Bygga dator för 10-12k i BitFenix Prodigy

Permalänk
Medlem

Det GÅR BRA att ha en D14 i Prodigy !

Montera en "Scythe 120mm Slip Stream Slim" med det rpm du gillar på bakväggen.
Körde det ihop med ett gtx670oc Windforce och hade inga problem med värme.

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket

I övrigt undrar jag om moderkortet har stöd för 7.1 ljud, är det någon som vet det?

Permalänk
Hjälpsam

Moderkortet har ALC1150 7.1 kretsen som klarar 7.1.

O jag har inte sagt att D14 inte går..jag tycker bara den är för stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Moderkortet har ALC1150 7.1 kretsen som klarar 7.1.

O jag har inte sagt att D14 inte går..jag tycker bara den är för stor

Okej vad bra visste inte riktigt vad du menade innan men grymt, om någon av de mindre fläktarna finns tar jag kanske dem men annars blir det nog D14

Nu verkar det också som att de har slut på dvd-läsarna i Stockholm så jag undra bara om det är lätt att installera os via usb och installera dvd-läsaren i efterhand?

Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Medlem

Ja det verkar ju som att det är enklare att bara ha en skiva, gäller vel bara att hitta en vit dvd läsare på inet eller webhallen som finns i lager i Stockholm då

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam

Den funkar men verkar ju tokslut..

Permalänk
Medlem

Fan också det tänkte jag inte på, då är det vel bara att leta vidare

Permalänk
Medlem

Men vad det gäller os är det windows 8 som gäller då, eller vad är bäst för gaming?

Permalänk
Hjälpsam

Så vitt jag vet o har läst mig till så är W8.1 bättre i spel .. finns många Bf4 tester som visar bättre lägsta fps värden med W8 vs W7

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli dags att handla allt så jag undrar bara om jag skulle kunna få höra era åsiketer om den här kundvagnen, jag undrar bara om allt ser okej ut och om något eventuellt borde ändras. För det vill jag ju helst veta innan jag har handlat

så här ser kundvagnen ut: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4161909/2013-11-19

grafikkort, SSD och dvd-läsare är ej inkluderat för det är redan avklarat

Permalänk
Medlem

Nu är allt köpt, bara att byga ihop det

Permalänk
Hjälpsam

Va metodisk..o lugn. Det kommer bli trångt med D14

Lycka till med bygget:)