Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Ta RE4, velociraptor diskar är kända för att gå sönder relativt enkelt. De spinner i 10000rpm, vilket förkortar livslängd och de är dessutom mkt känsliga mot värme.

Att velociraptor var kända för att gå sönder lätt är okänt för mig måste jag erkänna.
Ännu mer konstigt blir det att dem har 5 år garanti då.
Även att dem skulle vara känsliga mot värme låter konstigt. Finns ju folk som tar bort kylflänsarna på dem och ändå går det bra.

Då jag ägt velociraptor diskar i rätt så många år kan jag inte hålla med alls här.
Tom den första modellen som var på 36GB hade jag i 5år och nu sitter dem i min mors dator.
Den är extra varm (ca 55-60 grader) och så har den snurrat under dessa år utan några som helst problem.
Har en till sådan i en gammal server. Inga problem med värmen och den har passerat 5-årsdagen utan trasiga sektorer.
Snurrat i dryga 40 000 timmar totalt.

RE4 har jag endast en modell av och den går som en klocka den med.

Permalänk

Nej fy fan så krångligt att installera, orkar knappt.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk

Enligt andra blev det felköp. Skrotar skiten och slutar med servrar, orkar inte.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem

Är dessa inte likadana som andra hårddiskar installationsmässigt? Strömkabel, SATA-kabel och 4 skruvar?

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Är dessa inte likadana som andra hårddiskar installationsmässigt? Strömkabel, SATA-kabel och 4 skruvar?

haha refererade till att installera os.

men det verkar inte passande att installera os på raid
det jag skulle kunna göra är att köpa en till disk att ha som systemdisk, det har ändå tagit så lång tid så allt är förstört ändå

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.