Humble Bundle med spel från Electronic Arts

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar för tipset. Har dom flesta spelen redan, men nu ska jag se till att göra brorsbarnen glada. Sen även ett stort tack till er två som länkat till liknande humbledeal-sidor.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Folk kommer väl försöka vända och snurra på det här för att få det att se ut som EA har gjort något dåligt. Kan man inte bara acceptera att det är en väldigt bra deal. De tar ju inte några pengar själva så man stödjer inte dem på något sett

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | MB: 97S SLI KRAIT EDITION | GPU: GTX 780 | CPU: i5 4690k | SSD: Samsung 840 250GB | PSU: Corsair RM 750W | Mus: Logitech G502 Proteus Core | Tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid I | Hörlurar: ATH-M50| Mic: Blue Yeti | Speakers: Bose Companion 2 Series |

Permalänk
Medlem

Bjuder på en Mirrors Edge nyckel till den som kniper den först!

7DWZA-BKL9K-5KI4Y - Steam Nyckel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tror jag "bara" ger 1 US dollar då jag redan har bf3 och jag vill inte ha TS3 så, har dock redan några av spelen på steam, fick några av en vän som köpte det tidigare idag. Köper nog imorgon

Det där är imo helt förkastligt. Ska du storvulet "ge" dem vad en piggelin kostar är det för fan bättre att pirata spelen. Det kostar dem mer i omkostnader än den där magnifika dollarn du generöst ger dem. Och du har rätt, det är inte att "bara" ge 1 US dollar. Det är att snåljåpa sig till gratisspel, inget annat.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Självklart fläskar jag på lite eftersom dom gör en schysst grej och även skickar pengar till välgörenhet (vilket vi får hoppas att dom gör).

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Någon som upplever att Origin krashar. Eller det krashar inte men helt plötsligt tar det upp 100% på en av mina kärnor och spelen laddas ej ner längre. Jag måste då starta om Origin för att det ska börja laddas ner. Efter ett tag händer samma sak och det är uppe i 100%. Det är asdrygt för jag hinner inte få nner något. Har försökt ladda ner BF3 hela dagen.

Permalänk
Medlem

Varför är det sånt liv när det är EA bundle när de har bundles ute 24/7? De spelen är gamla och märker väl att det inte säljer och därför slänger dom ut de igen för att ev återuppliva spelen

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Det där är imo helt förkastligt. Ska du storvulet "ge" dem vad en piggelin kostar är det för fan bättre att pirata spelen. Det kostar dem mer i omkostnader än den där magnifika dollarn du generöst ger dem. Och du har rätt, det är inte att "bara" ge 1 US dollar. Det är att snåljåpa sig till gratisspel, inget annat.

Kampanjen är redan färdig så det är ju inga direkta omkostnader förutom bandbredd. Dessutom går pengarna till välgörenhet så självklart är det bättre att betala lite än inget alls.

Skrivet av Xclusiv8:

Någon som upplever att Origin krashar. Eller det krashar inte men helt plötsligt tar det upp 100% på en av mina kärnor och spelen laddas ej ner längre. Jag måste då starta om Origin för att det ska börja laddas ner. Efter ett tag händer samma sak och det är uppe i 100%. Det är asdrygt för jag hinner inte få nner något. Har försökt ladda ner BF3 hela dagen.

Nej, det är du inte ensam om. Det finns i princip ingenting jag inte hatar med Origin men nu är man ju tvungen att ha det >_<
Tog mig över ett dygn innan jag ens kunde aktivera mina spel. Mitt Originkonto verkar dessutom ha använts av någon annan, det står ett annat namn på det och det är kopplat till ett PSN-konto trots att jag aldrig någonsin använt PSN...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Entusiast

Om man vill analysera varför så är det självklart pengar i slutändan. Hälften av spelen är väldigt gamla alltså är de gratis ändå då EA inte kan tjäna pengar på dem längre. BF3 hoppas de nog få sålt ett par expansioner till och samma sak gäller The Sims. I fallet BF3 gäller det ju också att hålla uppe intresset innan BF4 kommer. Dead Space 3 hade väl mikrotransaktioner inbyggt till mångas stora irritation. De kanske räknar med att få in ett par kronor den vägen också. Mirrors Edge har ju en uppföljare på gång så då är det ju bra om så många som möjligt spelat originalet så kan de köpa uppföljaren sen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Det där är imo helt förkastligt. Ska du storvulet "ge" dem vad en piggelin kostar är det för fan bättre att pirata spelen. Det kostar dem mer i omkostnader än den där magnifika dollarn du generöst ger dem. Och du har rätt, det är inte att "bara" ge 1 US dollar. Det är att snåljåpa sig till gratisspel, inget annat.

Om de inte vill ta emot en dollar skulle de inte heller sätta minimigränsen på en dollar. Det är som att tycka synd om någon när man prutat utomlands... de skulle aldrig sälja med förlust.

Jag betalde 1 $, jag vill bara ha Mirrors Edge för att testa med Riften.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Om de inte vill ta emot en dollar skulle de inte heller sätta minimigränsen på en dollar. Det är som att tycka synd om någon när man prutat utomlands... de skulle aldrig sälja med förlust.

Jag betalde 1 $, jag vill bara ha Mirrors Edge för att testa med Riften.

/hulle.

De sätter minimigränsen på $1 för att man inte kan få ut steamnycklar annars - det är något som Valve bestämt, i detta fallet verkar det gälla även Origin.

När de kör DRM-fria bundles så kan du betala exakt vad du vill, men vill du ha steamnycklar så gäller +$1.

Med andra ord så kan de mycket väl sälja saker till förlust - eller mycket lite plus. Man kan nog kanske rimligen räkna med att minst 20-30 cent försvinner på olika avgifter, vilket blir en hög procent på $1. Om det är så att man av en eller annan anledning inte har pengar, men ändå vill ha spelen så skulle jag säga att det är mycket bättre att slänga in $1,20-1,50 så man verkligen ger utvecklare/hb/välgörenhet $1. Det rör sig om någon kronas skillnad och har man inte råd med detta så bör man kanske prioritera andra viktigare saker än ett par spel.

Personligen brukar jag som fattig student tänka att ett minimum på några dollar per spel är rimligt att ge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

precis, jag stör mig på att så många säger "origin e dåligt" men ingen har hitils kunnat presentera varför origin e dåligt

Att man inte kan bestämma vart varje enskilt spel skall installeras på datorn är tillräckligt för att säga att det är värdelöst.

Permalänk
Medlem

Visst är kanske EA inte det mest populära företaget men det är svårt att de något dåligt i det här. De ger bort spel i princip gratis och pengarna går till välgörenhet. Skatteavdraget är knappast en miljonaffär om det ens går att tillämpa. 50 cent per bundle i skatteavdrag är fortfarande väl under marknadspris, om det som sagt ens går att tillämpa. Pengarna kommer inte från EA utan från dig så det är svårt att argumentera för att det är EA som ger bort pengarna.

Detta är för goodwill och det tycker jag att dem ska få lite beröm för. Det är inga dåliga spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Visst är kanske EA inte det mest populära företaget men det är svårt att de något dåligt i det här. De ger bort spel i princip gratis och pengarna går till välgörenhet. Skatteavdraget är knappast en miljonaffär om det ens går att tillämpa. 50 cent per bundle i skatteavdrag är fortfarande väl under marknadspris, om det som sagt ens går att tillämpa. Pengarna kommer inte från EA utan från dig så det är svårt att argumentera för att det är EA som ger bort pengarna.

Detta är för goodwill och det tycker jag att dem ska få lite beröm för. Det är inga dåliga spel.

Uppsving för gamla spel med mängder av DLC, jodå det är nog en rätt stor affär för dem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

någon som vet vilken kåd man ska skriva in i medal of honor för att kunna spela multiplayer?

Permalänk
Medlem

Sjukt bra erbjudande... hur kan de tjäna något på det här?

Skrivet av Uggmull:

Mirror's edge (Orirgin):

FQYY-MSRA-PZNU-S4DE-5ZTR

(Bra spel men har redan)

Skrivet av enzity:

Bjuder på en Mirrors Edge nyckel till den som kniper den först!

7DWZA-BKL9K-5KI4Y - Steam Nyckel

Får man ge bort spel som man har köpt på humble bundle? Jag tror jag läste att spelen var bara för eget personligt bruk.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tobbelias1:

någon som vet vilken kåd man ska skriva in i medal of honor för att kunna spela multiplayer?

Jag skrev in den jag fick och så dök det upp två olika versioner i Steam sen. En singleplayer och en multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nitroid:

Sjukt bra erbjudande... hur kan de tjäna något på det här?

Får man ge bort spel som man har köpt på humble bundle? Jag tror jag läste att spelen var bara för eget personligt bruk.

1, DLC och mikrotransaktioner plus reklam för framtida släpp som Mirrors Edge 2 och Battlefield 4.

2, Fanns en liten ruta däran kunde fylla i att spelen var en gåva så helt omöjligt är det ju inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

2, Fanns en liten ruta däran kunde fylla i att spelen var en gåva så helt omöjligt är det ju inte.

Jo, men jag menade folk som ger bort koder även fast de inte har köpt de som en gåva. Känns så onödigt att ha massa spel som man inte kan ge bort.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcchrill:

Att man inte kan bestämma vart varje enskilt spel skall installeras på datorn är tillräckligt för att säga att det är värdelöst.

Inte svårare än att ändra den när du ska installera ett spel...

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Jag skrev in den jag fick och så dök det upp två olika versioner i Steam sen. En singleplayer och en multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

jag är inne i spelet men när jag trycker på multiplayer så kommer det en ruta där jag loggar in på EA acc och sedan kommer det upp en ruta där man ska skriva in en kåd till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Uppsving för gamla spel med mängder av DLC, jodå det är nog en rätt stor affär för dem.

Det är knappast gamla spel vi pratar om. Visst väntar uppföljare men det är endå flera månader fram i tiden. DLC är så klart valfria och det är knappast som om att du inte får något tillbaka. Visst marknadsförs dem extra, det är oundvikligt att efterfrågan ökar om populäriteten ökar, men tycker du verkligen att det är dåligt att EA inte kastar med alla DLC också när de ger dig 6(8) AAA spel för $1($5), varav allt går till välgörenhet? Jag tackar och tar emot i alla fall.

Det krävs ganska mycket subjektivt hat för att tycka att detta är inte är en god gärning. Visst gör det inte upp för en massa annan skit EA gjort men det är knappast något girigt. Är det verkligen så fel att EA försöker bättra sig? Det är väl den enda "agendan" som de har bakom detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Brukar ju vara så att de som betalt mer än medel, får en extra bonus, när det är några dagar kvar på erbjudandet..
Och det tillfalller alla (som betalt mer än medel), oavsett när man köpte sin bundle.

Tur att man betalade $4,75 när medel var $4,74 då ^^

Permalänk
Medlem

Det är mycket gnäll här märker jag. Denna bundle fick mig att ge BF3 en ärlig chans, och jag gillar det. Det är inte alls som jag trodde, utan är faktiskt väldigt kul! Synd att jag är urkass bara x(

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Det är knappast gamla spel vi pratar om. Visst väntar uppföljare men det är endå flera månader fram i tiden. DLC är så klart valfria och det är knappast som om att du inte får något tillbaka. Visst marknadsförs dem extra, det är oundvikligt att efterfrågan ökar om populäriteten ökar, men tycker du verkligen att det är dåligt att EA inte kastar med alla DLC också när de ger dig 6(8) AAA spel för $1($5), varav allt går till välgörenhet? Jag tackar och tar emot i alla fall.

Det krävs ganska mycket subjektivt hat för att tycka att detta är inte är en god gärning. Visst gör det inte upp för en massa annan skit EA gjort men det är knappast något girigt. Är det verkligen så fel att EA försöker bättra sig? Det är väl den enda "agendan" som de har bakom detta.

Allt är relativt, sett till hur försäljningen av ett spel normalt fördelas över tid är de gamla.
Jag skrev inte att det är dåligt att de inte kastar med DLC, jag skrev att de räknar med att tjäna pengar på dem.

Det är en smart affär från deras sida är min poäng, inget om onda eller goda gärningar.
Att slå ihop bra PR/reklam med att få in pengar från DLC och avdrag för välgörenhet är imho genialiskt.
Och samtidigt säkerligen locka in massa nya användare till Origin.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av hammarlund:

Och jag som trodde EA bara var pengar sugande iglar!

Kallas PR.

Att göra bra saker för folk är ofta en bra investering for företag i det långa loppet.
Lite det som är poängen med marknadsekonomin.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av nojdh:

http://i.imgur.com/I5TEnbO.png

Inte svårare än att ändra den när du ska installera ett spel...

Alltid roligt med folk som gnäller när dem inte ens vet hur tjänsten fungerar :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Alltid roligt med folk som gnäller när dem inte ens vet hur tjänsten fungerar :P.

Ja visst är det

För vi har ju aldrig gjort något liknande Eller?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Finns det någon mer pågående Bundle - eller dylikt - som någon utgivare håller?

I övrigt, vilka sidor följer ni för att få en överblick av pågående reor och liknande som detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Jo, men jag menade folk som ger bort koder även fast de inte har köpt de som en gåva. Känns så onödigt att ha massa spel som man inte kan ge bort.

Det lär inte vara OK för DRM-fria spel att ge bort koder, eller att behålla Steam-koden och ge bort Origin-koden osv.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W