Humble Bundle med spel från Electronic Arts

Permalänk
Medlem

Har redan ryskt bf3, vad händer om jag köper denna och får engelskt bf3? Kan jag byta ut den ryska mot den engelska?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DDemis:

Det vet jag, men min poäng var att EA inte är desperata efter pengar

Hur vet vi det, egentligen? Detta ser bättre ut eftersom det går till välgörenhet, men EA kan troligen direkt dra av hälften i minskade skatter, kanske mer som företag och bättre planering.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mpulseS0D:

Har inga som helst problem med Origin. Om Origin är en plåga så är väl Steam också det? Bägge programmen är ju näst intill lika? Den enda stora skillnaden är väl att Origin inte har i närheten så många spel som Steam?

Jag är på samma insikt. När det hette "EA downloader" en gång i tiden var det ren och skär skit. Men idag så har de nått en nivå där man kan kalla det en värdig steam-konkurrent. I alla fall vad gäller som butik. Steam är till hälften ett socialt nätverk också. Men bägge fungerar likvärdigt och bägge har faktiskt möjlighet till förbättring fast på olika punkter.

Så "Origin Suger" retoriken är gammalt skrock.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte direkt! bara synd att Origin är så segt tycker det varit segt dom senaste dagarna, på Steam har jag hunnit installera 20+ spel det senaste dygnet efter man omformaterade sin dator då det går i 6-10 MB/sec på Steam och på Origins så hackar man runt på 600 kb/s - 1,5 mb/sec, med en 100mbit Fiber...

Och ibland så slutar spelen bara helt ladda via Origin, man slår på att 4 spel ska nerladdas och installeras och efter 2-3 timmar går man för att kolla och då har Origin fastnat i mitten utav installationen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av yuuraki:

precis, jag stör mig på att så många säger "origin e dåligt" men ingen har hitils kunnat presentera varför origin e dåligt

Det beror nog till viss del på att det i princip inte har gått en dag sedan BF3 släpptes då man inte har fått "Something went wrong", "Disconnected from EA Online", "An error was reported from EA Online" etc, eller att spelet bara stängs ner helt utan antydan till felmeddelande.

Att inställningarna i spelet ungefär varje dag återställs, så att man, när man äntligen får en jet, sitter med Heat Seekers och utan Air Radar, eller som gunner i helikoptern utan TV Missile och Thermal Optics, pga nåt med Origins "Cloud Data", gör inte saken bättre.

Men som program är Origin helt OK, tycker jag. Det känns dock inte lika moget som PC-plattform som Steam.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag betalade en dollar... jag är snål.

Jag vill bara testa Mirrors Edge med Oculus Rift.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Årets deal.

Är det någon som vet om man kan ge bort enskilda spel i present, eller om det är allt eller inget? (Antar att man får åtta koder att göra vad man vill med.)

Ja, du får 5 individuella Steam koder, sen får du 8 individuella Origin koder.

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta om det är endast basversionen av Battlefield 3 d.v.s. inga expansion packs man får med en betalning över genomsnittet?

Permalänk
Medlem

köpte för $10 - har alla spel utom Dead Space 3 och Sims 3 redan men jag ger bort allt som gåva... gav större tip till Humble och drog ner på på de som har American i namnet då vi svennar inte har så mycket att vinna på dem (endast indirekt).

Permalänk
Skrivet av BergHa:

Bara sims och bf3 som är låst till origin, resten kan du köra på steam om du vill.

Och Dead Space 3.

Skrivet av MultiMan:

Glöm inte att man i USA för göra avdrag för varenda krona man skänker till välgörande ändamål. Så i slutändan blir det rätt mycket mindre skatt EA behöver betala. [...]

Får de alltså göra avdrag med t.ex. $5 för mitt inköp på $5? I så fall är det ju en väldigt bra affär för EA också. Nån som känner till detaljerna i amerikansk skattelagstiftning?

Sen är det visst nåt fel på Origin verkar det som. Det hänger sig när jag skall göra redeem på mina koder, provat i Originklienten, Chrome, och IE. Den första koden vägrar den nu efter ett antal försök att ta emot. "Code already redeemed", men spelet finns inte i min spellista. Hoppas att det bara är tillfälliga överbelastningar pga Humble och inte ett generellt problem.

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt, vad är det lägsta beloppet man behöver betala för att man ska få alla titlarna (dvs. inkl. Battlefield 3 och Sims 3)? Är det $4,74?
Det är lite förvirrande.

Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd

EA suger fortfarande ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Dem måste verkligen vara desperata att få folk att använda origin nu.
EA, med den lilla chansen att ni läser detta. Origin är cancer i form av ett program.

Då är Steam värre än Origin om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Är inte meningen med Humble Bundle att det ska vara DRM fritt och dessutom funka på annat än Windows?

Permalänk
Medlem

1$ Fattigare och 6 spel rikare

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Är inte meningen med Humble Bundle att det ska vara DRM fritt och dessutom funka på annat än Windows?

På sistonde känns det som att humble bundles originalkoncept förskjutits till Weekly bundle dealen till viss del. Men jo jag är lite inne på ditt spår också. Klagar dock inte på denna bundle för det men det är inte något jag någonsin hade förväntat mig att se på HB.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Är inte meningen med Humble Bundle att det ska vara DRM fritt och dessutom funka på annat än Windows?

Då spelen som släpps inte går att få tag DRM-fritt så känns det som en helt ok humblebundle ändå. Svårargumenterat att neka flera miljoner till välgörenhet pga DRM-skydd.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Och Dead Space 3.

Får de alltså göra avdrag med t.ex. $5 för mitt inköp på $5? I så fall är det ju en väldigt bra affär för EA också. Nån som känner till detaljerna i amerikansk skattelagstiftning?

Sen är det visst nåt fel på Origin verkar det som. Det hänger sig när jag skall göra redeem på mina koder, provat i Originklienten, Chrome, och IE. Den första koden vägrar den nu efter ett antal försök att ta emot. "Code already redeemed", men spelet finns inte i min spellista. Hoppas att det bara är tillfälliga överbelastningar pga Humble och inte ett generellt problem.

Hittade detta lite snabbt: http://taxes.about.com/od/deductionscredits/a/CharityDonation...

Exakt vad som gäller för företag vet jag inte.

"Generally, you can deduct cash contributions in full up to 50% of your adjusted gross income. "

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

precis, jag stör mig på att så många säger "origin e dåligt" men ingen har hitils kunnat presentera varför origin e dåligt

Framförallt var där väl en hel del problem med lite allt möjligt i början. Det är väl bättre nu men det har varit tider då det fulat sig en hel del med inloggning och vänner som är online men inte syns. Lite sådant... Egentligen inte värre än hur det kan vara med Steam eller andra liknande tjänster ibland men EA är ju ett stort och ondskefullt företag också, det är en viktig aspekt i det hela.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av m0rk:

Är inte meningen med Humble Bundle att det ska vara DRM fritt och dessutom funka på annat än Windows?

De har flyttat det till weekly bundle (:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt rätt när EA ger nycklar till Steam istället för Origin, varför?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Då spelen som släpps inte går att få tag DRM-fritt så känns det som en helt ok humblebundle ändå. Svårargumenterat att neka flera miljoner till välgörenhet pga DRM-skydd.

Frågan är dock om det ska marknadsföras under HB om det inte ens stämmer överens med organisationens grundprinciper

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTOI:

Fattar inte riktigt, vad är det lägsta beloppet man behöver betala för att man ska få alla titlarna (dvs. inkl. Battlefield 3 och Sims 3)? Är det $4,74?
Det är lite förvirrande.

Tacksam för svar.

Enl. det som står så får man betala $4.75 för att få BF3 (som jag uppfattat det)

Jag la en 5:a på bordet.
Har redan gett bort sims3 och mirror
Var ute efter BF3, burnout och död rymd 3 bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

precis, jag stör mig på att så många säger "origin e dåligt" men ingen har hitils kunnat presentera varför origin e dåligt

Origin är förvisso något bättre nu än det var tidigare, det måste medges. Det dåliga med Origin var att det tog år att starta upp, ladda in spel osv. Sen sparades inte dina vyer (t ex visa bara installerade spel). Tycker personligen att det buggar en del. Var inte lätt att installera Kingdom of Amalur kan jag säga, fick flera felmeddelanden innan det fungerade.

Origin åsido så är mitt problem mer att jag föredrar att ha allt på ett och samma ställe (Steam) istället för utspritt på Steam, Origin och UPlay som det ser ut hos mig idag.

Dock var dealen riktigt sweet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Verkar som om EAs servrar inte pallar trycket. Ar det bara jag som inte kommer in pa Origin?

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Detta är förvirrande och Humble Bundle tappar helt sin vits i och med detta. HB var ju en distribueringskanal för högklassiga, DRM-fria indie-spel. Jag misstänker att EA på något vis köpt in sig för att utnyttja HB:s goda rykte. De vill troligen visa sig goda, bättra på sitt anseende och minska hatet de har emot sig.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Årets deal men jag är då ingen snåljåp som köper det för $1. Nej, hade lagt ut $20-25 på detta och gett allt till välgörenhet om jag hade haft råd så får vänta tills det finns pengar på kontot.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där kunde jag inte motstå även om jag redan äger Dead Space, Crysis 2 och Mirror's Edge. Har velat testa BF3 ett bra tag och där kom ju chansen. Även Dead Space 3 lockar en del. Så det var ett najs erbjudande! Synd att man inte kan ge bort de man redan har bara. Hade gärna gett bort Sims också

Permalänk
Skäggig legend

Känns som att Origin är överbelastat med aktiveringar av nycklar...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Det där kunde jag inte motstå även om jag redan äger Dead Space, Crysis 2 och Mirror's Edge. Har velat testa BF3 ett bra tag och där kom ju chansen. Även Dead Space 3 lockar en del. Så det var ett najs erbjudande! Synd att man inte kan ge bort de man redan har bara. Hade gärna gett bort Sims också

Du kan väl ge bort koderna hur du vill?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."