Förslagslåda: SweClockers 6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Mobilsajten kommer inte att hänga med till nästa version av SweClockers, vi kan således bortse ifrån den i denna tråden.

mKay

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Andreas D:

Mobilsajten kommer inte att hänga med till nästa version av SweClockers, vi kan således bortse ifrån den i denna tråden.

Inte hänga med, men fortfarande finnas kvar i nuvarande form hoppas jag?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Kenneth:

Inte hänga med, men fortfarande finnas kvar i nuvarande form hoppas jag?

Ja, sajten kommer skala beroende på upplösning. Mycket elegantare lösning på det hela.

Testa på http://www.99mac.se (ändra storlek på webbläsarfönstret)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Inte hänga med, men fortfarande finnas kvar i nuvarande form hoppas jag?

Har samma fråga, blev lite orolig nu då den är fantastisk när jag t.ex. är fast på platser med väldigt dålig uppkoppling.

Mera OnTopic så tycker jag att antalet gilla som krävs för att utmärka en post i en tråd borde bero på trådens storlek, men aldrig mindre än ett godtycklig belopp >=3 som är dagens värde. Det skulle t.ex. kunna vara någon procentsats av antalet poster i tråden eller antalet postare eller läsare. Eller att det på en tråd med antal sidor posts = x så är antalet gilla för att få en utmärkelse på posten x*3 (som exempel) eller vad för smart system ni nu kan komma på.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Skulle vara schysst om där fanns en funktion som gjorde att trådskaparen skulle kunna sätta tråden som "Avklarad" eller "Besvarad", varpå den kanske får en markering i forumet eller flyttas till ett subforum?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Jag tycker att forumet har fungerat bra. Det allra bästa är nog att det inte är kopplat till facebook eller twitter. Därför hoppas jag att det fortsättningsvis förblir befriat även i framtiden.

Permalänk

Ni måste lägga till mer verktyg och knappar till när man skriver i ett forum.. Som det är nu och som det alltid varit så är det en sak jag faktiskt saknar och det är att kunna trycka på

så att texten blir genomstruken..

Här är ett exempel på vilka formateringsverktyg som ska vara med på ett forum >

Sen kan vi jämföra Sweclockers profilalternativ mot Flashback där Flashback har 3 olika val i listan på gränssnitt och Sweclockers har skrivit lika dant MEN här så finns det ju bara 2 i listan :(..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Bring back ÖD!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av demon_speed:

Ni måste lägga till mer verktyg och knappar till när man skriver i ett forum.. Som det är nu och som det alltid varit så är det en sak jag faktiskt saknar och det är att kunna trycka på http://p0.craigupload.com/m/523f/0/34225.jpg
så att texten blir genomstruken..

Här är ett exempel på vilka formateringsverktyg som ska vara med på ett forum >

http://p0.craigupload.com/m/523f/0/34222.jpg

Sen kan vi jämföra Sweclockers profilalternativ mot Flashback där Flashback har 3 olika val i listan på gränssnitt och Sweclockers har skrivit lika dant MEN här så finns det ju bara 2 i listan :(..

http://p0.craigupload.com/m/523f/0/34234.jpg

Jag tycker faktiskt det är skönt att det inte finns en mer avancerad editor. Det hindrar många från att addera onödigt mycket stil på sina inlägg.

Permalänk
Skrivet av Korkskruv:

Jag tycker faktiskt det är skönt att det inte finns en mer avancerad editor. Det hindrar många från att addera onödigt mycket stil på sina inlägg.

Jo visst kanske, minimalistiskt och stilrent i allmäna fall.. men jag har varit medlem på flera utländska forum länge och många av dom har alla dom där verktygen som på bilderna och jag har aldrig upplevt eller sett nån som överflödar i inläggen.. Min poäng är att kunna ha den 3:e valmöjligheten i Alternativ för dom som vill ha/behöver den :)!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Lego Master

Gilla-funktionen verkar ha polariserat folk en aning. Jag skulle vilja säga som såhär;
Antingen tas den bort helt och alla spår av den utplånas från forumet, eller så utvecklas funktionen.
Jag "horar" inte medvetet gilla-klick, men när jag skriver något som folk verkar tycka är bra så vill jag gärna veta vad det var som var så bra. I dagsläget är det svårt att spåra varifrån gilla-klicken kommer ifrån, ska funktionen finnas kvar skulle jag vilja ha en lista över mina gillade inlägg med flest gilla-klick överst. Inte olikt "mina trådar" där senast uppdaterade tråden är överst.

Men som sagt, bara om den finns kvar. Den kan lika gärna försvinna helt. En halvdan funktion är sämre än ingen alls.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag tycker ändå att gillafunktionen fyller ett syfte.

Högst på min priolista skulle vara förbättrad sökfunktion. Det preliminära sökresultatet som dyker upp är alltid bra, men när man sedan klickar "visa alla" så hamnar man ju i sökträskens träskigaste träsk av träsk. Så, om man kan utöka det preliminära resultatet så vore det ju fint, alternativt ha en bättre standardsortering på "sök alla"-sidan.

Sök i tråden tycker jag också ska generera en vy precis som den vanliga tråden fast enbart visandes de inlägg som innehåller sökordet, och gärna "highlightat". Som det är idag så blir det ju minivyer av varje träff i tråden vilket bara känns som en svår översikt.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se snabb-profilikoner under avataren. T.ex. 5x5 pixlar eller nåt, olika färger eller bara på rad.
Som vid mouse-over visar t.ex. datorinformation, så man slipper se vad varje användare använder för dator i vareviga inlägg.
Det ger en valfrihet för de som är nyfiken att aktivt välja att se vad för hårdvara någon brukar, än att få det i fejset konstant.
Signaturer går såklart inaktivera, men ibland finns det roliga länkar etc. att läsa, men vad någon nyttjar för hårdvara hör nog till det mest ointressanta att läsa.
Jämför med t.ex. mc-forum, båtforum, bilforum, flygforum etc, där det finns specifika delsidor i profilen för att visa innehavet.

Andra ikoner skulle kunna vara foldingstats från den delen, antal gilla (om den ska vara kvar), snabblista över aktiva spel en användare lirar som direktlänkar till det specifika spelets user-sida för användaren (om det finns någon) typ steam user.
Är ingen gamer själv så vet inte hur den delen skulle kunna funka riktigt.

Å andra sidan har jag passerat 30 och börjar bli gubbe

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

En annan lustig grej är också inne på inställningar där man redigerar sin signatur så står det "(v.v. observera att [spoiler]- och [youtube]-taggar är förbjudna i signaturer", men ändå så finns youtube och spoiler-knapparna där.. För vilken nytta om det ändå är förbjudet?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av demon_speed:

En annan lustig grej är också inne på inställningar där man redigerar sin signatur så står det "(v.v. observera att [spoiler]- och [youtube]-taggar är förbjudna i signaturer", men ändå så finns youtube och spoiler-knapparna där.. För vilken nytta om det ändå är förbjudet?

Tyvärr är det inte tekniskt möjligt (utan en massa programmeringsåtgärder) att spärra de taggarna i signaturen, så vi lade in den texten för att göra det extra tydligt. Naturligtvis bör det kunna lösas på ett trevligare sätt i framtiden när vi inte längre använder Vbulletin.

Permalänk
Skrivet av GAPa:

Tyvärr är det inte tekniskt möjligt (utan en massa programmeringsåtgärder) att spärra de taggarna i signaturen, så vi lade in den texten för att göra det extra tydligt. Naturligtvis bör det kunna lösas på ett trevligare sätt i framtiden när vi inte längre använder Vbulletin.

Kommer nästa version vara kodad från scratch?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Kommer nästa version vara kodad från scratch?

Ja, vi kommer att utgå från samma tekniska plattform som redan nu finns på http://www.99mac.se/forum. Observera att den givetvis kommer att utvecklas vidare innan den kommer hit samt att det här bara handlar om det tekniska och inte formgivningen av sidan.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte lägga till ett forum / en forum tråd för TERA online såsom ni gjort för GW2 & WoW till exempel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av galaXii:

Kan ni inte lägga till ett forum / en forum tråd för TERA online såsom ni gjort för GW2 & WoW till exempel?

Tror inte det är tillräckligt stort intresse på forumet för det.

Permalänk
Medlem

Det finns två saker jag är smått irriterad över på swec.
1, När man ska redigera ett av sina inlägg så ändras bredden där texten finns dvs rutan med "namn,status,avatar,etc" försvinner och fylls ut med texten istället plus att högerkanten flyttas en liten bit till vänster (och den samanlagda bredden är ej lika).
Detta gör att om man tex ser ett stavfel där man kanske råkade slå in en bokstav för tidigt (vilket händ(r)e mig ibland) och då ser felet på en plats på skärmen så har det ordet helt plötsligt flyttat till annan plats (och då ofta inte bara en liten bit åt vänster utan tack avar att bredden är annorlunda så bryts meningar på andra ställen osv).
Det gör ibland att det kan ta ett bra tag att hitta tillbaks till stavfelet (särskilt i långa inlägg).

Med andra ord så vill jag se att bredden och placeringen av texten ska behållas på samma plats vid en eventuell redigering.

2, Intressekolls "annonser" i swec köp,sälj,bytes avd min erfarenhet är att dom som gör denna koll vet om att dom vill ha alldeles för mycket betalt för sin pryl och slänger ut en koll och ser om dom kan få någon stackare som inte vet alls vad den är värd att handla.

Jag har två förslag som lösning till detta.
1, Skapa en separat katagori "intressekoll"
2, Förbjud skiten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av grizzly666:

Det finns två saker jag är smått irriterad över på swec.
1, När man ska redigera ett av sina inlägg så ändras bredden där texten finns dvs rutan med "namn,status,avatar,etc" försvinner och fylls ut med texten istället plus att högerkanten flyttas en liten bit till vänster (och den samanlagda bredden är ej lika).
Detta gör att om man tex ser ett stavfel där man kanske råkade slå in en bokstav för tidigt (vilket händ(r)e mig ibland) och då ser felet på en plats på skärmen så har det ordet helt plötsligt flyttat till annan plats (och då ofta inte bara en liten bit åt vänster utan tack avar att bredden är annorlunda så bryts meningar på andra ställen osv).
Det gör ibland att det kan ta ett bra tag att hitta tillbaks till stavfelet (särskilt i långa inlägg).

Med andra ord så vill jag se att bredden och placeringen av texten ska behållas på samma plats vid en eventuell redigering.

Detta är mycket svårt att få till, då textinmatingsrutor är något som läsarens egna operativsystem och webbläsare står för (klientsidan), och är mycket svårt att kontrollera från webbsajtens kod. Även om man mot all förmodan lyckas få till en textredigeringsruta som "ser bra ut", så hanteras textimatning olika i olika webbläsare. Det finns ingen genemsam sstandard på hur textinmatning skall se ut.

Visst kan man skippa "textinmatningsrutan" och använda en fullfjädrad HTML-baserad wysiwyg-editor, men det är troligen något som är lite av en "overkill" för ett forum (enligt min mening). Onödigt mycket kod för en så enkel funktion som att lägga in en enkel textsträng i en forumtråd.

Och för rättstavning, kan man ju använda webbläsarens egna rättstavningsfunktion, som stryker under felstavade ord med rött när man skriver, och kan därmed korrigera sina stavfel innan man klickar på "Skicka svar"

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Andreas D:

text

Hej.
Skulle vara toppen att ha en till flik i forumet som heter Bevakade trådar som består av de trådar man själv har valt att bevaka istället för mina trådar.
Kan vara jobbigt när man kanske kommenterar ett inlägg i en nyhetsartikel och sedan får den högst upp under mina trådar varje dag i 3veckor utan att man får någon respons själv eller någon intressant läsning.

Och det är ett helvete att "avbevaka" trådar då man måste göra detta 100gånger då man gärna kommer upp i 50-60sidor av "bevakningar" dvs varje tråd man skriver i hamnar under bevakade trådar.

/David

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej.
Skulle vara toppen att ha en till flik i forumet som heter Bevakade trådar som består av de trådar man själv har valt att bevaka istället för mina trådar.
Kan vara jobbigt när man kanske kommenterar ett inlägg i en nyhetsartikel och sedan får den högst upp under mina trådar varje dag i 3veckor utan att man får någon respons själv eller någon intressant läsning.

Och det är ett helvete att "avbevaka" trådar då man måste göra detta 100gånger då man gärna kommer upp i 50-60sidor av "bevakningar" dvs varje tråd man skriver i hamnar under bevakade trådar.

/David

Precis denna funktion skulle även jag uppskatta.

Den enklare varianten skulle vara möjligheten att sluta "bevaka" trådar man skrivit i under 'Mina trådar'.

Permalänk
Medlem

Det hade vart trevligt att kunna lägga till klickbara taggar eller kategorier i poster, helst med någon form av autocomplete/förslag allt eftersom man skriver in taggarna.... ungefär så som det funkar på StackOverflow.

Dessa bör synas direkt vid varje rubrik i forumet, samt kunna användas vid sökning.

T.ex ny tråd i [Programmering och digitalt skapande]
Ämne: Hjälp - Egenskaper för TextBox
Tags: C#, Visual Studio 2010

eller ..
T.ex ny tråd i [Server]
Ämne: Nätverksproblem - no route to host
Tags: Linux, Gentoo

Det borde göra det lättare att beskriva sina problem när skall posta en fråga om hjälp t.ex, men det skulle även bidra till att man snabbare hade hittat intressanta ämnen för just en själv, när man bläddrar omkring i forumet.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ha en "tack"-funktion à la Swedroid.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna begränsa antalet nya trådar som går att skapa per användare och vecka?

T.ex. skulle denna siffra kunna vara något lägre för nyare medlemmar (som tyvärr alltför ofta använder sweclockers som ett slags automatiserat google).

Det är inte helt ovanligt att man ser användare som inte ens har varit medlemmar i en månad men ändå har lyckats skapa 30+ trådar där 9/10 innehåller tidigare berörda ämnen.

Skulle man sätta en gräns på kanske två trådar per vecka för nyblivna medlemmar och efter detta vidarebefordra dem till sökfunktionen vid skapandet av en tredje tråd så kanske vi kan hålla antalet skräptrådar nere och samtidigt kvaliteten (och humöret?) på forumet uppe.

Permalänk

Har inte kollat igenom tråden, så det kan ha nämnts tidigare:

Retina ikoner!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alexandberg:

Har inte kollat igenom tråden, så det kan ha nämnts tidigare:

Retina ikoner!

Nu är jag inte 100% säker, men jag tror det inte finns något som heter "retina ikoner".
Tror du tänker på Apples Retina display, och vill ha stora högupplösta ikoner, eller sådana som går att skala upp utan att de "pixelifieras".

En proper term i det här fallet är: vektorbaserade ikoner.
...och det kan jag hålla med om. Jag skulle till och med vilja gå ett steg längre: All grafik skall vara vektorbaserad. På så sätt kan man skala upp/ner webbsidan utan att grafiken blir lidande.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Nu är jag inte 100% säker, men jag tror det inte finns något som heter "retina ikoner".
Tror du tänker på Apples Retina display, och vill ha stora högupplösta ikoner, eller sådana som går att skala upp utan att de "pixelifieras".

En proper term i det här fallet är: vektorbaserade ikoner.
...och det kan jag hålla med om. Jag skulle till och med vilja gå ett steg längre: All grafik skall vara vektorbaserad. På så sätt kan man skala upp/ner webbsidan utan att grafiken blir lidande.

Retina ikoner var mer ett vardagligt uttryck för, precis som du säger, högupplösta ikoner, dvs. @2x som man också brukar beteckna dem.

Vektorgrafik rakt igenom hade också varit trevligt.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Inaktiv

Hej!
En liten jobbig sak med forumets smilisar är att dom kan "dyka upp" där man ej vill det, till exempel:

"Det binära talsystemet använder endast 1:or och 0:or."

Jag vet att man kan stänga av smilisar helt i texten men då försvinner möjligheten att använda dem över huvud taget. Skulle inte en lösning på detta problem kunna vara att man måste ha (minst) ett mellanrum före smilisen för att den lilla gula gubben ska dyka upp?

//MVH
Mattias