GTA V - Sjukt jobbigt läge

Permalänk
Medlem

GTA V - Sjukt jobbigt läge

Hej,

ska fatta mig kortfattat:

Jag är på Lamars down questet. Jag har räddat Lamar och är i det läget att Michael måste byta kläder och det är här mitt problem börjar. Jag kan inte få micheal att starta ombytes questet. jag går å står på den gula pluppen men inget händer. Jag går in och köper nya kläder manuelt men det händer ingenting. Mitt problem är att jag vet inte hur jag starta om hela Lamars down quest kedjan utan jag kan bara spela om den men hamnar i samma läge så fort jag är klar med den. Mina saves är också messed up. Senaste saven är typ 10 quest bort. vad ska jag göra? Nån som har hamnat där jag är?

Permalänk
Medlem

Spräng dig själv så borde det väl börja om på uppdraget du är på?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Har dött och sprängt..blivit tagen av polisen.. men samma story all over

Permalänk
Inaktiv

Edit****fel av mig läste inte allt du skrev

Kan du inte byta karraktär och sen bara komma tillbaka och testa? Kommer inte ihåg uppdraget men en annan sak att tänka på: har du Köpet rätt kläder?

Permalänk
Medlem

Sjuka är att jag inte kan byta karaktär heller.. stuck with Michael. Har köpt typ allt som går att köpa.. sägs enligt videos att jag ska köpa en tuksido men den finns inte att köpa :/ blir så sjukt irriterad på Rockstar att dem ej kan göra så att man kan starta om Missions via options eller nåt! Nu lär jag kasta spelet i havet.. tänker fan inte spela 40 missions från början för att sedan hamna i samma situation Kanske

Permalänk
Medlem

Kanske du redan vet detta och spelet helt enkelt är buggat för dig, men om jag uppfattat dig korrekt tror jag att du ska åka till klädaffären poisonbys (eller liknande stavning). Där finns det en tuxedo att köpa.

Permalänk

Åk hem och byt till kavaj och matchande byxor, för det är väl när man ska till juvelbutiken och fota runt?

Köpte många plagg men fungerade inte, så jag bytte om hemma och då fungerade uppdraget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

tuxen köper du längst in till vänster i affären. har du redan köpt den så har du den som outfit hemma.

Permalänk
Medlem

Jag har bytt om och kan fortfarande inte få den gula pluppen att aktiveras. i Själva Poseidon butiken så finns inte heller tuksido att köpa... gaaah blir så less på detta! har köpt allt i buktiken och har bytt om till alla möjliga kläder

Permalänk
Avstängd

Som jag uppfattar det är problemet så här: Du kan inte hitta eller köpa en Tuxedo. Den ska finnas i en Ponsonby's butik. För mig var den helt till höger i en "suits" avdelning nära till en "shirts" avdelning. I listan man får upp när man köper så låg den väldigt nära topppen. Hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem

Enligt rockstars forum så är det en bugg som gör så att spelet låser sig helt. Du kan varken byta gubbe eller fortsätta singel mode pga Online uppdateringen.. konstigt att ingen annan har fått det? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Som jag uppfattar det är problemet så här: Du kan inte hitta eller köpa en Tuxedo. Den ska finnas i en Ponsonby's butik. För mig var den helt till höger i en "suits" avdelning nära till en "shirts" avdelning. I listan man får upp när man köper så låg den väldigt nära topppen. Hoppas det hjälper.

Finns ingen Tuxedo att köpa. Har kollat det 100 ggr för att säkerställa

Permalänk
Medlem

Min polare råkade precis ut för samma sak, han kan inte byta gubbe eller göra questet han tänkte göra...

Känns ganska dåligt att det är såhär

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Rockstar amatörer som de är har råkat förstöra single player också när de lanserade online-delen igår.

Permalänk
Inaktiv

Du kanske ska lägga till SPOILER i titeln eller liknande.

Permalänk

Jag kan heller inte starta nytt uppdrag eller byta karaktär, online fungerar inte heller. Verkar vara många som sitter i samma sits. Kul att man betalat 500 spänn för ett spel man inte kan göra ett skit med. Undrar och Rockstar kommer göra narr av sig själva i nästa GTA med sin plumpa satir..

Visa signatur

going for the gusto

Permalänk

Har en fet bugg i online som gör att jag inte kan komma ifrån första uppdraget, men inte heller starta det. En lösning var att ominstallera hela spelet och då kunde man köra om uppdraget. Pröva att ominstallera spelet, statsen försvinnner ofc inte

Permalänk
Medlem

Jag är lixom 60% in i spelet.. orkar inte köra hela spelet igen från början.. läggar av med skitet och kastar hundskit mot rockstar hellre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Finns ingen Tuxedo att köpa. Har kollat det 100 ggr för att säkerställa

Du har kollat alla avdelningar i butiken? Tuxedon finns till höger om kassan, intill väggen på höger sida

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Nån som har en uppdatering kring detta med online/singel player buggen? har dem löst det eller är lösningen fortfarande att man formaterar och börjar om från början för att köra story mode?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Du har kollat alla avdelningar i butiken? Tuxedon finns till höger om kassan, intill väggen på höger sida

Tuxedon existerar inte pga online uppdateringen. den har låst hela singel playe