Nederländsk VPN som rekommenderas?

Permalänk
Medlem

Nederländsk VPN som rekommenderas?

Jag vill se amerikansk fotboll. Detta går genom att köpa det så kallade NFL Game Pass för ungefär femtonhundra. Det hade jag gärna gjort, men efter att ha gjort det med svensk IP, går det bara att komma åt sändningen med just en svensk IP, vilket jag inte kommer att ha i utlandet, där jag vistas en stor del av året. Alltså skulle jag vara tvungen att köpa dels ett Game Pass, dels en svensk VPN vilket känns drygt.

I Holland/Nederländerna är online-sändningarna gratis då NFL inte har en broadcasting partner där, jag har därför inga större moraliska betänkligheter mot att helt sonika skaffa en VPN med server i just Nederländerna.

Betalar gärna runt femtiolappen (helst via paypal) i månaden, ska klara >5-10mb/s och ha ett generöst eller inget cap. Om den funkar på iPhone är det ett plus.

Om tråden inte är OK så får den så klart gärna stängas, lite gråzon antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Jag vill se amerikansk fotboll. Detta går genom att köpa det så kallade NFL Game Pass för ungefär femtonhundra. Det hade jag gärna gjort, men efter att ha gjort det med svensk IP, går det bara att komma åt sändningen med just en svensk IP, vilket jag inte kommer att ha i utlandet, där jag vistas en stor del av året. Alltså skulle jag vara tvungen att köpa dels ett Game Pass, dels en svensk VPN vilket känns drygt.

I Holland/Nederländerna är online-sändningarna gratis då NFL inte har en broadcasting partner där, jag har därför inga större moraliska betänkligheter mot att helt sonika skaffa en VPN med server i just Nederländerna.

Betalar gärna runt femtiolappen (helst via paypal) i månaden, ska klara >5-10mb/s och ha ett generöst eller inget cap. Om den funkar på iPhone är det ett plus.

Om tråden inte är OK så får den så klart gärna stängas, lite gråzon antar jag.

Nästan alla VPN-leverantörer stödjer OpenVPN, och de har en app i App Store som låter dig koppla upp dig mot dem. Så se till att VPN-leverantören stödjer VPN bara (eller, står det uttryckligen att de stödjer iOS är det givetvis bättre).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Om du är lite tech-savvy kan du köpa en helt egen VPS hos leaseweb för ca 100 kr/månad och installera OpenVPN själv. Lite pill om du aldrig gjort det förut men du får en helt egen maskin som du kan göra vad du vill med! 500gb/mån får du i deras "small" vps. Borde räcka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Jag vill se amerikansk fotboll. Detta går genom att köpa det så kallade NFL Game Pass för ungefär femtonhundra. Det hade jag gärna gjort, men efter att ha gjort det med svensk IP, går det bara att komma åt sändningen med just en svensk IP, vilket jag inte kommer att ha i utlandet, där jag vistas en stor del av året. Alltså skulle jag vara tvungen att köpa dels ett Game Pass, dels en svensk VPN vilket känns drygt.

I Holland/Nederländerna är online-sändningarna gratis då NFL inte har en broadcasting partner där, jag har därför inga större moraliska betänkligheter mot att helt sonika skaffa en VPN med server i just Nederländerna.

Betalar gärna runt femtiolappen (helst via paypal) i månaden, ska klara >5-10mb/s och ha ett generöst eller inget cap. Om den funkar på iPhone är det ett plus.

Om tråden inte är OK så får den så klart gärna stängas, lite gråzon antar jag.

Fick du igång det och funkar det bra med gamepass?