Hårddisk problem (Samsung Spinpoint F3 1Tb)

Permalänk
Medlem

Hårddisk problem (Samsung Spinpoint F3 1Tb)

Hej alla!

Har tidigare haft problem med datorn som jag lokalisera till grafikkortet. I processen fick jag ett nytt moderkort och ominstallerade därför Windows på min ssd. Jag började få problem med bluescreens som löste sig med att återställa CMOS. Redan innan återställningen hade jag börjat få SMART varningar på Samsung disken, så jag körde alla möjliga tester med olika diagnos-program. Inga problem hittades av något program, så jag fortsatte använda den som vanligt. Nu efter återställningen av CMOS dyker inte disken upp. Varken i BIOS eller i Windows. Värt att notera är att jag aldrig haft problem med den innan ominstallationen med det gamla moderkortet samt att mina andra hårddiskar tuffar på som vanligt.

Det roliga med det hela är att om jag går in i BIOS och aktiverar/stänger av SMART check och startar om från BIOS så dyker disken upp som vanligt och fungerar utan problem utan några varningar. Det jag testat är olika kopplingar på moderkortet samt olika sladdar.

Så nu till frågan: Kan det vara något fel på den trots att inget program hittat några fel, eller är det något som spökar som kan orsaka haveri när som helst? Eller är det helt enkelt så att jag behöver återställa CMOS igen eller liknande?

(Finns garanti kvar på den, men vill kolla upp ifall det kan vara något annat fel innan jag lämnar in.)

Tacksam för all hjälp!