Bärbar 14' med dedikerat grafikkort

Permalänk
Medlem

Bärbar 14' med dedikerat grafikkort

Jag söker efter en bärbar laptop som kommit ut 2012-2013. Den ska vara mellan 13-14', ha dedikerat grafikkort samt väga under 2kg. Gärna med ordentliga fläktar. Jag kan lägga ut max 7k. Verkar knappt finnas något som liknar det jag söker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Tycker att asus gör bra datorer, har en själv med nvidia M gpu.

här har du en 13" med full hd i5 cpu med Radeon 8530M, dock så är skärmen touch.
http://www.dustinhome.se/product/5010755520/asus-vivobook-s30...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

2,5 kg är inte under 2 kg.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

2,5 kg är inte under 2 kg.

Kostar mer än 7k också men det känns som det närmaste han kommer sina krav, om han inte kan nöja sig med ex. GT720M.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Tycker att asus gör bra datorer, har en själv med nvidia M gpu.

här har du en 13" med full hd i5 cpu med Radeon 8530M, dock så är skärmen touch.
http://www.dustinhome.se/product/5010755520/asus-vivobook-s30...

Verkar bra"! Hur tror du den klarar spel i 720p? Har den ordentligt kylsystem? Processor-hastigheten verkar vara väldigt låg dock :/.

edit: Kommer mest använda datorn för plugg, vill ha dedikerat då jag iallafall kan spela på very low i 720p när jag är på landet, behöver alltså inget monstergrafikkort, kan tänka mig att lägga max 8k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

Verkar bra"! Hur tror du den klarar spel i 720p? Har den ordentligt kylsystem? Processor-hastigheten verkar vara väldigt låg dock :/.

edit: Kommer mest använda datorn för plugg, vill ha dedikerat då jag iallafall kan spela på very low i 720p när jag är på landet, behöver alltså inget monstergrafikkort, kan tänka mig att lägga max 8k.

Den klara nog 720p spel på medium.
den dedikerade gpun går bara igång om den behöver det pga belastning, så den är avstängd när du bara surfar. När gpun går igång så lär den nog bli varm men annars inte. De flesta premium laptops kör hyffsade kyllösningar.

deras produktsida ASUS VivoBook S301LP