Permalänk
Medlem

Det blir nog en PS4.
Lite skeptisk att MS inte kommer implementera allt dom tänkte göra från början ändå, fast lite senare och i små steg.
Är lite skeptisk till reklamen också. Som dom ska har i X1 som dom har gjort på Win8.1.

Permalänk
Medlem

100% PS4

Skrivet av Seeebexx:

Förhandsbokade min ''Xbox One Day One Edition'' igår och 5 spel : Forza 5, Dead Rising 3, Titanfall, Watch Dogs och The Division! Är galet taggad på xbox one så det blev (?) ett givet köp. Slightly off topic nu dock.. Vet NÅGON någonting om release datumen på Watch Dogs och The Division? Är det verkligen Q4 2013 som det står på vissa sidor..?

Watch_Dogs är en launch titel, men The Division ska visst inte släppas förrän sent 2014... vilket är lite trist.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Såg i Microsofts Officella magazain att vissa exklusiva spel ska släppas 22 November. Så Xbox One 22 November?? Samma datum som X360 släpptes, vore perfekt!

22november är mer eller mindre spikat hos flera återförsäljare också, dock så vill MS inte kommentera än

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka titlar/respektive konsol kommer att köra i 1080p/60fps?.

Jag kommer nog personligen att undvika att skaffa 30fps titlar för att de är jobbiga att titta på, blir trött (Bortskämd på PC - SLI 680).

Ps4 för mig.

Permalänk
Medlem

PS4, billigare och kraftfullare utan massa lull-lull. Microsoft förtjänar att bojkottas denna generation.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Köp den du tycker har roligast spel, alternativt den dina kompisar har om du vill spela med dem, spelupplevelsen kommer att vara jämförbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Not a chance in hell. Hade detta varit sant hade MS gått ut med det så fort beslutet hade spikats fast. Allt för att få ett övertag över Sony. Det är alldeles för sent i utvecklingscykeln för att göra en sådan drastiskt ändring.

MS uppgraderade RAM från 256MB till 512MB på Xbox 360, 2 månader innan launch. Ser ingen anledning till varför de inte skulle kunna göra detsamma nu. Som jag ser det skulle det i värsta fall kunna innebära en försenad release.

Grammatikfel
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qw3rty:

MS uppgraderade RAM från 256MB till 512MB på Xbox 360, 2 månader innan launch. Ser ingen anledning till varför de inte skulle kunna göra detsamma nu. Som jag ser det skulle det i värsta fall skulle det kunna innebära en försenad release.

What about price? Inte en chans att de hinner producera tillräckligt många enheter i sådana fall. Som du säger blir det då en försenad release men det tror jag hade skadat mer än hjälpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Någon som vet vilka titlar/respektive konsol kommer att köra i 1080p/60fps?.

Jag kommer nog personligen att undvika att skaffa 30fps titlar för att de är jobbiga att titta på, blir trött (Bortskämd på PC - SLI 680).

Ps4 för mig.

Så vitt jag har förstått det så ska alla titlar på One vara 60fps och 1080p, förmodligen samma på PS4

Skrivet av Xclusiv8:

What about price? Inte en chans att de hinner producera tillräckligt många enheter i sådana fall. Som du säger blir det då en försenad release men det tror jag hade skadat mer än hjälpt.

Nu har dom dock över 4månader på sig att uppgradera/producera nya boxar ifall de vill. Kan ju även säga att vid release så VILL man ha dålig tillgång för att skapa mer efterfrågan och därmed även sprida intresset till folk som kanske inte vill ha en konsoll men nu tänker att det skulle vara häftigt att ha en pga av hur "sällsynt" den var vid launch

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Någon som vet vilka titlar/respektive konsol kommer att köra i 1080p/60fps?.

Jag kommer nog personligen att undvika att skaffa 30fps titlar för att de är jobbiga att titta på, blir trött (Bortskämd på PC - SLI 680).

Ps4 för mig.

Alla spel. Får hoppas att man håller standarden 1080p @60fps under alla år också.
Och ja båda konsolerna ska ha det så. Fast i framtiden kommer nog PS4 kunna punga ut
finare grafik (inte upplösning dock) än One med sin bra bit snabbare gpu.

Permalänk

Wii U

SMAAAAAASH GET HYPE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

100% PS4

Watch_Dogs är en launch titel, men The Division ska visst inte släppas förrän sent 2014... vilket är lite trist.

The Division ska komma i det första kvartalet av 2014 har jag hört.. Precis som Dead Rising 3, som nu vissa butiker går ut med att säga att det ska vara en launch-title (var inne på Gamestop och förhandsbokade det och då sa dom detta) trots att DR3 skulle släppas 2014 enligt E3 mässan.

Skrivet av koreinu:

Någon som vet vilka titlar/respektive konsol kommer att köra i 1080p/60fps?.

Jag kommer nog personligen att undvika att skaffa 30fps titlar för att de är jobbiga att titta på, blir trött (Bortskämd på PC - SLI 680).

Ps4 för mig.

Alla PS4/Xbox One titlar kommer vara 1080P och dom flesta kommer rulla i 60fps (har för mig att alla titlar kommer göra det, rätta mig om jag har fel!)

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

hade nog köpt ps innan, men pga kontrollerna som går knappt att hålla i efter en timmes intensivt spelandet så tänker jag nog inte köpa denna heller. Visst ska jag testa den, men blir inte förvånad om det är samma sak som innan för de är väldigt lika.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

hade nog köpt ps innan, men pga kontrollerna som går knappt att hålla i efter en timmes intensivt spelandet så tänker jag nog inte köpa denna heller. Visst ska jag testa den, men blir inte förvånad om det är samma sak som innan för de är väldigt lika.

Med tanken på att det första Sony annonserade var en ny handkontroll, så för första gången blir det en helt ny en, och inte en iteration av de gamla.

Hur denna passar i handen är svårt att säga än då inte många har kunnat pröva.

Men ja, större är den bland annat.

http://www.ps3trophies.org/forum/general-ps4-discussion/20248...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

http://arstechnica.com/gaming/2013/07/microsoft-xbox-one-adve...

... While advertising was "more of an afterthought" on the Xbox 360, the Xbox One "is going to have advertising in mind,"...

Hur kan man säga nej till något sånt?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att det första Sony annonserade var en ny handkontroll, så för första gången blir det en helt ny en, och inte en iteration av de gamla.

Hur denna passar i handen är svårt att säga än då inte många har kunnat pröva.

Men ja, större är den bland annat.

http://www.ps3trophies.org/forum/general-ps4-discussion/20248...

ja den ser mycket större ut nu, och dom har gjort gropar i spakarna också. Dock vet jag ju inte om dom är helt motståndslösa som innan, vilket är kasst. Dessutom är layouten lite irriterande för dom som är vana vid xbox 360 kontrollerns layout. Men det är ju som sagt en vana vilket går att ändra med tiden.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

MMMM 60fps, tack alla

Permalänk
Medlem

Xbox one, är inte bara ute efter spel utan även underhållning.
Om jag bara var ute efter spel så skulle jag endast äga en PC.

Permalänk
Medlem

Blir troligen en PS4, den är billigare och XB1 har inga intressanta exklusiva titlar än.
Ingen av konsollerna vid release dock, blir att vänta så det finns några intressanta spel att köpa först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Blir troligen en PS4, den är billigare och XB1 har inga intressanta exklusiva titlar än.
Ingen av konsollerna vid release dock, blir att vänta så det finns några intressanta spel att köpa först.

Forza 5? Dead Rising 3?

För min del så är nog Forza 5 den största anledningen till att köpa One förutom TV-funktionerna

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Varför välja, när det bara är att köpa båda? Handlar om småpengar, det är ju spelen som kostar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag kommer nog inte att köpa någon av dem vid release.
Men om jag skulle köpa en så lutar det åt PS4
Billigare
Bättre grafikprestanda
kräver inte kinect

Sen att Microsoft försökte introducera 24h online drm och begränsa begagnat handeln tycker jag talar lite mot Xbox One också. Visst efter massiva klagomål så gjorde de en one eighty med sin Xbox och tog bort det. Hade de haft kvar det och fortsatt köra på sin "Skaffa Xbox 360 om du vill kunna spela offline eller sälja/låna spel eller köpa begagnade spel" hade de varit ett starkare argument. Men ändå att de försökte köra på de spåret innan de såg att allt för många var upprörda tycker jag ändå är ett litet argument emot.

Xbox One Kinect Is A Surveillance Device, Says Australia's Civil Liberty Director

Fast allt sånt här med avlyssning, loggar och sånt är egentligen fejk kom de nyss fram till på
Storebror är en grönsak som inte finns

Storebror är en grönsak som inte finns och Internet är en fluga.

OnT: PS4.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Storebror är en grönsak som inte finns och Internet är en fluga.

OnT: PS4.

Det går ju att diskutera, med tanken på att Kinect är ett krav och att Xbox One är ihopkopplad med bland annat SKype, samt NSA har full access till Skype ( bekräftat ) http://www.guardian.co.uk/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-col...

Så är det precis som vissa länder har sagt, en spion device.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag har kört Xbox sedan första lanserades, men Microsoft sköt sig själva i foten när nya Xbox "one" blir en mediastation i USA men bara en spelkonsol i EU, dessutom får vi pröjsa mer för mindre.

Hoppas ingen i Europa köper Xbox One så Microsoft lär sig...

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Jag har kört Xbox sedan första lanserades, men Microsoft sköt sig själva i foten när nya Xbox "one" blir en mediastation i USA men bara en spelkonsol i EU, dessutom får vi pröjsa mer för mindre.

Hoppas ingen i Europa köper Xbox One så Microsoft lär sig...

Nu kan jag har väldigt fel, ska sätta mig in i skiten men har inte gjort det än.
Det är väl bara TV som inte kommer funka i EU? att ha den som mediaspelare med netflix, hbo och eventuellt xbmc/plex borde väl funka?
Jag har idag ingen konsol för jag sålde mina då jag knappt spelade, men om t.ex xbox one funkar med plex så kommer det bli ett givet köp för mig, då kan man spela lite då och då och sen ha den som mediaspelare då jag ändå är på väg att byta ut min Xtreamer mot något vettigt.
Sen är jag en MS fanboy, så blir det en konsol blir det x1

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det går ju att diskutera, med tanken på att Kinect är ett krav och att Xbox One är ihopkopplad med bland annat SKype, samt NSA har full access till Skype ( bekräftat ) http://www.guardian.co.uk/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-col...

Så är det precis som vissa länder har sagt, en spion device.

Googla på sarkasm och läs sedan mitt svar igen! Om någon skulle vilja påpeka att jag inte hade några trevliga emoticons i mitt föregående svar och således förvirrar "sheldons" (TBBT <3) så vill jag bara förtydliga att Internet inte längre betraktas som en "fluga".

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Son of Rome, Dead Rising 3, D4, Halo, Forza 5 VERSUS inFamous gör det lätt att välja One för mig! Kan såklart ändras.

Tror konsolerna blir väldigt likvärdiga prestandamässigt - om man inte sitter och letar "fel" på båda samtidigt... Priset verkar dessutom bli ungefär samma om man ska ha kamera till båda.

Så... bättre exklusiva, beprövat bra Live, skönt interface och skön kontroller gör att det blir One först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu kan jag har väldigt fel, ska sätta mig in i skiten men har inte gjort det än.
Det är väl bara TV som inte kommer funka i EU? att ha den som mediaspelare med netflix, hbo och eventuellt xbmc/plex borde väl funka?
Jag har idag ingen konsol för jag sålde mina då jag knappt spelade, men om t.ex xbox one funkar med plex så kommer det bli ett givet köp för mig, då kan man spela lite då och då och sen ha den som mediaspelare då jag ändå är på väg att byta ut min Xtreamer mot något vettigt.
Sen är jag en MS fanboy, så blir det en konsol blir det x1

TV funktionerna ja, resten funkar på alla konsoler, Inklusive DAGENS konsoler. Faktum är att du kan redan idag se Netflix på både PS3 och Xbox 360, Enda skillnaden är att på Xbox fall måste du betala två abonnemang för att kunna göra detta.

Dessutom dagens konsoler så har ju PS3 redan Blu-ray. Åt andra sidan kommande konsoler så kommer båda ha detta, och garanterat kommer båda ha alla media funktioner ( som idag ) enda skillnaden är just TV biten, som ändå inte kommer fungera vid släpp i Sverige om ens någonsin.

Värt att notera att du kommer behöva extra enhet för att ha fungerande TV genom denna också som sitter mellan din mottagare och Xbox One. Denna kommer självklart kosta mer när den väl kommer hit.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Son of Rome, Dead Rising 3, D4, Halo, Forza 5 VERSUS inFamous gör det lätt att välja One för mig! Kan såklart ändras.

Tror konsolerna blir väldigt likvärdiga prestandamässigt - om man inte sitter och letar "fel" på båda samtidigt... Priset verkar dessutom bli ungefär samma om man ska ha kamera till båda.

Så... bättre exklusiva, beprövat bra Live, skönt interface och skön kontroller gör att det blir One först.

Finns ju lite mer än bara infamous... sen live mot ps+ så kan jag väl hålla med om att ms har ett litet övertag.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_Games_vs_Xbox_One_Games

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Här har ni ett litet klipp som hjälper er att välja:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.