Permalänk
Medlem

Hej!

Har precis fått hem GA-H87N-WIFI och på förpackningen anges Rev.1.
Går det att via mjukvaruuppdatering erhålla de features som Rev.2 innehar?
Syftar på dualbandfunktionen, då jag nyligen skaffat en router som puttrar i både 2.4 och 5 GHz.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av MacAtax:

Tjena Gigabyte,
Jag har beställt ett r9 280x från CDON.. de finns inte på lager och dom har i sin tur beställt från er.. Vet ni när nästa leverans beräknas skickas och hur många kort det är i den?

Hej MacAtax,

vad jag kan se skulle CDON få dessa korten i samband med release men jag kan inte se
deras order lista. Kontakta CDON, de bör ha svar på detta.

Skrivet av Näbbdjuret:

Hej!

Har precis fått hem GA-H87N-WIFI och på förpackningen anges Rev.1.
Går det att via mjukvaruuppdatering erhålla de features som Rev.2 innehar?
Syftar på dualbandfunktionen, då jag nyligen skaffat en router som puttrar i både 2.4 och 5 GHz.

Hej Näbbdjuret,

tyvärr är det inte så enkelt, ditt moderkort har ett WB300 WLAN kort medan Rev 2.0 har ett WB876D,
dvs inte samma hårdvara.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Hej gigabyte jag har ett Gigabyte GeForce GTX 760 2GB Windforce R2. Nu är det så att det lider av coilwhine när jag spelar krävande spel t ex bf3 och bathman arkham origins. Det händer också under mindre krävande spel t ex league of legends men då är det betydligt mindre.
Min fråga är kan man byta ut det mot ett nytt utan coilwhine eller byta mot pengar?

Permalänk
Medlem

Hej Gigabyte! Har en annan fråga ang GV-R797OC-3GD rev 2.1. Ska man köra med två crossfire bridges? eller räcker det bara med en? Alla säger olika, Tänkte att det är bäst att höra med er sjävla. Det står att man ska använda två stycken i manualen, men den känns lite out of date? hade vart skönt att få ett korrekt svar från tillverkarna själva.

Med vänliga hälsningar, Emil

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk

Hej Gigabyte.
Jag har ett GA-MA790FXT-UD5P (moderkort, AM3 socket) som har fungerat extremt bra.
Nu har jag några frågor. Jag kollade eran hemsida och såg att det nu finns stöd för AMD Phenom II x6 (6 kärnig) CPU:er.
Gäller detta enbart just Phenom II X6 serien?
Jag har läst att processorerna till AM3+ socket går att använda ihop med AM3 moderkort. Stämmer detta?
Om det stämmer, skulle nån av dessa processorer fungera ihop med mitt moderkort då?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766049
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781150

MVH Hasse

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

När kommer ett stabilt bios till gigabyte ga 990fxa ud3 rev1.2 ?
AHCI fungerar inte och kan inte höja minnena till 1600Mhz efter jag uppdatera bios till FE, FFa fungerar inte heller.

Snart åker skiten till tippen.

Btw tror de va FD jag hade innan.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Skrivet av Nibla14:

Hej gigabyte jag har ett Gigabyte GeForce GTX 760 2GB Windforce R2. Nu är det så att det lider av coilwhine när jag spelar krävande spel t ex bf3 och bathman arkham origins. Det händer också under mindre krävande spel t ex league of legends men då är det betydligt mindre.
Min fråga är kan man byta ut det mot ett nytt utan coilwhine eller byta mot pengar?

Hej Nibla14,

coilwhine är inget som går på garantin då det inte är ett
funktionsfel. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med din
återförsäljare och se om de kan hjälpa dig, det är möjligt att du kan få göra ett byte.

Skrivet av heeet:

Hej Gigabyte! Har en annan fråga ang GV-R797OC-3GD rev 2.1. Ska man köra med två crossfire bridges? eller räcker det bara med en? Alla säger olika, Tänkte att det är bäst att höra med er sjävla. Det står att man ska använda två stycken i manualen, men den känns lite out of date? hade vart skönt att få ett korrekt svar från tillverkarna själva.

Med vänliga hälsningar, Emil

Hej heeet,

vi rekomenderar två stycken.

Skrivet av Hasseman84:

Hej Gigabyte.
Jag har ett GA-MA790FXT-UD5P (moderkort, AM3 socket) som har fungerat extremt bra.
Nu har jag några frågor. Jag kollade eran hemsida och såg att det nu finns stöd för AMD Phenom II x6 (6 kärnig) CPU:er.
Gäller detta enbart just Phenom II X6 serien?
Jag har läst att processorerna till AM3+ socket går att använda ihop med AM3 moderkort. Stämmer detta?
Om det stämmer, skulle nån av dessa processorer fungera ihop med mitt moderkort då?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766049
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781150

MVH Hasse

Hej Hasseman84,

det stämmer att moderkortet har stöd för AMD Phenom II x6, dock ej någon av de processorerna du efterfrågar.
Du kan ladda ner en CPU support lista för varje moderkort, det gör man i download sectionen för valt moderkort.
Du kan hitta listan för ditt moderkort här:
http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.a...

Mer information, downloads osv för moderkortet hittar du här:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3005#

Skrivet av Robbha:

När kommer ett stabilt bios till gigabyte ga 990fxa ud3 rev1.2 ?
AHCI fungerar inte och kan inte höja minnena till 1600Mhz efter jag uppdatera bios till FE, FFa fungerar inte heller.

Snart åker skiten till tippen.

Btw tror de va FD jag hade innan.

Hej Robbha,

vi har inte fått in några andra rapporter att det ska vara några problem med varken AHCI eller minnes hantering på det kortet med FE/FFa BIOS.

Vilka ram minnen och hårddiskar har du?

Jag ska kontakta BIOS teamet och göra ett test för att se om jag kan duplicera dina problem.

Det finns möjlighet att nedgradera din BIOS till FD med @BIOS till vi undersökt felet.
Kontakta mig på PM så hjälper jag dig med det.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk

Hejsan Gigabyte Har en fråga om strömförsörjningen till PCI-e från moderkortet.
Som jag fattat det är det väl 75w på mitt moderkort. Har ingen extra strömförsörjning till moderkortet, förutom 8-pinnar till CPU:n.
Om man som i mitt fall har 2 st GPU:er , med 225W TDP o dom försörjs med 150W från nätagg, så saknas 75w.
Finns det Risers kort med strömförsörjning att köpa?
Typ något sånt här ? http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=100-MB-PB01-BR
Kan det funka?
Anledningen är att jag funderar på ett grafikkort till, o vill inte grilla moderkortet, även om det är godkänt för 4 grafikkort.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte x79-ud3. CPU: i7-3820. Kylning: Antec 620. GPU: Asus 7950DC2@900 xfire(6,4 TFlops)Minne: G.Skill RipjawsZ 1600MHzCl9 16GB. Skärm: Yamakasi 2703 IPS 2560x1440. SSD: Samsung 830 128GB, Intel 330 120GB. Nätagg: Corsair HX850.

Permalänk
Skrivet av hundanoxå:

Hejsan Gigabyte Har en fråga om strömförsörjningen till PCI-e från moderkortet.
Som jag fattat det är det väl 75w på mitt moderkort. Har ingen extra strömförsörjning till moderkortet, förutom 8-pinnar till CPU:n.
Om man som i mitt fall har 2 st GPU:er , med 225W TDP o dom försörjs med 150W från nätagg, så saknas 75w.
Finns det Risers kort med strömförsörjning att köpa?
Typ något sånt här ? http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=100-MB-PB01-BR
Kan det funka?
Anledningen är att jag funderar på ett grafikkort till, o vill inte grilla moderkortet, även om det är godkänt för 4 grafikkort.

Hej,

bara för att vara helt säker att vi är på samma linje, är det detta systemet du kör och vill köra 3 likadana grafikkort iställer för som nu 2?

Mobo: Gigabyte x79-ud3. CPU: i7-3820. Kylning: Antec 620. GPU: Asus 7950DC2@900 xfire. Minne: G.Skill RipjawsZ 1600MHzCl9 16GB. Skärm: Yamakasi 2703 IPS 2560x1440. SSD: Samsung 830 128GB, Intel 330 120GB. Nätagg: Corsair HX850.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk

Jajamen
Om det funkar, kan man ha 2 st, för att hjälpa strömförsörjningen till grafiken ?

Visa signatur

Mobo: Gigabyte x79-ud3. CPU: i7-3820. Kylning: Antec 620. GPU: Asus 7950DC2@900 xfire(6,4 TFlops)Minne: G.Skill RipjawsZ 1600MHzCl9 16GB. Skärm: Yamakasi 2703 IPS 2560x1440. SSD: Samsung 830 128GB, Intel 330 120GB. Nätagg: Corsair HX850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej Robbha,

vi har inte fått in några andra rapporter att det ska vara några problem med varken AHCI eller minnes hantering på det kortet med FE/FFa BIOS.

Vilka ram minnen och hårddiskar har du?

Jag ska kontakta BIOS teamet och göra ett test för att se om jag kan duplicera dina problem.

Det finns möjlighet att nedgradera din BIOS till FD med @BIOS till vi undersökt felet.
Kontakta mig på PM så hjälper jag dig med det.

Corsair vengeance 16GB 1600Mhz
Samsung 830 128GB
AMD FX-8350 Stock

Allt fungerade innan jag bytte cpu och bios.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Hej igen Gigabyte! det var inte länge sen sist, hehe!
Efter nästa 10 långa år la min stackars mus av, och jag köpte mig en Gigabyte Aivia Uranium.

"Lag-free & Risk-free Macro Recording
Introducing GIGABYTE patent pending technology, built-in GHOST™ macro engine onto wireless receiver guarantee no time lag and signal loss even while recording or executing a complex macro"

Men tyvärr så tappar den signalen/fryser titt som tätt. Även läst i efterhand att det är flera som har detta med just denna musen.

Finns det nått sett att fixa detta? nyare firmware på gång? eller är det bara att lämna tillbaka musen?

I övrigt så är jag ruskigt nöjd med den! och hoppas därför att detta går att fixa!

Med vänliga hälsingar, Emil

Edit: har testat olika USB-portar 2.0/3.0, ominstallerat "ghost engine", olika batteri, strömkablen i.

se Edit:
Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Hej!

Har tyvärr ett litet tråkigt problem med mitt G1.Sniper M3. Fläktkontakt nr. 3 reagerar inte om man försöker ändra hastigheten i BIOS. Har testat med olika fläktar. Vad kan det bero på? Eller var den helt enkelt DOA?

//Pata

Permalänk
Skrivet av hundanoxå:

Jajamen
Om det funkar, kan man ha 2 st, för att hjälpa strömförsörjningen till grafiken ?

Hej Hundran,

du ska kunna köra 3 kort utan problem, varje slot ger 75W, det delas alltså inte upp.
10W kommer från +3.3V output (3.0A) och 65W från +12V output.

Skrivet av Robbha:

Corsair vengeance 16GB 1600Mhz
Samsung 830 128GB
AMD FX-8350 Stock

Allt fungerade innan jag bytte cpu och bios.

Hej Robbha,

vi har kört tester nu och vi kunde köra minnena i 1600 utan problem med FFa BIOS.
Ställer du de manuellt och vilka inställningar har du?

Kan du förklara lite mer om ditt AHCI problem, har du ändrat SATA mode i BIOS?

Skrivet av heeet:

Hej igen Gigabyte! det var inte länge sen sist, hehe!
Efter nästa 10 långa år la min stackars mus av, och jag köpte mig en Gigabyte Aivia Uranium.

"Lag-free & Risk-free Macro Recording
Introducing GIGABYTE patent pending technology, built-in GHOST™ macro engine onto wireless receiver guarantee no time lag and signal loss even while recording or executing a complex macro"

Men tyvärr så tappar den signalen/fryser titt som tätt. Även läst i efterhand att det är flera som har detta med just denna musen.

Finns det nått sett att fixa detta? nyare firmware på gång? eller är det bara att lämna tillbaka musen?

I övrigt så är jag ruskigt nöjd med den! och hoppas därför att detta går att fixa!

Med vänliga hälsingar, Emil

Edit: har testat olika USB-portar 2.0/3.0, ominstallerat "ghost engine", olika batteri, strömkablen i.

Hej heeet,

den musen ser helt klart intressant ut, tänkte skaffa en till mig själv också

Tråkigt att du har problem med den bara,
jag har varit i kontakt med teamet som tar hand om denna produkten.
De vill gärna byta mus till dig.

Skicka dina kontakt uppgifter på PM till mig så kommer en tjej som heter Wendy kontakta dig
för att hantera detta ärendet.

Skrivet av Patrik Stjärna:

Hej!

Har tyvärr ett litet tråkigt problem med mitt G1.Sniper M3. Fläktkontakt nr. 3 reagerar inte om man försöker ändra hastigheten i BIOS. Har testat med olika fläktar. Vad kan det bero på? Eller var den helt enkelt DOA?

//Pata

Hej Patrik,

had har du för fläkt inkopplad?
Kontakt 3 har hastighets kontrollen på pin 4 så du måste använda en 4-pins fläkt för att kunna kontrollera fläkten på kontakt 3.
Ändrar du fläkten i BIOS eller genom mjukvara och isåfall vilken mjukvara?
Hur längre har du haft kortet?

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Tjena Ted.

Jag vet nu vad som va felet. ang det där med klocka NB till minnerna med Gigabyte GA-970A-UD3 rev 3.0

Trodde jag, nu blev detsamma fel igen.

Mvh
Tommy

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Hej Gigabyte, jag köpte ett 7950 boost för lite över en vecka sedan och nu har jag märkt att kortets load/frekvens/spänning hoppar väldigt när jag belastar kortet. Det är ungefär 5 sekunder 99% load (Battlefield 3 ultra) sen 5 sekunder 64% load, så håller det på hela tiden, och vad jag har sett är det alltid just 64% den hoppar till. Aldrig sett ett kort som hoppar såhär förut. Det här kan väl ändå inte vara meningen?

Jag googlade runt för att försöka förstå mig på det här och andra verkar ha upplevt liknande "problem" och kunnat lösa detta genom att höja power control med 20% i t.ex. CCC, men skulle vilja ha ett svar från er innan jag börjar testa saker själv.

Skrev först ett mail till eran kundtjänst och beskrev "problemet" att den lägger sig på 64% gpu load i BF3 på ultra och frågade hur jag skulle lösa det här så att den höll sig kring 99% när man belastade det fullt ut, så får jag det här svaret från nåt stolpskott på eran support:

Thank you for your kindly mail and inquiry. The graphics card is work automatically. Therefore, there is no method to operate the GPU loading.

Om det nu är så att jag fuckat nåt eller om nu kortet är så jävla bra att det kan ligga och slacka på 64% när man kör 64 player bana online på ultra så kan man väl iaf förklara att allt är som det ska istället för att skriva som en bot.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Hundran,

du ska kunna köra 3 kort utan problem, varje slot ger 75W, det delas alltså inte upp.
10W kommer från +3.3V output (3.0A) och 65W från +12V output.

Hej Robbha,

vi har kört tester nu och vi kunde köra minnena i 1600 utan problem med FFa BIOS.
Ställer du de manuellt och vilka inställningar har du?

Kan du förklara lite mer om ditt AHCI problem, har du ändrat SATA mode i BIOS?

Hej heeet,

den musen ser helt klart intressant ut, tänkte skaffa en till mig själv också

Tråkigt att du har problem med den bara,
jag har varit i kontakt med teamet som tar hand om denna produkten.
De vill gärna byta mus till dig.

Skicka dina kontakt uppgifter på PM till mig så kommer en tjej som heter Wendy kontakta dig
för att hantera detta ärendet.

Hej Patrik,

had har du för fläkt inkopplad?
Kontakt 3 har hastighets kontrollen på pin 4 så du måste använda en 4-pins fläkt för att kunna kontrollera fläkten på kontakt 3.
Ändrar du fläkten i BIOS eller genom mjukvara och isåfall vilken mjukvara?
Hur längre har du haft kortet?

Dold text

Köpte kortet 2013-09-15. Fick nyligen hem ett garantibevis på 4 år.
Fläkten är en Corsair SP120 Quiet Edition. Kanske lite svårt att svara på, men hur kommer det sig att man har gjort så? Tycker det verkar lite konstigt att man bara kan styra fläkten om man har en PWM-version. Skulle det fungera om man hittar någon 3->4-pinsadapter? Ändrar i BIOS men det spelar ingen roll då.

Permalänk
Medlem

Att det bara går att styra (om det går alls) fläktar med PWM på en del/alla fläkt portar på moderkort är för att PWM hårdvaran är billigare än volt sytrnings hårdvaran är.
Dvs det är en prisoptimering dom gör.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej behöver ett 1150 modekort som det måste gå och stänga av sparfunkitonerna c6 c7 har någon av dessa det?
http://www.inet.se/produkt/1902459/gigabyte-ga-z87p-d3-atx
http://www.inet.se/produkt/1902457/gigabyte-ga-z87-d3hp-atx
http://www.inet.se/produkt/1902458/gigabyte-ga-z87-hd3-atx

Har ett nätagg från xfx core 550w som förmodligen inte fixar det annars

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av Bredband:

Tjena Ted.

Jag vet nu vad som va felet. ang det där med klocka NB till minnerna med Gigabyte GA-970A-UD3 rev 3.0

Trodde jag, nu blev detsamma fel igen.

Mvh
Tommy

Hej Tommy,

tack för uppdateringen igår. Hoppas nu att det löser sig
annars är det ju som vi sa "Skit bakom tangenterna"

Skrivet av Naga:

Hej Gigabyte, jag köpte ett 7950 boost för lite över en vecka sedan och nu har jag märkt att kortets load/frekvens/spänning hoppar väldigt när jag belastar kortet. Det är ungefär 5 sekunder 99% load (Battlefield 3 ultra) sen 5 sekunder 64% load, så håller det på hela tiden, och vad jag har sett är det alltid just 64% den hoppar till. Aldrig sett ett kort som hoppar såhär förut. Det här kan väl ändå inte vara meningen?

Jag googlade runt för att försöka förstå mig på det här och andra verkar ha upplevt liknande "problem" och kunnat lösa detta genom att höja power control med 20% i t.ex. CCC, men skulle vilja ha ett svar från er innan jag börjar testa saker själv.

Skrev först ett mail till eran kundtjänst och beskrev "problemet" att den lägger sig på 64% gpu load i BF3 på ultra och frågade hur jag skulle lösa det här så att den höll sig kring 99% när man belastade det fullt ut, så får jag det här svaret från nåt stolpskott på eran support:

Thank you for your kindly mail and inquiry. The graphics card is work automatically. Therefore, there is no method to operate the GPU loading.

Om det nu är så att jag fuckat nåt eller om nu kortet är så jävla bra att det kan ligga och slacka på 64% när man kör 64 player bana online på ultra så kan man väl iaf förklara att allt är som det ska istället för att skriva som en bot.

Hej Naga,

jag måste undersöka detta med VGA teamet innan jag ger dig något svar.
Förmodligen har du hamnat på "fel avdelning" där någon med mindre bra engelska gjort ett tappert försök att hjälpa dig.

Skrivet av Patrik Stjärna:
Dold text

Köpte kortet 2013-09-15. Fick nyligen hem ett garantibevis på 4 år.
Fläkten är en Corsair SP120 Quiet Edition. Kanske lite svårt att svara på, men hur kommer det sig att man har gjort så? Tycker det verkar lite konstigt att man bara kan styra fläkten om man har en PWM-version. Skulle det fungera om man hittar någon 3->4-pinsadapter? Ändrar i BIOS men det spelar ingen roll då.

Hej Patrik,

jag skulle gissa att det är en kostnadsfråga men jag kan inte säga 100%.
Personligen kör jag 4-pins fläktar då jag vill ha full kontroll över fläktstyrning. *hint hint*
Jag har inte testat med en adapter men jag är ganska säker att det skulle gå, vill du så kan jag undersöka det åt dig.

UPDATE:
Du får kolla så att adaptern är "kompatibel" med PWM, så det kan gå beroende på model.
Alla 4-pins fläktar är inte PWM heller utan vissa går endast att styra via spänning.

Skrivet av grizzly666:

Att det bara går att styra (om det går alls) fläktar med PWM på en del/alla fläkt portar på moderkort är för att PWM hårdvaran är billigare än volt sytrnings hårdvaran är.
Dvs det är en prisoptimering dom gör.

Hej Grizzly,

tack för din input, alltid tacksam när ni hjälper varandra (Och mig)

Skrivet av pompa_kumla:

Hej behöver ett 1150 modekort som det måste gå och stänga av sparfunkitonerna c6 c7 har någon av dessa det?
http://www.inet.se/produkt/1902459/gigabyte-ga-z87p-d3-atx
http://www.inet.se/produkt/1902457/gigabyte-ga-z87-d3hp-atx
http://www.inet.se/produkt/1902458/gigabyte-ga-z87-hd3-atx

Har ett nätagg från xfx core 550w som förmodligen inte fixar det annars

Hej pompa_kumla,

alla de modellerna har C6/C7 option i BIOS.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Jag skickade PM till Rasmus angående mitt grafikkort för 3 veckor sedan exakt.
Fixade fram kvitton som han ville ha. Inget svar än från han. Så upptagna är ni väl inte?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Nzt:

Jag skickade PM till Rasmus angående mitt grafikkort för 3 veckor sedan exakt.
Fixade fram kvitton som han ville ha. Inget svar än från han. Så upptagna är ni väl inte?

Inte långt ifrån - men nu är det Taiwan som är lite sega. Jag har frågat dem om vi kan göra något åt detta.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Inaktiv

Har tycker jag ganska stora problem med mitt moderkort ett (GA-Z87X-UD3H).

Jag hänvisar till detta på Gigabyte forumet.

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php/topic,13125.0.html

Tangentbordet (ett Dell OEM) och mitt Logitech MX Perfomance och Evoluent mus slutar helt fungera när jag har bootat från usb-media med Windows, linux dist eller annat. Tex när jag ska välja språk när jag gör en ny Windows installtion från usb-minnet. Och ibland slocknar (dör) tangentbordet redan i boot post bilden. Nu senast så fungerade ingenting när jag var i inloggningsskärmen i Windows. Hjälpte att ta ut och stoppa ditt tangentbordssladden igen men detta är inget jag kan leva med i längden. Väldigt synd för ett så bra moderkort annars. Kör senaste beta bios version F8g.

Jag känner inte att det står rätt till med moderkortet och vill byta ut det med garantin. Hur gör jag?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har ett av era moderkort. Riktigt snyggt i svart och vitt

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Klappa:

Har tycker jag ganska stora problem med mitt moderkort ett (GA-Z87X-UD3H).

Jag hänvisar till detta på Gigabyte forumet.

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php/topic,13125.0.html

Tangentbordet (ett Dell OEM) och mitt Logitech MX Perfomance och Evoluent mus slutar helt fungera när jag har bootat från usb-media med Windows, linux dist eller annat. Tex när jag ska välja språk när jag gör en ny Windows installtion från usb-minnet. Och ibland slocknar (dör) tangentbordet redan i boot post bilden. Nu senast så fungerade ingenting när jag var i inloggningsskärmen i Windows. Hjälpte att ta ut och stoppa ditt tangentbordssladden igen men detta är inget jag kan leva med i längden. Väldigt synd för ett så bra moderkort annars. Kör senaste beta bios version F8g.

Jag känner inte att det står rätt till med moderkortet och vill byta ut det med garantin. Hur gör jag?

Tack på förhand!

Hejsan

1. Testat icke beta? Om ja, kontakta din återförsäljare för att åtgärda problemet.

Skrivet av gwin:

Har ett av era moderkort. Riktigt snyggt i svart och vitt

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan

1. Testat icke beta? Om ja, kontakta din återförsäljare för att åtgärda problemet.

Japp samma problem i version F7. Den som ligger på Gigabytes hemsida.

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Japp samma problem i version F7. Den som ligger på Gigabytes hemsida.

Hej Klappa,

har du ett ärende på GGTS angående detta redan?
Annars kan du öppna ett ärende på http://support.gigabytenordic.com/
Känner du att det är fel på kortet så kan du som Rasmus sa, kontakta din ÅF
och be dem hjälpa dig.

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Hej Gigabyte!

Dags att börja tillverka Vita moderkort?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Hej behöver ett 1150 modekort som det måste gå och stänga av sparfunkitonerna c6 c7 har någon av dessa det?
http://www.inet.se/produkt/1902459/gigabyte-ga-z87p-d3-atx
http://www.inet.se/produkt/1902457/gigabyte-ga-z87-d3hp-atx
http://www.inet.se/produkt/1902458/gigabyte-ga-z87-hd3-atx

Har ett nätagg från xfx core 550w som förmodligen inte fixar det annars

de funktionerna är avstängda från början

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Hej Gigabyte!

Dags att börja tillverka Vita moderkort?

http://farm3.staticflickr.com/2886/10617344375_a16099f681.jpg

svarta detalier och vitt moderkort hade varit lite mer tilltalande färgmässigt.
eller om de lyckas få till någon kromad färg typ denna

med gråa eller svarta detaljer (kylarna till mosfet osv som då är svarta.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb