Permalänk
Medlem

Mitt BF3 försvann

Hej!

Byggde om datorn med lite olika delar. Detta innebar att jag rensade hårddisken och nu när jag gick in på Origin så fanns inte mitt Battlefield 3 där. Vad ska jag göra?

Med vänliga hälsningar,
Oscar

Permalänk

om du formaterade hårdisken så är det nog varför? troligen så installera du om origin, fast har bf3 på en annan hårdisk, då vet inte origin att den ligger där och du får ändra game install location i settings till den hårdisken sen kopiera in battlefield 3 där. och starta om origin.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Fast man ska ju kunna installera om BF3 från Origin, så det var ju mycket märkligt att du inte kan se det där...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

om du formaterade hårdisken så är det nog varför? troligen så installera du om origin, fast har bf3 på en annan hårdisk, då vet inte origin att den ligger där och du får ändra game install location i settings till den hårdisken sen kopiera in battlefield 3 där. och starta om origin.

Förstår inte riktigt... Hade en 500GB SSHD som jag formaterade eftersom jag skulle installera Windows på den nya 120GB SSD:n. Trodde att det fungerade som med Steam, men icke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Fast man ska ju kunna installera om BF3 från Origin, så det var ju mycket märkligt att du inte kan se det där...

Tycker också det, Steam fungerar ju så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Förstår inte riktigt... Hade en 500GB SSHD som jag formaterade eftersom jag skulle installera Windows på den nya 120GB SSD:n. Trodde att det fungerade som med Steam, men icke...

Vad menar du? Lagras alla dina Steam-spel i molnen?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kontakta EA support

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Vad menar du? Lagras alla dina Steam-spel i molnen?

Nej, men jag kan se mina spel och enkelt ladda ner dem med ett knapptryck

Permalänk
Medlem

du kan ju dölja spel som du inte har installerade så kolla att du inte har det först.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

du kan ju dölja spel som du inte har installerade så kolla att du inte har det först.

Hur kollar jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Hur kollar jag det?

när man försöker avinstallera origin så står det alltid att spel kan försvinna från kontot och att de inte kan ersätta detta.....
men prova att kontakta ea eller återställa spelet. Mer kan du tyvärr inte göra

Permalänk
Medlem

Det här kanske kan vara nåt att testa https://help.ea.com/article/origin-my-games-list-is-blank

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Nej, men jag kan se mina spel och enkelt ladda ner dem med ett knapptryck

Precis så är det för mig i Orgin, jag har just installerat om win, och håller just nu på att installera BF3 från "molnet"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

när man försöker avinstallera origin så står det alltid att spel kan försvinna från kontot och att de inte kan ersätta detta.....
men prova att kontakta ea eller återställa spelet. Mer kan du tyvärr inte göra

Har aldrig fått något sådant meddelande när jag av installerar Origin vad jag kan minnas. Det låter ju absurt att dom inte skulle kunna ersätta eller fixa till att spelet syns i Origin. Man har väl kvittot kvar att man bokat spelet en gång i tiden.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Hur kollar jag det?

Där det står "Visa: Alla spel" finns det en liten nedåtpil om du trycker där finns det några alternativ bl.a. "Installerade spel". Se till så du inte har den inställt utan har "Alla spel".

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojopp:

Precis så är det för mig i Orgin, jag har just installerat om win, och håller just nu på att installera BF3 från "molnet"...

Men jag installerade Windows på en annan hårddisk än den jag hade innan, så därför formaterade jag den hårddisken som BF3 och det gamla Windows låg på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Där det står "Visa: Alla spel" finns det en liten nedåtpil om du trycker där finns det några alternativ bl.a. "Installerade spel". Se till så du inte har den inställt utan har "Alla spel".

http://i.imgur.com/FfBBtbB.jpg

Problemet är att jag inte hade några andra spel så det kommer inte upp för mig, det enda jag får är ""Origin butiken" och "Gratisspel"

Permalänk
Medlem

Jag får väl helt enkelt ta och kontakta EA.

Tack för alla svar, ha en trevlig fredagsnatt! Ni SweClockare är bäst <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik Stjärna:

Problemet är att jag inte hade några andra spel så det kommer inte upp för mig, det enda jag får är ""Origin butiken" och "Gratisspel"

Skrivet av Patrik Stjärna:

Jag får väl helt enkelt ta och kontakta EA.

Tack för alla svar, ha en trevlig fredagsnatt! Ni SweClockare är bäst <3

Men du har väl en tab med mina spel?

Under dolda spel har jag ett par spel som hamnat utan att jag valt att dom ska vara dolda. Spelar dock ingen roll då jag aldrig spelar dom så jag har låtit dom vara kvar men kolla innan du ringer EA kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Men du har väl en tab med mina spel?

Under dolda spel har jag ett par spel som hamnat utan att jag valt att dom ska vara dolda. Spelar dock ingen roll då jag aldrig spelar dom så jag har låtit dom vara kvar men kolla innan du ringer EA kanske?

http://i66.photobucket.com/albums/h276/krrjon/Grejs/origin_do...

Har en tab med mina spel men där kommer bara det jag skrev innan upp eftersom jag inte hade några andra spel (inte för att det hade spelat någon roll).