Batman: Arkham Origins

Permalänk
Medlem

Batman: Arkham Origins

Tja.
http://www.gamereactor.se/nyheter/129104/H%E4r+%E4r+lansering...

Vad tror ni?

Varför finns det inga reviews på spelet ännu?
Vissa spel blir recenserade en, två veckor innan release medans andra inte släpps före release?

Är det utvecklarna som sätter stopp för det, för man är rädd för kassa recensioner?

Blir inget köp före jag läst ett par reviews.

Permalänk
Medlem

Spenderade just ett par timmar med spelet, tycker du om arkham serien kommer du att tycka om origins också.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Testpilot

Nu har recensionerna släppts, precis som med hårdvara finns det bestämda datum som utvecklarna sätter då man får släppa sin recension. I det här fallet känns det lite dumt att de väntar till lanseringsdagen då man inte vet om man ska förbeställa eller ej men annars kan nog ett fast datum vara bra så att spelsidorna inte stressar igenom ett spel för att vara först med en recension, nu har alla sidor samma chans.

Här är Gamereactors: http://www.gamereactor.se/recensioner/129404/Batman%3A+Arkham...
Fler recensioner finns hos Metacritic: http://www.metacritic.com/game/xbox-360/batman-arkham-origins (78/100 i betyg just nu)

Sammanfattningsvis verkar spelet vara mer av de tidigare och saknar något som känns riktigt nytt, är väl kanske lite förståeligt att det är svårt att toppa de tidigare då de var så bra och egentligen saknade stora svagheter som behövdes fixas till. Jag har köpt det ändå och tänkte avnjuta det i 3D på min TV med handkontroll.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

http://www.geforce.com/whats-new/articles/batman-arkham-origi...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

mitt laddas ned just nu(steam):) längtar som fan:)

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Testpilot

Verkar finnas väldigt mycket ögongodis, blir spännande att se hur bra det funkar på min dator. Då man med en 3D-TV är begränsad till 720p i upplösning borde det personligen inte vara några större problem att fläska på med alla övriga inställningar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Kollade in recensionerna hos gamespot (inte för att man kan lita på gamespot men i brist på annat) och polygon, båda ger en 6-7/10 i betyg, klagomålen är mest att det är samma som innan, bara ett större spel. Inga direkta nyheter. Så gillar man Arkham City kommer man att gilla detta, men man ska inte förvänta sig något mer. Fighterna är mer eller mindre likadana också, dvs inte sämre eller förenklade på något sätt.

Så blir ett köp för mig iaf, men troligen inte förrän när den första prissänkningen kommer, då kanske ett gäng buggar hinner patchas bort också.

Permalänk
Medlem

Pre-laddade det på steam igår. Fick det gratis när jag köpte gtx 770. Får se om jag hinner testa lite ikväll.

Permalänk
Medlem

Jag spelade nyss ! Känns som ett riktigt bra spel !! Batman är kanske lite för biffig dock, men endå flyger han runt som en ninja !

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen Arkham asylum. Jag har dock inte spelat igenom Arkham city än, känns så enformigt på något sätt. Är det inte värt att införskaffa om man tröttnade på Arkham city?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Jag fick mitt gratis när jag köpte mitt Grafikkort. Ska testa det ikväll om jag får tid över!

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Pre-laddade det på steam igår. Fick det gratis när jag köpte gtx 770. Får se om jag hinner testa lite ikväll.

Beställde mitt från discshop, men det står att det släpps den 1.11.2013 där. Kan man köpa det digitalt och börja lira direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Gillade verkligen Arkham asylum. Jag har dock inte spelat igenom Arkham city än, känns så enformigt på något sätt. Är det inte värt att införskaffa om man tröttnade på Arkham city?

Sitter i samma sits som dig. Gillade verkligen asylum och har spelat igenom det flera gånger till 100% men city fann jag inte alls lika intressant. Så om någon med liknande preferenser och som har testat origins kan komma med en åsikt vore det väldigt trevligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Mcgreag:

Sitter i samma sits som dig. Gillade verkligen asylum och har spelat igenom det flera gånger till 100% men city fann jag inte alls lika intressant. Så om någon med liknande preferenser och som har testat origins kan komma med en åsikt vore det väldigt trevligt.

Ni kommer nog inte gilla det isf. Jag gillade dock båda spelen, men fann asylum mycket bättre, då det var mer fokuserat.

Permalänk
Medlem

Har någon av er koll hur länge det brukar ta för dessa spel att komma ut som bundle med alla DLC, tänker i stil med Arkham City: Game of the Year Edition? Undrar eftersom jag beställt spelet från Amazon, det är 2 veckor försenad leverans och funderar på att avbeställa och invänta bundle-varianten istället så hinner spelet patchas och fixas fullt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Har någon av er koll hur länge det brukar ta för dessa spel att komma ut som bundle med alla DLC, tänker i stil med Arkham City: Game of the Year Edition? Undrar eftersom jag beställt spelet från Amazon, det är 2 veckor försenad leverans och funderar på att avbeställa och invänta bundle-varianten istället så hinner spelet patchas och fixas fullt ut.

köp på fast2play.se

169kr

Permalänk
Skrivet av meastro:

köp på fast2play.se

169kr

Vågar man köpa spel därifrån? Såg att det var grymt billigt. Är det Visa-kort man betalar med eller måste man köra typ e-kort?

Permalänk

Jag tycker spelet är riktigt bra faktiskt. Klart, det är ju samma som de tidigare spelen och inget nytt alls men ändå trevligt. Gillade man de andra två kommer man att gilla detta. Jag tycker att grafiken är förbannat snygg med faktiskt, riktigt snygg art-direction och härlig stämning i miljöerna tycker jag.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag tycker spelet är riktigt bra faktiskt. Klart, det är ju samma som de tidigare spelen och inget nytt alls men ändå trevligt. Gillade man de andra två kommer man att gilla detta. Jag tycker att grafiken är förbannat snygg med faktiskt, riktigt snygg art-direction och härlig stämning i miljöerna tycker jag.

Jag ser verkligen fram emot att köra Origins, älskade både Asylum och City. Men funderar på att ändå vänta för att kunna köpa nån slags "Complete Edition" så jag slipper hålla på och ladda ner DLC efter DLC, sen tycker jag faktiskt om att få äga skivan IRL också.

Tillägg: Funderar även på att eventuellt skaffa ett till GTX 670 att köra i SLI för det här spelet, men har inte hittat några prestandatester som visar hur bra SLI skalar i Origins? Någon som vet mer?

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Jag ser verkligen fram emot att köra Origins, älskade både Asylum och City. Men funderar på att ändå vänta för att kunna köpa nån slags "Complete Edition" så jag slipper hålla på och ladda ner DLC efter DLC, sen tycker jag faktiskt om att få äga skivan IRL också.

Tillägg: Funderar även på att eventuellt skaffa ett till GTX 670 att köra i SLI för det här spelet, men har inte hittat några prestandatester som visar hur bra SLI skalar i Origins? Någon som vet mer?

Kör med 760 och det fungerar förvånansvärt bra, inte konstant 60 men sällan under 45. Det som stör mig mest är små stutters som kommer då och då i takt med att spelet laddas i bakgrunden, har ju dock inget med gpun att göra.

Edit: Review-koderna skickades väldigt sent till de olika recensenterna vilket resulterar sena tester /recessioner men de borde börja ducka upp när som nu. Nvidia har ju lagt ut en artikel om prestandan som länkats tidigare i tråden , bör väl dock tas med en nypa salt.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Ni som spelat Origins, är det bättre grafik jämfört med Arkham City? Har inte spelat något av spelen, testade bara demot till Arkham City nyss och tyckte det var kul. Är ett stort Batman fan så kanske skulle köpa mig något av spelen, vilket rekommenderar ni mest? Kommer nog inte köra igenom alla men i alla fall ett av dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Ni som spelat Origins, är det bättre grafik jämfört med Arkham City? Har inte spelat något av spelen, testade bara demot till Arkham City nyss och tyckte det var kul. Är ett stort Batman fan så kanske skulle köpa mig något av spelen, vilket rekommenderar ni mest? Kommer nog inte köra igenom alla men i alla fall ett av dem

Jag tyckte om båda första spelen, de ligger på min top 10-lista av spel, men då gillar jag Batman väldigt mycket också
Du lär inte ångra dig om du köper spelen, tyvärr hade Steam en weekend sale förra helgen då man fick båda spelen riktigt billigt, men den är slut nu

Tror inte att skillnaden i grafik är jättestor, det är väl optimeringar och lite mer PhysX-grejer som finns, men överlag detsamma såvitt jag sett. Någon som har spelet får rätta mig om jag har fel.

Vet inte vilket jag skulle rekommendera varmast, men har spelat igenom Arkham City tre gånger

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Jag tyckte om båda första spelen, de ligger på min top 10-lista av spel, men då gillar jag Batman väldigt mycket också
Du lär inte ångra dig om du köper spelen, tyvärr hade Steam en weekend sale förra helgen då man fick båda spelen riktigt billigt, men den är slut nu

Tror inte att skillnaden i grafik är jättestor, det är väl optimeringar och lite mer PhysX-grejer som finns, men överlag detsamma såvitt jag sett. Någon som har spelet får rätta mig om jag har fel.

Vet inte vilket jag skulle rekommendera varmast, men har spelat igenom Arkham City tre gånger

Hehe, köpte Origins på F2P billigt så laddar ner för fullt. Så då har man nått att göra fram tills BF4 släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Vågar man köpa spel därifrån? Såg att det var grymt billigt. Är det Visa-kort man betalar med eller måste man köra typ e-kort?

Jadå, jag köper själv därifrån.

Funkar med Visakort, Paypal med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Har inte spelat något av spelen, testade bara demot till Arkham City nyss och tyckte det var kul.

Börja med Arkham City, för 200:- är det "prisvärt". Mycket spel för pengarna.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/batman-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommy:

Jag ser verkligen fram emot att köra Origins, älskade både Asylum och City. Men funderar på att ändå vänta för att kunna köpa nån slags "Complete Edition" så jag slipper hålla på och ladda ner DLC efter DLC, sen tycker jag faktiskt om att få äga skivan IRL också.

Tillägg: Funderar även på att eventuellt skaffa ett till GTX 670 att köra i SLI för det här spelet, men har inte hittat några prestandatester som visar hur bra SLI skalar i Origins? Någon som vet mer?

Du behöver verkligen inte 2x670 för att köra Origins, jag kör med allt på max/high (AA är på någon Geforce setting och Physx på) med ett GTX 670 i 2560*1440 och har inga problem. Kan ta en skärmdump om det önskas?

Skrivet av Potrovski:

Ni som spelat Origins, är det bättre grafik jämfört med Arkham City? Har inte spelat något av spelen, testade bara demot till Arkham City nyss och tyckte det var kul. Är ett stort Batman fan så kanske skulle köpa mig något av spelen, vilket rekommenderar ni mest? Kommer nog inte köra igenom alla men i alla fall ett av dem

Lite snyggare, men inte mycket. Själv tycker jag att det ser riktigt fint ut.

Spelet i sig är bra, som föregångaren fast lite bättre, men är precis som recensionerna skriver inte något nyskapande. Hursomhelst kul och ganska så svårt på Hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du behöver verkligen inte 2x670 för att köra Origins, jag kör med allt på max/high (AA är på någon Geforce setting och Physx på) med ett GTX 670 i 2560*1440 och har inga problem. Kan ta en skärmdump om det önskas?

Lite snyggare, men inte mycket. Själv tycker jag att det ser riktigt fint ut.

Spelet i sig är bra, som föregångaren fast lite bättre, men är precis som recensionerna skriver inte något nyskapande. Hursomhelst kul och ganska så svårt på Hard.

Flyter spelet verkligen på så bra? Förstår att dom har gjort en del optimeringar och att Origins ska funka bättre än City, men är det verkligen så stor skillnad? Menar på att när jag spelade Jokers Funhouse - challengen i City så är det ganska stora fps-drops eftersom det är typ 40-50 fiender i bild samtidigt, och då i 1920x1080. Tyvärr skalade City jättedåligt med SLI, så undrar hur det är med Origins eftersom ett GTX 670 lär bli väldigt billigt att få tag i när Nvidia kommer med sina prissänkningar för att kontra AMD:s nya kort.

Det finns nog inget alternativ till att köra spelet på Hard för mig, körde igenom City till 100% och tyckte det var skitkul på Hard, spelade sen igenom det igen för att få "Twice Nightly"-achievementen Storyn i City går ju ganska for att springa igenom om man inte gör nåt annat, hur lång säger dom att main storyn är i Origins?

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelat så pass mycket att ni har sett alla FPS drops (Mer än halverad FPS) om man har Dynamic Shadows igång? Just Dynamic Shadows är nämligen nytt för Origins. Spelar i 1920x1200 med system i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommy:

Flyter spelet verkligen på så bra? Förstår att dom har gjort en del optimeringar och att Origins ska funka bättre än City, men är det verkligen så stor skillnad? Menar på att när jag spelade Jokers Funhouse - challengen i City så är det ganska stora fps-drops eftersom det är typ 40-50 fiender i bild samtidigt, och då i 1920x1080. Tyvärr skalade City jättedåligt med SLI, så undrar hur det är med Origins eftersom ett GTX 670 lär bli väldigt billigt att få tag i när Nvidia kommer med sina prissänkningar för att kontra AMD:s nya kort.

Det finns nog inget alternativ till att köra spelet på Hard för mig, körde igenom City till 100% och tyckte det var skitkul på Hard, spelade sen igenom det igen för att få "Twice Nightly"-achievementen Storyn i City går ju ganska for att springa igenom om man inte gör nåt annat, hur lång säger dom att main storyn är i Origins?

Jupps för mig flyter det på perfekt, bättre än väntat. Känns precis som om jag lirar City eller Asylym, bara snyggare och mer detaljrikt. Kan jag se FPS ingame eller behövs det fraps eller liknande? Har aldrig kört någon challenge så vet inte hur min dator gillar 40 fiender, men på ett uppdrag nu är det 15-20st på en gång och jag märker ingen prestandaförsämring.

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Flyter spelet verkligen på så bra? Förstår att dom har gjort en del optimeringar och att Origins ska funka bättre än City, men är det verkligen så stor skillnad? Menar på att när jag spelade Jokers Funhouse - challengen i City så är det ganska stora fps-drops eftersom det är typ 40-50 fiender i bild samtidigt, och då i 1920x1080. Tyvärr skalade City jättedåligt med SLI, så undrar hur det är med Origins eftersom ett GTX 670 lär bli väldigt billigt att få tag i när Nvidia kommer med sina prissänkningar för att kontra AMD:s nya kort.

Det finns nog inget alternativ till att köra spelet på Hard för mig, körde igenom City till 100% och tyckte det var skitkul på Hard, spelade sen igenom det igen för att få "Twice Nightly"-achievementen Storyn i City går ju ganska for att springa igenom om man inte gör nåt annat, hur lång säger dom att main storyn är i Origins?

Spelet flyter på riktigt bra, förutom i cutscenes. Det var iallafall så för mig. Jag har en i5:a och ett GTX 470, vet inte om det bara var dåligt optimerat men eftersom att cutscenesen är fulare än vanliga grafiken så tycker jag att dom också borde flyta på bra men ibland så droppa den ner så långt som 10 fps för mig.

EDIT: Precis som tidigare spelen i serien så är det lätt värt att spela.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650