner skall tas upp till beskattning. Ofta är det din ärlighet som avgör om du drabbas av skatt eller inte på mindre vinster. Det är ju inte så att du får en räkning från den som delar ut vinsten. Du är skyldig att själv notera vinsten i deklarationen och därmed ökar din totala skatt som du skall betala på alla dina inkomster. Har du inga andra inkomster behöver du nog inte oroa dig.

Jag vet inte om den som delar ut en vinst är skyldig att uppge vem som vunnit och värdet av vinsten, men det är väl inte helt otroligt att seriösa företag måste redovisa vart en dator med detta värde tagit vägen. Däremot kanske den redovisningen inte behöver lämnas till skatteverket såvida skatteverket inte gör en kontroll.

Känner du att 5400 kr är för mycket kan du ju alltid sälja din vinst för säg 10.000 kr.
Då har du ju tjänat 4600 kr, eller? Kanske kan bli tal om inkomstskatt då...
Nåja, du kan faktiskt säga nej tack till vinsten och bara ta åt dig äran och berömmelsen.
Men allt detta är ju ändå ganska hypotetiskt eftersom du måste vinna först.

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av kattis04:

Mitt bidrag är klart http://i.imgur.com/BDwH6m2.jpg

Jag skickade in mitt bidrag innan när det inte var klart och nu är det
Många snygga bidrag i tävlingen

Riktigt snyggt!

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Permalänk
Medlem

ASUS RoG

Tjingeling.

Brukar ramla förbi och snoka här när jag ska uppgradera burken eller köpa ny, men blev tipsad av en vän som 'bor' här

Ett litet bidrag:

--------
4k
--------

Permalänk
Medlem

Det finns ett gäng ruggigt läckra och ambitiösa bidrag här.

Med tanke på att det var år sedan jag knuffade polygoner senast så känns mitt resultat ganska tamt. Hade en annan, mer ROG-inspirerad, idé för bakgrunden (bakom logon), men gav upp på den nästan innan jag började på grund av avsaknad kunskap.

Eftersom jag är mer för minimalism inser jag att mitt ganska så ljusa bidrag kanske inte riktigt faller inom rätt genre. Det känns lite mer workstation än gaming rig.

Softimage + Photoshop, som vanligt.
Svårt att veta hur skärpan kommer bete sig på 4K när man bara sitter med en fjärdedel av upplösningen.

All skärpa försvinner förstås i och med nedskalningen så 4K-versionen ses här.

Ändrade 4K-länk till Deviantart för att slippa ytterligare oönskad komprimering.
Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcapitano:

då var man snart klar, sista WIP bilden innan det slutgiltiga resultatet postas upp.
Maya, Zbrush och PS. Cheers!

http://imageshack.com/a/img833/8351/0yjw.jpg

Otroligt proffsigt och läckert!
Lite konstruktiv kritik; Grym modell, bra shading och ljussättning. Men händerna känns aningens för stora.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcapitano:

Här är mitt bidrag. Modellen är gjord och renderad i Maya, komponerad senare i Photoshop. Jag är inte nödvändigtvis klar med den, men vore kul o få lite feedback kanske!! Grymt jobbat av alla förresten! Cheers /SK

http://imagizer.imageshack.us/v2/1000x563q90/19/yujr.jpg

Highres: http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/326/3/3/wallpaper_by_s...

En mycket bra idé som är väl genomförd.
Jag gillar verkligen det enkla upplägget.

Dock skulle jag gärna se att reflektionen av loggan längst ner i bild försvann (eller vad det nu är), eftersom den känns malplacerad.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]: