Google och Samsung lanserar Galaxy S4 med standard Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Om du prioriterar materialet på telefonen, köp du en metalltelefon då. Vi som prioriterar skärm, användarvänlighet, ergonomi, löstagbart batteri samt minneskortplats köper en Samsung även ifall den är i plast.

Det låter nästan som att du menar att bra skärm, användarvänlighet, ergonomi och löstagbart batteri inte går att kombinera med ett kvalitativt bygge. Anyway så tycker jag inte det är något fel med plast, men Galaxy S3... baksidan är ju tunnare än ett papper, och det känns som att hålla i en leksak. Det må vara en bra mobil i övrigt men tycker det är synd att de snålar på utsidan på det viset. (S4:an vet jag inget om)

Sitter för övrigt kvar med en Desire HD, kännslan av att hålla den är så mycket bättre än S3:an. Den börjar dock kännas lite väl slö =/

Permalänk
Medlem

[QUOTE="MrMadMax;13521828"]Samma plasta skit ändå! Ingen premiumkänsla överhuvudtaget!

/QUOTE]

Detta snack om premium och inte premium. Att folk inte förstår att man inte ska ha metall eller glas i en telefon blir jag bara trött på.
"Jaså, du la din telefon lite för hårt på bordet, sprucken baksida eller skärm, jo men betala en tusenlapp bara så kan du byta!"

Äger en Lumia 820, kan lova att den telefonen har mer känsla av "premium" än både samsung och Apple.

Varför?
Jo, du har lite tyngd i telefonen samtidigt som du kan byta ut skalet till vilken färg du vill på några minuter. Om något repas, köp ett nytt för en hundralapp.

Det finns inget som heter premium-telefoner, det är bara något påhitt iphoneanvändare hittat på för att försöka övertyga sig själva att metall i en telefon är bra...

Fick en härlig kommentar av en polare när han hörde jag bytte min One X till en Lumia 820:

"Ha, din tönt. Hade du inte råd med en iPhone?"

Och detta är alltså en kommentar som kommer från en kille som har en såpass sprucken skärm att han knappt kan använda telefonen, men har inte råd att byta ut "glaset". Känns som ett nyttigt tänk

Skrivet av Esseboy:

Och det gör den dålig för att? Den håller bättre?

Skrivet av Esseboy:

iPhone ger bara ett intryck av dålig smak...avsaknad av design och LIV

Första quoten:
Jag vet inte riktigt vad det är för plast på S3an, men jag är lite emot denna superglansiga och tunna plast. Inte för att det är fult eller så, utan bara för att jag anser att en telefon för fem tusen inte ska ha en baksida som vobblar

Andra quoten:
Tack. Äntligen någon som håller med mig!
HTC One är riktigt fräsh, men måste säga att Lumia serien verkligen lyckats. Lite färg i vardagen är en sund syn bland folk

-----------------------------------------------------------------------------

Känns som om folk borde lära sig mer om varför iPhones går sönder som dem gör.
Titta bara på äldre SE-modeller. Typ K800i, där åkte bakluckan ut och batteriet sköts om du tappade den, bara för att ta upp smällen.
I """""""premium"""""" telefoner så är det metall som gäller. Metall är stumt. Glas (plast med något extra i?) är stumt det med. Men eftersom kraften från fallet inte har någonstans att ta vägen, så spräcks skärmen. Men tydligen är detta okey, att gå tillbaka vad gäller hållbarhet, bara för att det är "design". Svart eller vit, med glas är inte design. Det är dålig fantasi och framförallt otroligt tråkigt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Scirocco:

Rofl du har en S3:a och du tänker byta redan? Snacka om slit och släng samhälle sverige har blivit.

"Slit och släng" är i många fall nödvändigt för att ekonomin ska gå runt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Det låter nästan som att du menar att bra skärm, användarvänlighet, ergonomi och löstagbart batteri inte går att kombinera med ett kvalitativt bygge. Anyway så tycker jag inte det är något fel med plast, men Galaxy S3... baksidan är ju tunnare än ett papper, och det känns som att hålla i en leksak. Det må vara en bra mobil i övrigt men tycker det är synd att de snålar på utsidan på det viset. (S4:an vet jag inget om)

Sitter för övrigt kvar med en Desire HD, kännslan av att hålla den är så mycket bättre än S3:an. Den börjar dock kännas lite väl slö =/

Klart det går, men vad jag vet finns det ingen telefon med HD+ SAMOLED-skärm (stor skärm såklart), löstagbart batteri, minneskortplats, god ergonomi samt är användarvänlig. Min förra S2a var nästintill perfekt MEN sen kom Note2an med sin verkligen fantastiska skärm. Är helt såld på stora SAMOLED skärmar efter dessa 2 telefoner.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

RIKTIGT jävla besviken. Jag hade precis tänkt att gå över från iPhone till Android men nu tappade dom mig helt igen. Har verkligen inga ord för hur idiotiskt detta är.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Då har du med största sannolikhet betalt en saftig engångsavgift eller så har du en skyhög månadsavgift, eller både och. Inget här i livet är gratis. Du betalar alltid för det du köper, på ett eller annat sätt.

Ehm, såklart det inte är, alla måste försörja sig på något! Så länge ens mormor inte dog för ett årsen och man fick ett stort jävla arv och köpta sig en fin Alpina B11

Kanske formulerade mig lite dåligt där. menar bara att det inte kostar mig mer än vad det gör nu

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

kommer detta bli en uppdatering på den vanliga S4:an sen ??????

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="SuperSverker;13522136"]

Skrivet av MrMadMax:

Samma plasta skit ändå! Ingen premiumkänsla överhuvudtaget!

/QUOTE]

Detta snack om premium och inte premium. Att folk inte förstår att man inte ska ha metall eller glas i en telefon blir jag bara trött på.
"Jaså, du la din telefon lite för hårt på bordet, sprucken baksida eller skärm, jo men betala en tusenlapp bara så kan du byta!"

Äger en Lumia 820, kan lova att den telefonen har mer känsla av "premium" än både samsung och Apple.

Varför?
Jo, du har lite tyngd i telefonen samtidigt som du kan byta ut skalet till vilken färg du vill på några minuter. Om något repas, köp ett nytt för en hundralapp.

Det finns inget som heter premium-telefoner, det är bara något påhitt iphoneanvändare hittat på för att försöka övertyga sig själva att metall i en telefon är bra...

Fick en härlig kommentar av en polare när han hörde jag bytte min One X till en Lumia 820:

"Ha, din tönt. Hade du inte råd med en iPhone?"

Och detta är alltså en kommentar som kommer från en kille som har en såpass sprucken skärm att han knappt kan använda telefonen, men har inte råd att byta ut "glaset". Känns som ett nyttigt tänk

Första quoten:
Jag vet inte riktigt vad det är för plast på S3an, men jag är lite emot denna superglansiga och tunna plast. Inte för att det är fult eller så, utan bara för att jag anser att en telefon för fem tusen inte ska ha en baksida som vobblar

Andra quoten:
Tack. Äntligen någon som håller med mig!
HTC One är riktigt fräsh, men måste säga att Lumia serien verkligen lyckats. Lite färg i vardagen är en sund syn bland folk

-----------------------------------------------------------------------------

Känns som om folk borde lära sig mer om varför iPhones går sönder som dem gör.
Titta bara på äldre SE-modeller. Typ K800i, där åkte bakluckan ut och batteriet sköts om du tappade den, bara för att ta upp smällen.
I """""""premium"""""" telefoner så är det metall som gäller. Metall är stumt. Glas (plast med något extra i?) är stumt det med. Men eftersom kraften från fallet inte har någonstans att ta vägen, så spräcks skärmen. Men tydligen är detta okey, att gå tillbaka vad gäller hållbarhet, bara för att det är "design". Svart eller vit, med glas är inte design. Det är dålig fantasi och framförallt otroligt tråkigt.

För det första så voblar inte baksidan det minsta....då måste du först trycka sönder skärmen....för det andra så är plasten frostig och inte glansig...
Och batteriet åker ut om du tappar den

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Esseboy;13522168"]

Skrivet av SuperSverker:

För det första så voblar inte baksidan det minsta....då måste du först trycka sönder skärmen....för det andra så är plasten frostig och inte glansig...
Och batteriet åker ut om du tappar den

Ta av baksidan, och känn på den (Tänker på S3an nu, men kan inte tro att S4an är så annorlunda?)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elev10:

RIKTIGT jävla besviken. Jag hade precis tänkt att gå över från iPhone till Android men nu tappade dom mig helt igen. Har verkligen inga ord för hur idiotiskt detta är.

öhhh? köp den med touchwiz da? Det är inte säkert att den kommer till sverige ens, och om den gör det kommer det finnas två versioner.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="SuperSverker;13522186"]

Skrivet av Esseboy:

Ta av baksidan, och känn på den (Tänker på S3an nu, men kan inte tro att S4an är så annorlunda?)

Får jag fråga dig om du brukar ta av din baksida ofta? Jag brukar ha den på jag... Grejen är att den bildar en struktur med skalet som gör den stabil...ta en bil plåt t.ex...voblar som fan om du håller i den men väl på plats är den stabil!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

RIKTIGT jävla besviken. Jag hade precis tänkt att gå över från iPhone till Android men nu tappade dom mig helt igen. Har verkligen inga ord för hur idiotiskt detta är.

Det där får du gärna utveckla. På vilket sätt påverkar det det här ditt köp? Det är ju bara att ge fan i att köpa just den här telefonen, om den ens kommer till Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Om denna kommer till Sverige så kommer jag nog att köpa en faktiskt.
Fast jag inte gillar S4 så är detta vad S4 borde varit från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellis:

Det där får du gärna utveckla. På vilket sätt påverkar det det här ditt köp? Det är ju bara att ge fan i att köpa just den här telefonen, om den ens kommer till Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade sett fram emot en ny, nexus. Likt föregångarna, fast en ny uppdaterad lur.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vad en vanlig S4 kostar i USA nu?

Permalänk
Medlem

Finns det nåt muppigare än att anamma uttrycket premiumkänsla och att påpeka att S4:an är plastig?
Ok, alla kanske har sagt det nu en gång men fan vad trött jag är på det ordet. S4:an känns verkligen inte som billigt skräp så jag tror de flesta som snackar plastigt generellt bara är emot Samsung. Själv ska jag ha en HTC one för ljudets skull men tycker S4:an känns bra. Det enda som stör mig med HTC:n är just känsligheten för repor och slag, aluminum blir lätt fult och buckligt. Schysst premiumkänsla då?
Oj, jag använde det förbannade ordet..
Fördelarna med S4:an som redan är nämnda i tråden är många och vill man så jättegärna ha annat material kan man lätt byta ut baksidan mot aluminium i stort sett vilken färg man vill.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Jag hade sett fram emot en ny, nexus. Likt föregångarna, fast en ny uppdaterad lur.

Inte helt säkert men jag TROR att det kommer komma en Nexus 5? Eller? Har ju varit en del spekulationer kring det så skulle inte förvåna mig.
Men jag håller med dig lite, om detta är Googles nya flagskepp så blir jag faktiskt riktigt besviken. Jag tycer Nexus 4 är sjukt grym och vill verkligen inte ha någon plastig samsungtelefon...

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Esseboy;13522256"]

Skrivet av SuperSverker:

Får jag fråga dig om du brukar ta av din baksida ofta? Jag brukar ha den på jag... Grejen är att den bildar en struktur med skalet som gör den stabil...ta en bil plåt t.ex...voblar som fan om du håller i den men väl på plats är den stabil!

Jag gör det nästan varje dag Då batteriet är rätt klent (1650Ah), och jag använder 4G mycket, så har jag ett extra som jag byter när jag kommer hem från skolan
Har man avtagbart skal och batteri så ska det bannemig användas.
Självklart blir det stabilt när det är på, jag säger bara att varje del av en så dyr telefon faktiskt ska kännas som om varje bit är värd det priset. Köper man en Mercedes S-klass, och får ett navigationssystem och nyckel rakt från Volvo så drar det ner känslan för hela bilen. Ett öga för detaljer är ett måste!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

O jag som för några dagar sedan satt o funderade på vad man skulle välja för lur "denna gång". Tack Samsung för att jag slipper fundera mer. Take my money!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Jag hade sett fram emot en ny, nexus. Likt föregångarna, fast en ny uppdaterad lur.

Det ena utesluter inte det andra. Är ganska övertygad om att det kommer komma en ny Nexus så småningom också.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Jag hade sett fram emot en ny, nexus. Likt föregångarna, fast en ny uppdaterad lur.

Nya nexus modeller kommer ut med ungefär ett års mellanrum. Januari, December, November, November släpptes tidigare modeller - det borde anses ganska självklart att en 'ren' nexus inte skulle komma i Maj.

Samsung Galaxy S4 Nexus är bara en variant med Nexus mjukvaru behandling, inte en dedikerad Nexus modell.

Permalänk
Medlem

Synd att inte fler gör så här, tur att det finns gott om bra customroms

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

TouchWiz var det Enda som inte tilltalade mig i S4:an. Jag hoppas innerligt att denna kommer till Sverige, då blir det ett givet köp. Perfekt nyhet sådär några dagar efter att operatören TRE ringt mig och frågat om jag vill förlänga mitt abbonemang och då få välja en ny lur... Jag valde 20 % rabatt tills jag bestämt mig för vilken telefon jag vill ha. Nu vet jag vilken. *Glad*

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="SuperSverker;13522484"]

Skrivet av Esseboy:

Jag gör det nästan varje dag Då batteriet är rätt klent (1650Ah), och jag använder 4G mycket, så har jag ett extra som jag byter när jag kommer hem från skolan
Har man avtagbart skal och batteri så ska det bannemig användas.
Självklart blir det stabilt när det är på, jag säger bara att varje del av en så dyr telefon faktiskt ska kännas som om varje bit är värd det priset. Köper man en Mercedes S-klass, och får ett navigationssystem och nyckel rakt från Volvo så drar det ner känslan för hela bilen. Ett öga för detaljer är ett måste!

Så du tycker att baksidans ska vara gjord av platina och diamnater? Ett öga för funktionalitet är ett måste.......

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Thank f***ing god.. Samsungs gränsnitt är inte bra altså.

Ang plast tycker jag att plast är bättre då det troligtvis är iphones aluminium som gör att telefonen typ sprängs av minsta lilla stöt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

slit och släng?

kan man få lur jävlem gratis klagar man inte! skall ivf byta abonnemangs form ändå då 2GiB data trafik är förlite! Kan man sedan få en S4a med LTE och mer ram tackar jag inte nej!

finns där sedan uppläst bootloader så är det ett plus i kanten!

Och om någon skulle frågat dig om du ville ha ett Geforce Titan skulle du inte tacka nej

Hade tackat och tagit emot för att sedan sälja det så fort som möjligt

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Förstår inte hypen med det släppa vanilla android till S4. Om man vill ha det, så bara vänta tills det släpps och nån rippar ROMen från den. Sen bara ladda ner och flasha i sin nuvarande S4. Inte behöver man gå och köpa en exakt likadan? Sen utan TouchWiz, så mister man många av S4 funktioner, som är Samsungs största argument med S4 och vad duger S4 till utan all dess funktioner?

Sen det eviga klagomålet om premium känsla hit och dit. Köper man en mobil för ca 5000:- bara för att känna, se på och beundra den? Tänker man äns på att använda dess funktioner?

Så länge telefonen funkar felfritt, så vad spelar det roll vad den är gjord i och bara den är välbyggd, funkar felfritt.
Om man inte tycker om plast, så är det bara köp alu, glas eller vad man vill ha och hålla i. Finns massvis såna skal att köpa på ebay.
Eller så låter man bara bli att köpa mobilen och köp de som man tycker har premium känslan. Så enkelt är det bara!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Kanske dags att byta ut sin rootade htc Legend då (med tejpad batterilucka). Men lägga 4-5k på en telefon känns inte så nice.

Hoppas rena google installationer kommer till fler telefoner i lägre prisklasser också.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Nu förstår man varför Samsung gjorde som de gjorde, alltså att släppa två versioner, en med snapdragon och en med exynos.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Ett betydligt billigare alternativ är Nexus 4 idag, utan abonnemang får du den för ~3000:-. Själv köper jag inte fler telefoner med AMOLED skärm, helt värdelös i soljljus.

Skrivet av Albinfiskare:

Kanske dags att byta ut sin rootade htc Legend då (med tejpad batterilucka). Men lägga 4-5k på en telefon känns inte så nice.

Hoppas rena google installationer kommer till fler telefoner i lägre prisklasser också.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late