Fläktkonfiguration för Define R3

Permalänk
Entusiast

Fläktkonfiguration för Define R3

Jag köpte nyss GTX 780 och tänkte då att när jag lika gärna är i farten så kan jag ju se till att göra en riktig makeover i chassit, dra kablarna lite bättre, rengöra det ordentligt och lägga till några extra fläktar.

Just nu ser det ut som så att jag har 2st Noctua NF P12 på min Corsair A70 CPU-kylare istället för de medföljande fläktarna sen så har jag de 2 medföljande fractal-fläktarna i fronten som insug och en Noctua NF P12 längst bak som utsug.
Jag har 2 platser längst upp för 120/140mm-fläktar, en 120/140mm i botten och en 120/140mm i sidan som är lediga.

Hur skall jag då gå till väga för bästa och tysta kylningen som möjligt? Jag har ingenting emot fläkt-ljud i load då jag knappt hör det när jag spelar (I alla fall har jag knappt gjort det med Noctua-fläktarna jag använder) men ett krav är att fläktarna ska vara lika tysta som Noctua-fläktarna jag har nu i idle med en fläktkontroller vilket jag redan äger.

Jag vet att det här är ett ganska "nördigt" område om var fläktarna ska sitta och vad de ska göra där så ni som är experter på luftflöde kan gärna ge mig en ultimat lösning så skulle jag vara jättetacksam!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈