Nytt gaming headset fort!!

Permalänk

Nytt gaming headset fort!!

SKa byta ut mitt razer megalodon, har kollat på lite headsets, mest för gaming och musik. Dom jag har kollat lite på sennheiser och Astro A40. Vill helst ha 7.1 ljud eller 5.1 de kvittar. om det är någon som kan komma med tips så skriv gärna=) budget 2000kr

tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera någonting annat än ett par riktiga hörlurar + en http://www.modmic.com/!
Det är så fruktansvärt mycket bättre än alla skräpheadsets med namn från helvetet med Pro, gaming, elite, yo och obegripliga tecken i.
Köper på riktiga lurar kommer du aldrig vela ta på dig ett Razer yo-headset a la plast igen.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

om du gillar razer så razer tiamat kanske? Förstår inte varför nästan alla på swec ska vara så j*vla optimistiska om just vissa varumärken. Apple har tydligen för dyra telefoner. Samsungs är ju ren plast, iphone är ju aluminium, vad förväntar ni er?! Samma sak som razer, ni säger att dom också är för dyra och alldeles för plastiga, men om du ska jämföra med andra headsets, så vilken är inte plast?! Vill du ha tungt aluminium på huvudet så varsågod. Och razer har mycket snyggare produkter än vad andras produkter. Och jag är ingen ios eller razer fanbody, har både android och logitech (g35) och massa andra produkter i huset som jag använder dagligen. Ursäkta mitt språk och plötslig "utbrott" men blir riktigt j*vla trött på det

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Om du ska köpa headset så kör på Sennheiser PC360 du kan inte få så mycket bättre för pengarna om du ska köpa ett headsetet.

Skippa allt som har med Astro A40 och göra det är ett "okej" headset men kostar alldeles för mycket pengar för att det ska vara värt det! Samt har det inte några fördelar över Sennheisern i ljudkvaliteten.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen finns det skillnad på människor vad det gäller hörlurar och headsets. Antingen tycker man att det faktiskt är ljudet och kvalitén som räknas, eller så tycker man att det är häftigt med ett rymdskepp på huvudet och inte bryr sig om ljudet. Jag talade bara om vad jag rekommenderar. Självklart är alla lurar gjorda av mer eller mindre plast, men där finns en tydlig skillnad på plast och plast. Till exempel Razer är extremt kexigt jämfört med samtliga high-endmärken, det kan du inte neka till. Jag vet att personliga preferenser spelar in i dessa lägen, men jag tycker att man ska prioritera i ljud och kvalité istället för endast utseende och namn.
Om du t.ex. köper ett kexigt headset för 1500 och köper nytt när de går sönder kommer det kosta oerhört mycket pengar jämfört med om du köper riktiga, möjligtvis enligt vissa "fulare" lurar för 1500.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Skrivet av Scurq:

Uppenbarligen finns det skillnad på människor vad det gäller hörlurar och headsets. Antingen tycker man att det faktiskt är ljudet och kvalitén som räknas, eller så tycker man att det är häftigt med ett rymdskepp på huvudet och inte bryr sig om ljudet. Jag talade bara om vad jag rekommenderar. Självklart är alla lurar gjorda av mer eller mindre plast, men där finns en tydlig skillnad på plast och plast. Till exempel Razer är extremt kexigt jämfört med samtliga high-endmärken, det kan du inte neka till. Jag vet att personliga preferenser spelar in i dessa lägen, men jag tycker att man ska prioritera i ljud och kvalité istället för endast utseende och namn.
Om du t.ex. köper ett kexigt headset för 1500 och köper nytt när de går sönder kommer det kosta oerhört mycket pengar jämfört med om du köper riktiga, möjligtvis enligt vissa "fulare" lurar för 1500.

Hahahaahah åh vad roligt!
Det är helt sant det du skriver men oj vad kul det lät!

OnT så är det alltid mer värt att köpa lurar+mic. ALLTID.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

om du gillar razer så razer tiamat kanske? Förstår inte varför nästan alla på swec ska vara så j*vla optimistiska om just vissa varumärken. Apple har tydligen för dyra telefoner. Samsungs är ju ren plast, iphone är ju aluminium, vad förväntar ni er?! Samma sak som razer, ni säger att dom också är för dyra och alldeles för plastiga, men om du ska jämföra med andra headsets, så vilken är inte plast?! Vill du ha tungt aluminium på huvudet så varsågod. Och razer har mycket snyggare produkter än vad andras produkter. Och jag är ingen ios eller razer fanbody, har både android och logitech och massa andra produkter i huset som jag använder dagligen. Ursäkta mitt språk och plötslig "utbrott" men blir riktigt j*vla trött på det

Du rekommenderar Tiamat?! Jag föreslår du läser runt på tester om vad folk skriver och säger om det. Razer kan göra bra produkter det säger jag inget om men deras starka sida är verkligen inte ljudprodukter.

Dem är överprisade för vad du får, har hört mängder av klagomål om just Tiamat som att micken inte fungerar korrekt eller att högtalarna ger i från sig ett hummande ljud medan dem är inkopplade, samt är hela den där 7.1 i ett headset en enda stor och skär gimmick då högtalarna sitter alldeles för nära inpå varandra.

Ett stereo headset kan ge exakt lika bra eller bättre surround ljud som ett 7.1 headset och låter bra medan dem gör det. Jag tar alltid riktiga 40mm drivare före nå 20mm tin cans som sitter och försöker producera musik i Tiamat.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabyMoseN:

Du rekommenderar Tiamat?! Jag föreslår du läser runt på tester om vad folk skriver och säger om det. Razer kan göra bra produkter det säger jag inget om men deras starka sida är verkligen inte ljudprodukter.

Dem är överprisade för vad du får, har hört mängder av klagomål om just Tiamat som att micken inte fungerar korrekt eller att högtalarna ger i från sig ett hummande ljud medan dem är inkopplade, samt är hela den där 7.1 i ett headset en enda stor och skär gimmick då högtalarna sitter alldeles för nära inpå varandra.

Ett stereo headset kan ge exakt lika bra eller bättre surround ljud som ett 7.1 headset och låter bra medan dem gör det. Jag tar alltid riktiga 40mm drivare före nå 20mm tin cans som sitter och försöker producera musik i Tiamat.

Nu sa jag tiamat för han kanske gillar razer då, och jag har faktiskt inte kollat upp tiamat heller, därför sa jag kanske vid slutet av meningen tänkte att TS skulle själv kolla igenom o se om han gillar den.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Nu sa jag tiamat för han kanske gillar razer då, och jag har faktiskt inte kollat upp tiamat heller, därför sa jag kanske vid slutet av meningen tänkte att TS skulle själv kolla igenom o se om han gillar den.

Jag förstår, men jag förklarade bara varför han helst ska undvika Tiamat och Razer headsets generellt sett!! Du kan få så mycket bättre för pengarna än vad Razer har att erbjuda på deras headsets i både mick kvalitet och ljudkvalitet!

Sen är det ju en fördel om du ska ge förslag att faktiskt ha någon form av kunskap om saken du föreslår då trådskaparen vill ha förslag på bra lurar och inte förslag på vad man tror är ett bra headset!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Jag har Sennheiser PC350 Special Edition plus ett Asus Xonar DGX ljudkort. Är riktigt nöjd, och kostade runt 1 800kr.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Menar du sennheiser pc 363D eller Pc350?:) annars siktar jag på 363D:)

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Menar du sennheiser pc 363D eller Pc350?:) annars siktar jag på 363D:)

Han menar PC350 Special Edition + ett ljudkort. Båda tillsammans kostade 1800, som jag uppfattade det. Jag står fortfarande vid vad jag sa tidigare, riktiga lurar + modmic alt. en annan enkel extern mikrofon. Men PC360 är det bästa om du verkligen inte vill ha äkta hörlurar. Skillnaden mellan PC 363D och 360 är säkert marginell, jag vet faktiskt inte detta. Sen för 2000 skulle du kunna få med ett budgetljudkort om du köper PC360 för 1500 kronor, gör du det kommer du garanterat tjäna mer än endast ett headset för 2000.

Men kom ihåg, det är alla dagar i veckan bättre med riktiga lurar + mikrofon!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk

Så ni rekommenderar ett ljudkort till om man skaffar sennheiser lurarna? Har hört att creative aurvana live ska vara bra, vad är de för modmic? Snowball lr?
Är mest inriktad på lurar med mic

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Har själv aldrig ägt Razer lurar. Men alla ni som klagar vilka har ni ägt av alla Razers lurar ???

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

Har själv aldrig ägt Razer lurar. Men alla ni som klagar vilka har ni ägt av alla Razers lurar ???

Har bara "ägt" Razer megalodon som gick sönder i sin tur efter runt 6 månaders knappt användning, sen har jag provat Tiamat genom en kompis och vill inte ens börja tala om vad jag tycker om det!

Sen har vi även deras Razer carcharias xbox/pc, som jag köpte 2 par av till mina mindre bröder och båda två hade exakt identiska problem när man kopplade in dem och det var att dem sprakade och gav av sig ett hissande ljud varje gång man kopplade in usb'n i datorn! Och nej dem fungerade inte så länge man inte kopplar in usb'n så det vart och skicka tillbaka direkt.

Så nja nej aldrig mera Razer när det kommer till ljud för min del. Dem kanske har exemplar då detta inte gäller och som kanske är helt okej men även om så är fallet kan du få så mycket bättre för pengarna än vad Razer har att erbjuda!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Qpad-qh90. Inte surround men har fått väldigt bra betyg. När du säger surround så tänk på att 80 % procent av surround headseten är virtuellt surround vilket kan göras med alla stereo headsets med t.ex Razer Surround med, enligt mig, lika bra resultat.

Permalänk
Skrivet av bensinspade:

Menar du sennheiser pc 363D eller Pc350? annars siktar jag på 363D

PC363 är i stort sett ett PC360 fast med ett medföljande usb 7.1 ljudkort och lite ändringar i utseendet, du betalar i stort sett för ett extra usb 7.1 ljudkort som i det hela inte direkt låter sådär jätte bra från vad jag hört.

Så du kommer bra mycket längre genom att satsa på PC360 eller PC350 och köpa till dig ett ljudkort!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Skrivet av BabyMoseN:

PC363 är i stort sett ett PC360 fast med ett medföljande usb 7.1 ljudkort och lite ändringar i utseendet, du betalar i stort sett för ett extra usb 7.1 ljudkort som i det hela inte direkt låter sådär jätte bra från vad jag hört.

Så du kommer bra mycket längre genom att satsa på PC360 eller PC350 och köpa till dig ett ljudkort!

är ett nytt ljudkort en rekommendation eller går de med de inbyggda?

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av Jink:

Jag har Sennheiser PC350 Special Edition plus ett Asus Xonar DGX ljudkort. Är riktigt nöjd, och kostade runt 1 800kr.

Menar du detta kort? http://www.inet.se/produkt/6305066/asus-xonar-dgx

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av bensinspade:

är ett nytt ljudkort en rekommendation eller går de med de inbyggda?

Det går såklart att köra med det inbyggda om du inte har pengarna för det, nu vet jag inte hur pass bra dit inbyggda är men jag garanterar dig att det kommer låta helt okej i alla fall!

Kan ju också vara en ide och bara köpa headsetet först så du får prova det och känna lite på hur det låter och så vidare, sen om du gillar det och vill få ut mera av det kan du köpa till dig ett ljudkort då du har pengarna och tro mig det kommer vara värt det!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Så ni rekommenderar ett ljudkort till om man skaffar sennheiser lurarna? Har hört att creative aurvana live ska vara bra, vad är de för modmic? Snowball lr?
Är mest inriktad på lurar med mic

http://www.modmic.com/
Bättre än så kommer du inte om du inte betalar 1500 spänn för bara micken.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_betyg&l=s143927...
Ta för dig!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Skrivet av Scurq:

http://www.modmic.com/
Bättre än så kommer du inte om du inte betalar 1500 spänn för bara micken.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_betyg&l=s143927...
Ta för dig!

Vill han ha ut det bästa han kan få av sina pengar kan ju inget slå detta förslaget DT990 och DT770 är mums så jag håller med dig till 100%! Men om det av någon anledning blir för tjorvigt så är ju PC360 även om lite overpriced det näst bästa alternativet i headset vägen då.

Vad han än väljer av dem så tror jag inte han blir besviken i alla fall.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk

Kan varmt rekommendera Sennheiser PC360 + ASUS Xonar DX. Betvivlar att det går att få en bättre kombination av ljud, mikrofon och allmän kvalitet för runt 2000 kr.

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Rekommenderar PC360, använder det tillsammans med Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD och fungerar hur bra som helst!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av BabyMoseN:

Det går såklart att köra med det inbyggda om du inte har pengarna för det, nu vet jag inte hur pass bra dit inbyggda är men jag garanterar dig att det kommer låta helt okej i alla fall!

Kan ju också vara en ide och bara köpa headsetet först så du får prova det och känna lite på hur det låter och så vidare, sen om du gillar det och vill få ut mera av det kan du köpa till dig ett ljudkort då du har pengarna och tro mig det kommer vara värt det!

jo tänkte köra på de=) ljudkortet är inbyggt i mitt asus sabertooth vet dock inte om dom gör bra inbyggda kort men=) tänkte prova utan först sen se efter om man ska trycka ditt ett till kort

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Dessa ser ju intresanta ut om du vill ha trådlösa http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179716-creative_sound...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av bensinspade:

jo tänkte köra på de=) ljudkortet är inbyggt i mitt asus sabertooth vet dock inte om dom gör bra inbyggda kort men=) tänkte prova utan först sen se efter om man ska trycka ditt ett till kort

Låter som en bra plan, och tror inte dit moderkort ska vara nåt sämre än dem flesta inbyggda ljudkorten så det kommer nog gå fin fint! Hör gärna av dig när du beställt eller när du provat dem så man för höra om du tyckte om dem eller ej!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Skrivet av BabyMoseN:

Låter som en bra plan, och tror inte dit moderkort ska vara nåt sämre än dem flesta inbyggda ljudkorten så det kommer nog gå fin fint! Hör gärna av dig när du beställt eller när du provat dem så man för höra om du tyckte om dem eller ej!

De ska jag göra är de usb eller en kontakt för vardera ljud å mic?

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av bensinspade:

De ska jag göra är de usb eller en kontakt för vardera ljud å mic?

Det är 3.5mm kontakter för både ljud och micken, så är inga usb kontakter av dess like.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN