Sälja gigabyte GTX680 och köpa 780?

Permalänk

Sälja gigabyte GTX680 och köpa 780?

Hej jag hade tänkt sälja mitt 680 som är knappt tre månader gammalt och i super skick, vad tror ni jag kan sälja den för? Och är det värt att byta till 780? åsikter tack!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Hej jag hade tänkt sälja mitt 680 som är knappt tre månader gammalt och i super skick, vad tror ni jag kan sälja den för? Och är det värt att byta till 780? åsikter tack!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du spela tetris är det inte värt att byta till 780...Du får vara mer specifik än så!

Sen har iaf inte jag sett vad 780 kommer innehålla och prestera så det vore dumt att säga att det är värt att byta såhär i förväg innan vi inte vet så mycket, ifall jag inte missat något dvs

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Ska du spela tetris är det inte värt att byta till 780...Du får vara mer specifik än så!

Sen har iaf inte jag sett vad 780 kommer innehålla och prestera så det vore dumt att säga att det är värt att byta såhär i förväg innan vi inte vet så mycket, ifall jag inte missat något dvs

Men vad tror du jag skulle få för mitt kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

GTX 780 lär inte vara värd de ca 8000 kr kortet kommer kosta

Permalänk
Skrivet av HotShotChinez:

Hej jag hade tänkt sälja mitt 680 som är knappt tre månader gammalt och i super skick, vad tror ni jag kan sälja den för? Och är det värt att byta till 780? åsikter tack!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan kanske få 70% av vad du betalade för kortet om du har tur.

Men det känns rätt ovärt enl. mig.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Men vad tror du jag skulle få för mitt kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen skulle jag inte betala mer än 2500 SEK för ett 3 månader gammalt med tanke på att man får ett sprillans nytt för nästan 3000 SEK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

GTX 780 lär inte vara värd de ca 8000 kr kortet kommer kosta

Hur kan du vara så säker ?

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Personligen skulle jag inte betala mer än 2500 SEK för ett 3 månader gammalt med tanke på att man får ett sprillans nytt för nästan 3000 SEK

Ett sprillans nytt kostar 4,2k på inet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Ett sprillans nytt kostar 4,2k på inet...

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan sälja den för 4000 på blocket. Skämt o sido. 3200 kanske du får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Hej jag hade tänkt sälja mitt 680 som är knappt tre månader gammalt och i super skick, vad tror ni jag kan sälja den för? Och är det värt att byta till 780? åsikter tack!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Ett nytt kan man köpa för 2800 SEK give or take på någon krona, plus frakt men ändå billigt...

Permalänk
Medlem

3490 på cdon

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Du kan sälja den för 4000 på blocket. Skämt o sido. 3200 kanske du får.

Det lät vettigare! tack! Och har nämligen hört och läst att gtx 780 ska kosta ca 599$

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Ett sprillans nytt kostar 4,2k på inet...

Skickades från m.sweclockers.com

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_680_oc_2gb_...

Minus 20-25% Om du har företag dvs då hamnar du på 2800 för ett nytt !

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_680_oc_2gb_...

Minus 20-25% Om du har företag dvs då hamnar du på 2800 för ett nytt !

Hmm får se vad det blir av annars får jag väl klara mig på detta kortet ett tag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Just nu så vet vi inte om det är värt att byta till GTX 780 eftersom kortet inte är släppt. Vänta till det har kommit ut, fråga sedan.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HotShotChinez:

Ett sprillans nytt kostar 4,2k på inet...

Skickades från m.sweclockers.com

Men en del butiker säljer det på kampanj ner mot 3000kr då och då.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Men en del butiker säljer det på kampanj ner mot 3000kr då och då.

Precis, man måste slita sig ifrån Inet ibland, finns andra butiker som också säljer grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Hej jag hade tänkt sälja mitt 680 som är knappt tre månader gammalt och i super skick, vad tror ni jag kan sälja den för? Och är det värt att byta till 780? åsikter tack!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad hade du tänkt byta det till annars menar du? Så länge du inte behöver pengar så är det ju ingen idé att kränga det snabbaste grafikkortet och ersätta det med ett annat? Och jag antar att du är ute efter en uppgradering eftersom du drömmer om 780.

780 kanske inte finns i butikerna förrän sensommar (lanseras i maj men brukar ju ta ett tag innan man faktiskt kan få vantarna på ett ex). Och ABSOLUT kommer det vara bättre men vi vet inte hur mycket bättre och bara för att man kanbehöver man ju inte vara slösaktig och alltid köpa det nyaste. Speciellt inte när det gamla (680) förmodligen kommer maxa alla spelen ett bra tag till.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Vad hade du tänkt byta det till annars menar du? Så länge du inte behöver pengar så är det ju ingen idé att kränga det snabbaste grafikkortet och ersätta det med ett annat? Och jag antar att du är ute efter en uppgradering eftersom du drömmer om 780.

780 kanske inte finns i butikerna förrän sensommar (lanseras i maj men brukar ju ta ett tag innan man faktiskt kan få vantarna på ett ex). Och ABSOLUT kommer det vara bättre men vi vet inte hur mycket bättre och bara för att man kanbehöver man ju inte vara slösaktig och alltid köpa det nyaste. Speciellt inte när det gamla (680) förmodligen kommer maxa alla spelen ett bra tag till.

Du har säkert rätt får väl se hur det blir, men tack för alla tips och åsikter grabbar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på ett till 680
Det är fortfarande bra kort

Permalänk
Medlem

Gör som jag sälj 680 , hade asus 680 cu ii top o köp ett titan.
överklockat 140mhz ger stock kort ca 1150mhz i full turbo läge.

Övernöjd och troligen bara ca: 1000kr dyrare än 780.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Ett sprillans nytt kostar 4,2k på inet...

Skickades från m.sweclockers.com

Alla köper inte bara från inet. Får man tag på en 680 från cdon för 3000kr så köper man där.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Ett nytt kan man köpa för 2800 SEK give or take på någon krona, plus frakt men ändå billigt...

japp tror inte folk betalar 1000/1500 extra för asus kylare etc då evega kostar 2900sek ish

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Skulle nog rösta för vad Xiqt sa, 2x 680 verkar vara mycket mer värt, om du har chassi, nätagg och moderkort som klarar av det.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HotShotChinez:

Det lät vettigare! tack! Och har nämligen hört och läst att gtx 780 ska kosta ca 599$

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad 599$ säger dig men för mig så säger det ett slutgiltigt pris av cirka 6000-7000kr och inte 3942kr som valuta.se säger, varför? För att det ingår en väldans massor med avgifter, skatter etc som jag själv inte har koll på men det ökar priset drastiskt och därför så är dollarpriset ganska värdelöst att gissa med, man får helt enkelt vänta och se men förvänta dig inte ett pris under 6000kr i alla fall.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

skulle tro att 780 (gen 1) kommer att vara ca 20-25% upp på ett GTX 680 och var det verkar, +1Gb minne.

Uppgradera, nje, låter lite magstarkt om du inte går på 760Ti SLi eller liknande.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

japp tror inte folk betalar 1000/1500 extra för asus kylare etc då evega kostar 2900sek ish

Njea, visst det finns dom som gör det men jag personligen ser ingen mening i att göra det då man kan komma undan billigare men ändå ha bra kylning. Mina kort går aldrig över 55 grader när jag spelar. Och då kör jag mestadels BF3 med alla inställningar på Ultra, och Crysis 3 på högsta inställningar även där utan något lagg

Permalänk
Medlem

Köp ett till 680 och kör SLi. vilket lär prestera bättre än ETT 780

Som nån skrev tidigare, 680 är fortfarande ett väldigt bra kort.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch