DXracer, bra stolar eller bara påhitt alá Gunnars?

Permalänk
Medlem

DXracer, bra stolar eller bara påhitt alá Gunnars?

Funderar på att skaffa en DXracer från Maxfps
http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=387&sort=hot

Är dessa stolar skön att sitta i? Hur är kvaliten?
Berätta gärna ni som har en!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Denna kan jag rekommendera http://www.trendab.se/pub_images/original/kontorstol_001_1684...

Har en på jobbet, helt underbar stol att sitta i !

Permalänk
Medlem

Är också sugen på en dxracer, har varit och provsuttit några på Chilli och gillade dem. Har även nu sett att netonnet börjat sälja dom. Hursomhelst min största fråga är hur är det syntetiska lädret?
Har nu en Mark jysk stol som jag gillar under vintern fast den är lite ranglig men så fort det börjar bli lite värme utomhus så blir man genomsvettig när man sitter i den.. därför är jag nu lite osäker på om jag vågar köpa en dxracer? Även om det nu är mycket mer kvalité så är det fortfarande fuskläder..
Någon som satt i en dxracer förra sommaren som kan dela med sig av sina tankar om stolarna?

Visa signatur

Nybörjare som gärna vill lära sig.

Permalänk
Medlem

Sitter i en just nu. Med tanke på prislappen så kan jag inte vara annat än nöjd.
Om något ska klagas på så är det svankkudden, den är alldeles för stor för min del.
Armstöden känns lite plastiga och är knappast perfekta och plastkåpan man monterade
över skruvarna som fäster ryggen i sitsen sitter inte direkt bra. I övrigt så känns stolen väldigt robust.

För 2300:- så är det en utmaning att hitta ett avsevärt bättre alternativ.
Överlag så är jag nöjd.

Beställde för övrigt på tillverkarens hemsida då de levererar med UPS.
Skönt att på 30kg stol direkt hem.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3