Permalänk
Medlem

Vilken Haswell Ultrabook 13.3"

1 # ACER Aspire S7 http://www.nordichardware.se/Computex-2013/video-acer-saetter...
2 # SONY VAIO PRO 13 http://www.telegraph.co.uk/technology/laptop-reviews/10102981...
3 # ASUS Zenbook Infinity http://www.slashgear.com/asus-zenbook-infinity-wraps-super-sk...

Vilken är ni sugen på, och varför?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa Sony Vaio pro om den fortsättningsvis får bra recensioner. Man kan köpa den utan touchscreen för runt 9k vilket jag tycker är ett väldigt bra pris för en high-end ultrabook som denna. Ska se om man kan få 10% studentrabatt på sonys hemsida också Nice att den väger så lite, grym skärm och ssd

Permalänk
Medlem

Det sägs att Zenbook Infinity har en 2560x1440 skärm. Om det stämmer tycker jag att det är det bättre valet. Sen ser den bättre ut än de andra enligt mig. Har den bara FHD så skulle jag valt Vaio:n.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

Zenbook av de tre, men ingen av dem har väl de riktigt snåla Haswell? De som drar 17W alltså. Bara på Zenbook de specar den, och den är 28W.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att så få verkar intresserade av Acer S7. Tycker det verkar vara en riktigt grym ultrabook.

Skrivet av johan.sallman:

Zenbook av de tre, men ingen av dem har väl de riktigt snåla Haswell? De som drar 17W alltså. Bara på Zenbook de specar den, och den är 28W.

Zenbook Infinity ser ut att ha en CPU med högre effekt, enligt vad som stått på vissa ställen. Sony är jag ointresserad av och vilken CPU som S7 skall ha vet jag inte.

Dock så borde ju U vara dom som kommer bli standard i Ultrabooks eftersom dom just är avsedda för ultrabooks. Dessa ligger så vitt jag vet på 15W på Haswell.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Acern hade jag kört på. Riktigt stilren!

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Tycker det är konstigt att så få verkar intresserade av Acer S7. Tycker det verkar vara en riktigt grym ultrabook.

Zenbook Infinity ser ut att ha en CPU med högre effekt, enligt vad som stått på vissa ställen. Sony är jag ointresserad av och vilken CPU som S7 skall ha vet jag inte.

Dock så borde ju U vara dom som kommer bli standard i Ultrabooks eftersom dom just är avsedda för ultrabooks. Dessa ligger så vitt jag vet på 15W på Haswell.

Ja, precis. Vänta med köp tills U-modellerna släpps.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jag slängde precis iväg en beställning på Xbox One så det blir ett perfekt hål i plånboken så att jag kan invänta nya modeller av Ultrabooks

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Acer förknippar jag med bra specar, men tämligen uselt genomförande. Men det kanske har ändrats?

Permalänk
Medlem

Nya Acer Aspire S7 går tydligen att förhandsbeställa på Amazon nu. http://www.solidgadget.com/2013/06/acer-aspire-s7-392-6832-s7...

Verkar vara med 1080p som finns nu först och främst. 8 GB RAM verkar vara standard. i5 med 128 GB SSD och i7 med 256 GB SSD.

Amazon tar 10000:- för i5 med 128 GB och 11500:- för i7 med 256 GB. Frågan är ju så klart vad priset kommer bli i Sverige, vore illa dom det höjs för mycket från dessa priser.

PS: Är inte 15000:- väldigt liten skillnad för dom båda modellerna.

Zenbook Infinity lär nog dröja några några månader eftersom det är en helt annan processor i denna med annan inbyggd grafik.

Skrivet av clarkbones:

Acer förknippar jag med bra specar, men tämligen uselt genomförande. Men det kanske har ändrats?

Acer har nog skärpt sig ordentligt i och med Acer Aspire S7 verkar det som.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Acer

Acer Aspire s7 verkar riktigt trevlig. Ända nackdelen är att det står Acer på den, har väldigt dålig erfarenhet utav Acer som laptoptillverkare...

Men med tanke på hur datorn ser ut kanske det är värt ett nytt försök?

Permalänk
Medlem

Vaio hade jag tagit. Designen är den bästa på marknaden enligt mig då jag tycker den är riktigt elegant samtidigt diskret.
Den är lättast i klassen och är byggd kolfiber och inte tala om TRILUMINOS skärm!
Acer S7 ser också bra ut.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Vaio hade jag tagit. Designen är den bästa på marknaden enligt mig då jag tycker den är riktigt elegant samtidigt diskret.
Den är lättast i klassen och är byggd kolfiber och inte tala om TRILUMINOS skärm!
Acer S7 ser också bra ut.

Men tror du vaion klarar av photoshop/sony vegas för redigering? Har nämnligen tänkt på 13" ett tag!

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Zenbook av de tre, men ingen av dem har väl de riktigt snåla Haswell? De som drar 17W alltså. Bara på Zenbook de specar den, och den är 28W.

Sonyn finns med 4200U och 4500U, riktigt snåla Haswells!

Blir nog en Sony Vaio Pro för min del, Zenbook Infinity verkar ju dröja och Acer är för osäker byggkvalitet.

Permalänk
Medlem

Asus ser riktigt fin ut, men kommer verkligen hålla ögonen på Samsung Ativ 9 Pro
http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/laptops-portable-pcs/...

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Avstängd

Acer är inte så dåliga som alla tror här.. har själv en acer från 2010 som fungerar super o bra prestanda är det också trots sina år på nacken så klår den de flesta nya i 13,3" klassen...

Min kusin köpte ungefär samtidigt en vaio för 3-4 000 mer än min där batteriet pajjade efter ca 6 månader som sony vägrade byta då det anågs vara föerbrukningsvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarkbones:

Sonyn finns med 4200U och 4500U, riktigt snåla Haswells!

Blir nog en Sony Vaio Pro för min del, Zenbook Infinity verkar ju dröja och Acer är för osäker byggkvalitet.

Hört mycket dåligt om Sony, som att dom skulle ha egna drivrutiner och andra konstiga egenheter etc. Ingen aning om det gäller nu och alla modeller.

Skrivet av paltkoma:

Asus ser riktigt fin ut, men kommer verkligen hålla ögonen på Samsung Ativ 9 Pro
http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/laptops-portable-pcs/...

Visst ser den fin ut men prislappen lär ju inte bli av denna världen. Måste vara rik som ett troll för att kunna köpa den troligen.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag skippa den här generationen av ultrabooks men hade jag köpt en så hade jag nog köpt en Zenbook.

Permalänk

Haswell

Just nu. Sony.

Imorgon kanske Asus. Troligtvis inte Acer.

Permalänk

Sony Vaio Pro 13

Blir lite saftigt med I7, 8GB RAM och 128 GB SSD... 10 849 spänn... Kanske blir billigare hos återförsäljare???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Personligen kommer jag skippa den här generationen av ultrabooks men hade jag köpt en så hade jag nog köpt en Zenbook.

Infinity skulle kunna vara en anledning att stå ut med Windows, om den hade funnits i handeln nu. Jag väntar hellre på MBP Retina med Haswell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är själv riktigt sugen på samsung ative 9 plus, men undrar lite om jag kommer att tröttna på att det endast är 4gb ram. Kommer dock inte använda datorn till några tyngre program så jag tycker att det inte borde spela någon roll. Någon som fått sota för att de endast haft 4gb ram?

Stora delen som lockar är väl den snygga designen och deras side-sync (kommer även köpa galaxy note 3 när den släpps om några veckor). Känns dock att speccen är lite väl snål och priset högt, tror inte att skärmen kommer avgöra så mycket då den mesta filmen även är streamad i låg kvalitet. Dock kan det vara trevligt om text blir ännu klarare, tycker att det är synd att de har touch och glänsig skärm då modellen innan nog klarade av solljus och arbete utomhus bättre.

Permalänk

Har själv precis beställt en Sony Vaio Pro, då den ligger bäst till prismässigt, är väl minst ett par tusingar billigare om man jämför, (i alla fall med 256 GB SSD), samt redan är ute på marknaden. Annars hade nog ASUS:en kunnat vara ett alternativ. Verkar dock vara lite olika uppgifter när ASUS:en kommer ut på marknaden om inte jag sett fel, någonstans säger man under Q4, medan jag även läst först Q1 i 2014 på något ställe, så det var i alla fall det som avgjorde till Sonys fördel för min del.

Min erfarenhet av Acer är som någon tidigare varit inne på, bra specar, men inte någon vidare byggkvalitet, men det kan såklart ha ändrats elelr om jag har fått ett måndagsex.