Datorn fryser vid slumpmässiga händelser

Permalänk
Medlem

Datorn fryser vid slumpmässiga händelser

Tja!

Skulle behöva lite hjälp. Har haft min dator nu i över 2 år, det är delar jag själv monterat ihop. Har inte haft några alls problem tills nu.

Har haft windows 7 under större delen av tiden tills nu när jag bytte till w8. Före jag bytte till w8 så fick jag bluescreen lite då och då. Så då formaterade jag datorn och installerade w8. Och nu har min dator börjat frysa vid helt konstiga händelser.

Det kan hända till exempel när jag stänger ljudet på en youtube film eller när jag försöker stänga ner något program.

Mina komponenter är:

Intel i5 2500k
2st HD Radeon 6950
En intel ssd
8gb corsair RAM

Kan kolla exakta specifikationer när jag kommer hem.

Någon som har någon aning?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du en HDD?
Kan vara hårddisken som strular eller höga temperaturer etc.
Blev det bättre med din uppgradering till Windows 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Har du en HDD?
Kan vara hårddisken som strular eller höga temperaturer etc.
Blev det bättre med din uppgradering till Windows 8?

Har både en SSD och en HDD. Har operativsystemet installerat på SSDn och allt annat på HDDn.

Får ju ingen bluescreen på w8 men fryser kanske var 30de minut. Och då måste jag stänga av med On/Off knappen på chassit. Inga höga temperaturer på cpu eller gpu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med att min dator frös vid helt slumpmässiga tillfällen. Sen fick jag tipset att uppdatera firmware på min SSD, har funkat klockrent sen dess!!

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Jag hade problem med att min dator frös vid helt slumpmässiga tillfällen. Sen fick jag tipset att uppdatera firmware på min SSD, har funkat klockrent sen dess!!

Okej! Ska pröva på det

Skickades från m.sweclockers.com