Permalänk
Medlem

Gfxkort för 3x Skärmar.

Tjena. Nu har jag googlat, surfar, plöjt forum i ett gäng timmar och hittar inga aktuella (dom flesta trådar är 2012 eller tidigare) ang grafikkort för 3st skärmar.

Behov: Jag vill kunna maxa spel, då jag alltid haft en ganska snäv budget när jag bygger mina datorer har det alltid blivit någon komponent som är lidande, nu ska den uppgraderas del för del.

Budget: c:a 6-8k

Det jag är helt lost på är SLI och Crossfire, displayportar och extrapinaler för fler skärmar om man inte har uttag. Har läst en del om det men har inte hållt på med hårdvara sen jag byggde min burk 2011.

Såååatte.. Ett stort kort som GTX titan ?
2 medelkort som presterar bra i SLI/CF ?

Egna erfarenheter?

Låt dina synpunkter strömma in.

Nuvarande config på burken:
GTX+ 580 3gb.
Intel Core i7 2600K 3,4GHz
ocz ssd vertex3 120GB
16 gb Vengance 1600mhz cl9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

2x http://www.inet.se/produkt/5409887/gigabyte-geforce-gtx-770-4...

Du behöver 4 GB minne om du ska driva en sådan upplösning. Hoppas du har bra kylning i burken, hittar inga bra referensexemplar av GTX 770.

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Klarar ditt moderkort SLI för det första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leveller:

Tjena. Nu har jag googlat, surfar, plöjt forum i ett gäng timmar och hittar inga aktuella (dom flesta trådar är 2012 eller tidigare) ang grafikkort för 3st skärmar.

Behov: Jag vill kunna maxa spel, då jag alltid haft en ganska snäv budget när jag bygger mina datorer har det alltid blivit någon komponent som är lidande, nu ska den uppgraderas del för del.

Budget: c:a 6-8k

Det jag är helt lost på är SLI och Crossfire, displayportar och extrapinaler för fler skärmar om man inte har uttag. Har läst en del om det men har inte hållt på med hårdvara sen jag byggde min burk 2011.

Såååatte.. Ett stort kort som GTX titan ?
2 medelkort som presterar bra i SLI/CF ?

Egna erfarenheter?

Låt dina synpunkter strömma in.

Nuvarande config på burken:
GTX+ 580 3gb.
Intel Core i7 2600K 3,4GHz
ocz ssd vertex3 120GB
16 gb Vengance 1600mhz cl9

Två gtx titan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

2x http://www.inet.se/produkt/5409887/gigabyte-geforce-gtx-770-4...
Hur står sig 2x windforce emot 1x titan? Det är ju samma prisklass. Skall undersökas.

Du behöver 4 GB minne om du ska driva en sådan upplösning. Hoppas du har bra kylning i burken, hittar inga bra referensexemplar av GTX 770.

Har 16gb som står i första posten. Bra kylning har jag med.

Skrivet av thli72:

Klarar ditt moderkort SLI för det första?

ASRock P67 Extreme6 REV B3 Japp!

Skrivet av Noob I am:

Hur står sig 2x windforce emot 1x titan? Det är ju så gott som samma prisklass. Dock verkar ju titan har problem om man läser rescensionen med flera skärmar. Skall undersöka om jag hittar jämnförelse mellan dom i benchmarks här på swec.

[QUOTE="luddee98;13785894"]Två gtx titan
Lite över budget... Max 10k

Tackar för synpunkter. Fler är alltid välkomna.

Permalänk

Behöver inte ett par monsterkort för att lira i eyefinity. Jag klarar mig alldels utmärkt på ett 7970 när jag lirar i 5760x1080. I och för sig spelar jag BF3 som folk ofta gilla att jämföra med. Men när det kommer till spel som wow, cod och metro har det flytit på galant, och då sitter jag inte heller på några fjuttiga grafikinställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

Behöver inte ett par monsterkort för att lira i eyefinity. Jag klarar mig alldels utmärkt på ett 7970 när jag lirar i 5760x1080. I och för sig spelar jag BF3 som folk ofta gilla att jämföra med. Men när det kommer till spel som wow, cod och metro har det flytit på galant, och då sitter jag inte heller på några fjuttiga grafikinställningar

Tack för infon. Men som du ser på datorn som jag köpte för ca 2.5 år sen så vill jag ta i ordentligt nu så den håller iallafall 2 år till. Just 770:an verkar ju ha saftigt med plats för fler skärmar om jag nu skulle få för mig att skaffa fler sådana med.

Permalänk
Skrivet av Leveller:

Tack för infon. Men som du ser på datorn som jag köpte för ca 2.5 år sen så vill jag ta i ordentligt nu så den håller iallafall 2 år till. Just 770:an verkar ju ha saftigt med plats för fler skärmar om jag nu skulle få för mig att skaffa fler sådana med.

Visst, jag förstår hur du tänker men jag hade nog hellre valt 1 framför 2 kort som du efter behov kan utöka till 2 Lycka till

Permalänk
Medlem

Hej alla igen. Efter lite övervägande efter bollande av idéer här med er så blir det beställning av 2x 770 4gb OC. (GeForce modellen)

Har kollat efter mitt 580gtx som jag nu har, köptes för 2.5 år sen och det är tamefan omöjligt att hitta i butiker online eller blocket och motsvarande för vettig summa.

Så blir det 2 på en gång så det håller. Så jag inte bara köper ett sen efter 2 år så behövs ett till. Så är planen.

Stort tack för tips och idéer av er alla som svara!